Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kjøkkenvifte filter

Gjest Bruker-369050

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-369050

Tok mot til meg å vasket denne i dag. Brukte stålull og grønnsåpe og har fått den ren, men klart, jeg ser jo at det er gammelt grums der (vi bor i hybel så tipper denne ikke er blitt skiftet ut på en stund) så på sikt må den sikkert byttes ut.

Uansett så tror jeg den trenger en stund på å tørke. Håper jeg fikk bort alt av såpen. I verste fall, kan dette føre til brann? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-369050

Kan man forresten bruke bakepulver på filtreret? Er så redd for å ødelegge så vet ikke om jeg tørs heller. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050

Vi bor på hybel og har dessverre ikke den luksusen med oppvaskmaskin. :(
Takk for tips ang salmiakk. Har ikke zalo i huset, men grønnsåpe og økologisk oppvaskmiddel. 

Kan dette brukes? Tar det lang tid før filteret tørkes? Jeg er ikke helt sikker på hvilket type filter dette er. 
Ser og det er et hull i filteret. Må ha vært der lenge. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Snakker du om fettfilteret som er rett over koketoppen, eller er det aktivt kullfilter for intern resirkulasjon?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050

Får bytte det ut om ikke så lenge, men må jo lage mat i dag så får bare bruke dette midlertidig. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050

Kan dette forresten byttes ut på egenhånd?

Vet ikke om jeg tørs da jeg er særdeles lite praktisk anlagt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050

Ja, jeg gjorde det, og vet du får kjøpt nye på claes ohlson, men da må du klippe de til selv. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050

Hvis jeg tar ut filteret og kaster det og kjøper nytt f.eks om noen dager. 
Kan jeg lage mat uten i noen dager, eller er dette farlig?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050

Når jeg ser nøyere etter ligner egentlig dette på kullfilter også. Uff, nå er jeg max forvirret. 
Sett dette egentlig er et fettfilter, kan jeg bytte det ut med kullfilter? Jeg vet ikke helt forskjellen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Enkleste er å finne fabrikat og modell av viften, og kjøpe nytt originalt filter. Har den kullfilter også, eller går luften fra viften ut gjennom veggen/taket?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050

Jeg er ganske sikker på den ikke har kullfilter. 
Det står ikke på viften hvilken modell den er. Den er fra åttitallet en gang tror jeg. 
Kan de fra Claes Ohlson fungere? Jeg er ikke den store "klipperen", så kvier meg litt. 
Jeg er og fristet til å vente til min bedre halvdel kommer hjem om en mnd da han har mer greie på dette. 
Kan jeg ta ut filteret og lage mat i mellomtiden? Synes det er blitt så heslig, eller burde jeg bare la det være på?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050

Ok. :-)
Takk for link! Er denne vanskelig å montere tro? Tror fortsatt jeg venter. 
Håper bare ikke det ble igjen noen såperester. Var litt vanskelig å se forskjell på såperester og fett selv om jeg fikk skylt den godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...