naaaavjord Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Hei! I 2011 kjøpte jeg en PC som på tiden kostet rundt 9 tusen.klarer jeg ikke å spille de nyeste spillene på noen fornuftig måte. Far Cry 3 måtte jeg spille med 20-25 fps. CS:GO spiller jeg i dag på rundt 140 fps med 4:3 og de ''dårligste'' video instillingene. Spesifikasjonene på PCen min er: -Intel Core i7 870 -AMD Radeon 5700 -Hovedkort husker jeg ikke men det har LGA1156 socket. -120 GB SSD og 1TB harddisk -8GB Ram DDR3 Spørsmålet er om jeg skal oppgradere PCen eller kjøpe en ny. Jeg har en anelse om at viss jeg skal oppgrader prosessoren,må også hovedkortet oppgraderes. Da blir det fort dyrt. En fordel med å kjøpe nytt er at jeg kan sikkert selge den gamle PCen for 1-2 tusen. Jeg har ikke lyst til å bruke mer enn 4-5 tusen Jeg håer noen av dere har noen innspill på hva jeg burde gjøre. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Vanligvis må en skaffe ny CPU og RAM når en skifter hovedkort men det spørs hvor om CPU og RAM er av en annen/nyere generasjon enn det du bruker per i dag. Det er en viss sannsynlighet for at du skal kunne gjenbruke RAM'en du har men det spørs om du oppgraderer til et helt nytt HK med støtte for DDR4. Det skal være ganske oppegående det systemet du har. I første omgang kan du bytte ut skjermkortet og jeg tror du vil merke stor forskjell bare på det. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Her kan du sammenligne kortet ditt med dagens skjermkort. Det er ikkje mye å skryte av.... http://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=Radeon+HD+5600%2F5700 Bruk 2500-3000kr på ett nytt skjermkort så tenker eg maskinen din duger fint i flere år ennå. Lenke til kommentar
naaaavjord Skrevet 7. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2015 Takker! Jeg var faktisk ikke klart over at skjermkortet mitt var så dårlig. Hvilket skjermkort anbefaler dere? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 GTX 970 gir mye for pengene. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Alt etter ditt budsjett ett kort med GTX 960 til 2000-2500 eller GTX 970 til ca 3500. Lenke til kommentar
naaaavjord Skrevet 8. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2015 Jeg fant ut at jeg har et Gigabyte P55 hovedkort. Støtter hovedkortet GTX 970? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Tut og kjør. Ingenting som stopper deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå