Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Bluescreen code 116

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har de siste 3 dagene fått problemer med mitt skjermkort (MSI GeForce 970GTX).
Når jeg er spiller spill, feks CS:GO, BF4 osv. Får jeg bluescreen etter 3 minutter ingame. Pcen restarter seg og jeg får denne feilmeldingen:

Problem signature:
  Problem Event Name: BlueScreen
  OS Version: 6.1.7601.2.1.0.256.4
  Locale ID: 1044

Additional information about the problem:
  BCCode: 116
  BCP1: FFFFFA801176A4E0
  BCP2: FFFFF880026FD128
  BCP3: FFFFFFFFC000009A
  BCP4: 0000000000000004
  OS Version: 6_1_7601
  Service Pack: 1_0
  Product: 256_1

Jeg har forsøkt å reinnstallere driveren til skjermkortet, samtidig som jeg har forsøkt å innstallere eldre drivere uten hell. Jeg har og forsøkt å formatere hele pcen, og uten hell..

Lest litt rundt på nettet angående denne feilmeldingen, og det viser seg at problemet ligger i skjermkortet. Det jeg ikke skjønner er at jeg pcen klarer fint å kjøre gjennom 3Dmark-test uten bluescreen.. 
Noen idèer på hva som kan være feilen, og noen som har en løsning?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som at skjermkortet er enten overopphetet, overclocka for mye, eller så er det bare skjermkortet som kom ut av fabrikken, etter å ikke ha klart QC... Denne linken fører deg til et svar på Microsoft Answer forum. Der stpr det hva dy trenger å gjøre :) :http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-system/blue-screen-bccode-116/70bda113-799b-4b9d-ae50-ca570136e7f8?auth=1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...