Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk mellom 2 maskiner med 2 ruter

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har internett levert av telefonica(adsl) og en ruter og modem kombi, har også en ruter fra tidligere som skal dele internett og filer videre som et subnet.

Har fått internett på alle maskinene under begge ruterne, men hvordan greier jeg å dele filer fra maskiner som er på ruter 1 til de maskinene som er koblet til ruter nummer 2?

Takk for all hjelp :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg _tror_ ikke du kan bruke windows innebygde smb protokoll til dette, da den bare funker over et subnet. På den andre siden så får skoler dette til, så det bør være mulig. Men er mulig at du må sette opp en spesiell server, eller kansje det bare er det som rwu nevner? Personlig hadde jeg bare satt opp ftp server, eller droppet ruter 2 og bare kjørt switch istedenfor.

Lenke til kommentar

Mine interne ip adresser er Router 1: 192.168.1.1 samme gateway(255.255.0.0) og router 2: 192.168.0.1 samme gateway(255.255.255.0). Router 2 funker som dhcp server, men det gjør ikke router 1. Router 2 er en netgear rp614 og router 1 er en telefonica router som er produsert av thomson tror jeg.

Vet ikke om denne infoen hjelper

Igjen takk for alle svar :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...