Bringisen Skrevet 7. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2015 Hei Jeg har en Macbook Air som er litt over ett år gammel. Denne har 4GB minne. Vet noen om det er mulig å få oppgradert minnet til 8 eller 16GB selv? Eller om det er mulig i det hele tatt? Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 7. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2015 Det er ikke mulig, minnet er loddet fast på hovedkortet. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2015 Nei, det er ikke mulig. Minnet er loddet på hovedkortet. Du (eller snarere ett Appleverksted) kan skifte hele hovedkortet med ett som har 8GB fra før, men det er neppe en lønnsom affære. Bedre å selge den gamle og kjøpe en brukt med 8GB. (Apple leverer ingen med 16.) Geir Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 7. juli 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. juli 2015 (endret) Ok Takk begge for raske svar. Jeg har ikke problemer enda, men skal begynne småredigering av hobbyfilmer fra GoPro, Olympus EM5 MkII og Iphone 6 Plus. Kommer foreløpig til å drive enkel klipp og lim, kanskje litt tekst og lyd, og vil foreløpig bruke iMovie. Ifølge Apple selv så er minimumskravet kun 2GB men anbefaler 4GB Får se det an og bestemme meg om jeg vil bytte den ut, eventuelt å kjøpe en stasjonær Mac mini eller noe slikt. Endret 7. juli 2015 av Bringisen Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2015 Så lenge man ikke skal leve av det, kan det godt hende at det er en grei trade-off at man får tid til å hente en ny kopp kaffe mens maskinen jobber. Det er definitivt lurt å se hvor plagsomt sakte det faktisk går før man kaster penger etter et antatt problem. Geir 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå