Gå til innhold

Tenker å bygge pc på komplett.no

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har tenkt å sette sammen en pc på komplett.no som jeg kommer du å bruke til gaming. De spillene jeg spiller er for det meste League of Legends og CS:GO, men spiller også en del andre spill som Dying Light, som den pcen jeg har nå strever litt med å takle. Holder også på med litt video redigering av og til. Tenker også at pcen burde takle streaming til blandt annet Twitch.

Har i grunnen ikke så mye peiling på hva deler jeg skal ha i pcen, men har sett en del på komplett og tenkt litt på denne: https://www.komplett.no/komplett-gamer-premium-i55-gtx980ti-edition/11017Det jeg lurer på er om det er noen deler jeg burde bytte ut? Trenger jeg 32GB ram? Eller har dere noen andre pcer dere kan anbefale på komplett til mitt bruk? Helst ikke så mye over 20k.

Takk for svar på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør vertfall velge en prosessor som er overklokkbar når hovedkortet er Z97.

Ville ha lagt til en cooler master 212 evo. Og velge bedre PSU som EVGA SuperNOVA 750 G2, 750W PSU

da har du vertfall en maskin det er lette å selge igjen på finn eller andre plasser.

Hva slags videoredigerings program tenker du på? Da det finnes enkelte som har glede av 6\8 kjerner.

Skal du senere spille GTA 5 vil jeg anbefale sokkel LGA2011v3.

Noe ligdene som:

Digital Impuls Liquid PC ITX Unlimited ITX, Vannkjølt, 2x240mm rad, Vindu, EK

kanskje utstillingmodell eller brukt maskin? Men problemer eldre spill som CS:GO gjør det bedre med raske 4 kjerner en 6\8 kjerner.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hei! Jeg har tenkt å sette sammen en pc på komplett.no som jeg kommer du å bruke til gaming. De spillene jeg spiller er for det meste League of Legends og CS:GO, men spiller også en del andre spill som Dying Light, som den pcen jeg har nå strever litt med å takle. Holder også på med litt video redigering av og til. Tenker også at pcen burde takle streaming til blandt annet Twitch.

Har i grunnen ikke så mye peiling på hva deler jeg skal ha i pcen, men har sett en del på komplett og tenkt litt på denne: https://www.komplett.no/komplett-gamer-premium-i55-gtx980ti-edition/11017Det jeg lurer på er om det er noen deler jeg burde bytte ut? Trenger jeg 32GB ram? Eller har dere noen andre pcer dere kan anbefale på komplett til mitt bruk? Helst ikke så mye over 20k.

Takk for svar på forhånd :)

Hei, dette er en veldig god maskin for det du skal gjøre på den :) Eneste du MÅ gjøre er å sette inn en ekstra harddisk, 250gb er ikke stort når du skal bruke den til spilling med mer. 1tb er absolutt minimum. Ellers så kan du jo selvsagt vurdere å gå ned fra 980TI til bare 980 om du vil spare litt penger, er usikker på ytelsesforskjellen, men om du ikke spiller på høyere oppløsning enn 1080p så kommer du neppe til å merke noen forskjell.

Ville ha lagt til en cooler master 212 evo. Og velge bedre PSU som EVGA SuperNOVA 750 G2, 750W PSU

da har du vertfall en maskin det er lette å selge igjen på finn eller andre plasser.

Hva slags videoredigerings program tenker du på? Da det finnes enkelte som har glede av 6\8 kjerner.

Noe ligdene som:

kanskje utstillingmodell eller brukt maskin? Men problemer eldre spill som CS:GO gjør det bedre med raske 4 kjerner en 6\8 kjerner.

Han vil kjøpe en ferdig bygd maskin, sannsynligheten for at begynner å overklokke denne er særdeles liten.

Lenke til kommentar

Hei, dette er en veldig god maskin for det du skal gjøre på den :) Eneste du MÅ gjøre er å sette inn en ekstra harddisk, 250gb er ikke stort når du skal bruke den til spilling med mer. 1tb er absolutt minimum. Ellers så kan du jo selvsagt vurdere å gå ned fra 980TI til bare 980 om du vil spare litt penger, er usikker på ytelsesforskjellen, men om du ikke spiller på høyere oppløsning enn 1080p så kommer du neppe til å merke noen forskjell.

Hvorfor MÅ han det? har selv 250GB SSD, installert 5 spill totalt, og lastet ned en del filmer. fortsatt har jeg 90 GB ledig.. blir det problemer med plass er det jo bare slette noen av spillene jeg ikke spiller. eller bare slette de filmene jeg har sett (ganske sjelden jeg laster ned filmer nå).

Er ikke alle som har behov for å ha installert 30 spill til enhver tid.. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Da er ikke de spillene du har lagt inn store, moderne pc spill tar stor plass, og jeg vil tro ts gjerne vil spille de når han får en pc som takler det smertefritt. BF4 med exp er 58gb alene...

Lenke til kommentar

Noe ligdene som:

Det er derfor man har 8 raske kjerner  :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...