Gå til innhold

Soundstorm + ProMedia 5.1

Anbefalte innlegg

Vurderer å bygge et nytt system og vil da muligens ha følgende komponenter:

System1:

Intel 2.53GHz (533)

Asus P4G8X (E7205)

Soundblaster Audigy2

System2:

AMD Barton 2500+

Abit NF7-S

Integrert audio: Soundstorm

Audio komponenter:

Yamaha RX-V596 (Dolby Digital/DTS decoder)

Klipsch ProMedia 5.1

Hodetelefoner

Da EAX er mest kompatibelt med dagens spill hadde jeg tenkt å bruke System1 som gamer-PC sammen med hodetelefonene og System2 som multimedia PC. Det jeg ikke er helt sikker på er hvordan jeg skal koble System2 for best resultat. Planen var å bruke S/PDIF fra Soundstorm til receiveren og så koble det videre til ProMedia-settet. (Jeg antar dette gir best lydkvalitet).

- Hvilken oppkobling vil gi best resultat; bruke vanlig høyttalerutganger fra receiver til front/center/surround og phono kabel til sub'en, eller å dytte alt over phono til den innebygde forsterkeren i sub'en på ProMedia settet?

- Dersom jeg velger siste alternativet, vil receiveren sende et uendret signal vidre til ProMedia systemet?

- Vil det i så tilfelle støtte Dolby Digital, noe ProMedia 5.1 ikke gjør?

- Vil første alternativ være DTS kompatibelt?

Takk for eventuelle tilbakemeldinger .. (Jeg la til mere info enn hva som var nødvendig da jeg muligens vil stille flere spørsmål, avhengig av hva slags tilbakemeldinger jeg får, sojjy!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette vil sikkert funke bra ja

Du kan også få dolby digital og dts lyd med promedia 5.1, men det krever selvsagt en klipsch dd 5.1 boks..

Men, ettersom du sikkert har den der yamaha forsterkeren så vil nok det funke alt ettersom du kabler den..

Først kabler fra pc og til forsterker og så fra forsterker og inn på promedia 5.1 høytalerne...

Dette vil nok funke suverent tror jeg

funker slik med mine promedia 5.1 høytalere i allefall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...