Gå til innhold

Kjøp av ny ruter til hjemmebruk

Anbefalte innlegg

Jeg ser for tiden etter en ny ruter etter at min D-link Dir 615 synger på siste verset med knekte antenner og ustabile tendenser.

Jeg ønsker å holde meg i i underkant av en tusenlapp.

Jeg har ingen store behov. Jeg strømmer Youtube, Netflix osv., men kun en av gangen. Har ingen båndbreddekrevende tjenester gående over lenger tid. Bruker ikke spill.

Har en netthastighet på 20 mb inn og 5 mb ut.

Jeg kan ikke se for meg at min bruk de neste fem årene vil øke til mer enn ca. 50mb inn og tilsvarende ut. Kan hende jeg får tilgang til 100 mb, men det blir en stund til derfor tror jeg en 5Ghz- på ca. 867 mbps vil holde for meg i den neste femårsperioden.

Foreløpig har jeg sett på Asus AC56U samt D-link Dir 868L.

Er det noen som har andre forslag i dette prisområdet som er bedre enn disse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dlink pleier vel å være dårlig på oppdateringer, support, generielt.

Nå vet jeg ikke hvor bra dir 810l er her, også på levetid er det nok heller bruk og kast eller mere for hytte bruk.

Men den gir vertfall mye for pengene. Tviler på den har brannmur for ipv6.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hvorfor tviler du på at den har FW for IPv6? Du bør kanskje lese manualen først. Den har FW for IPv6, se side 96 her: http://www.dlink.com/-/media/Consumer_Products/DIR/DIR%20810L/Manual/DIR_810L_RevA_Manual_EN.pdf

Jeg har hatt mange routere opp gjennom årene, og kjøpte denne da den kom for å teste den. Funker veldig bra, stabil, grei rekkevidde (brukte den i stor villa på 300 kvm). Enkel å sette opp, mye for pengene, støtter 2,4 og 5 GHz med opptil hhv. 300 og 433 Mbps. For denne prisen får du neppe noe bedre. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Opp til deg, men Asus har det med å være bedre på omtrent alle områder...

Dette er en påstand som gjentas ofte her i forumet, men jeg har bedre erfaring med andre merker enn jeg har med Asus. Min N56U var periodevis ustabil (gikk ned og måtte resettes ved å ta strømmen), og foreldrekontrollfunksjonen virket aldri som den skulle. Har hatt flere andre, mest D-Link, NetGear og Zyxel, og alle disse har fungert som forventet, uten feil.

Lenke til kommentar

Hvis man ser på fakta så har R7000 bedre prosessor, raskere minne, raskere overføringshastighet, raskere USB 3.0-tilkobling (Asus ac68 går ikke raskere enn USB 2.0 pga. hardware-"feil". Det jeg derimot kan være enig i er at Asus har bedre firmware, men jeg bruker nok dd-wrt hvis jeg ikke er fornøyd.

Lenke til kommentar

Om du skal brumme med 3 parts firmware så er det hardware som teller og hvilken build du skal bruke.

Bare vær forberedt på å måtte "cherry picke" den builden av DD-WRT for eksempel hvor de funksjonene du trenger faktisk virker, for de har en tendens til å funke i en build, ødelagt i den neste, litt fungerende i den 3 builden.

Derfor må du tråle DD-WRT forumet for informasjon om modellen du har valgt for å finne den beste builden for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...