Dreamfault Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Jeg ser for tiden etter en ny ruter etter at min D-link Dir 615 synger på siste verset med knekte antenner og ustabile tendenser. Jeg ønsker å holde meg i i underkant av en tusenlapp. Jeg har ingen store behov. Jeg strømmer Youtube, Netflix osv., men kun en av gangen. Har ingen båndbreddekrevende tjenester gående over lenger tid. Bruker ikke spill. Har en netthastighet på 20 mb inn og 5 mb ut. Jeg kan ikke se for meg at min bruk de neste fem årene vil øke til mer enn ca. 50mb inn og tilsvarende ut. Kan hende jeg får tilgang til 100 mb, men det blir en stund til derfor tror jeg en 5Ghz- på ca. 867 mbps vil holde for meg i den neste femårsperioden. Foreløpig har jeg sett på Asus AC56U samt D-link Dir 868L. Er det noen som har andre forslag i dette prisområdet som er bedre enn disse? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Ville nok anbefalt Netgear R6100 trådløs AC-router eller Asus AC56U. Men beste er nok å kjøpe Asus RT-AC66U brukt på finn Beste er nok å bruke finn betalingsgaranti i så fall da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Har du behov for spesielt høy rekkevidde? Med den båndbredden du har, kan du bruke denne, for eks: http://www.teknikmagasinet.no/produkter/data-o-tv-spill/nettverk/rutrere/d-link-dir-810l Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 (endret) Dlink pleier vel å være dårlig på oppdateringer, support, generielt. Nå vet jeg ikke hvor bra dir 810l er her, også på levetid er det nok heller bruk og kast eller mere for hytte bruk. Men den gir vertfall mye for pengene. Tviler på den har brannmur for ipv6. Endret 7. juli 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Hvorfor tviler du på at den har FW for IPv6? Du bør kanskje lese manualen først. Den har FW for IPv6, se side 96 her: http://www.dlink.com/-/media/Consumer_Products/DIR/DIR%20810L/Manual/DIR_810L_RevA_Manual_EN.pdf Jeg har hatt mange routere opp gjennom årene, og kjøpte denne da den kom for å teste den. Funker veldig bra, stabil, grei rekkevidde (brukte den i stor villa på 300 kvm). Enkel å sette opp, mye for pengene, støtter 2,4 og 5 GHz med opptil hhv. 300 og 433 Mbps. For denne prisen får du neppe noe bedre. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Ipv6 er ikke vanskelig å få til selv Dlink dir 655 har det. Men de ferreste har brannmur over ipv6, da det ofte enten brukes ipv6to4 tunnel samt ipv6 passthrough og ipv6 native. Må selv ha merlin build for Asus RT-AC66U for å ha brannmur. Lenke til kommentar
Dreamfault Skrevet 8. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2015 Takk for svar. Finnes det noen routere med brannmur for ipv6 enda? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Ja ofte litt dyrere rutere, Alle Asus routere med merlin build. https://www.sixxs.net/wiki/Routers Finner ikke noen komplett liste. Så man må bare søke på google. Er ofte de litt dyrere og nyeste routere som har brannmur over ipv6. Lenke til kommentar
Dreamfault Skrevet 8. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2015 Jeg tror jeg går for en Netgear nighthawk r7000. Den kan plukkes opp på Expert i dag. Takk for tips Lenke til kommentar
Dreamfault Skrevet 8. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2015 (endret) Fordi? Utifra testene jeg har lest er r7000 like bra som ac-68. Den kan også bruke open-source firmware som tomato, dd-wrt og faktisk en versjon av Merlin. Blant annet http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/32239-ac1900-first-look-netgear-r7000-a-asus-rt-ac68u Endret 8. juli 2015 av Dreamfault Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Opp til deg, men Asus har det med å være bedre på omtrent alle områder... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Opp til deg, men Asus har det med å være bedre på omtrent alle områder... Dette er en påstand som gjentas ofte her i forumet, men jeg har bedre erfaring med andre merker enn jeg har med Asus. Min N56U var periodevis ustabil (gikk ned og måtte resettes ved å ta strømmen), og foreldrekontrollfunksjonen virket aldri som den skulle. Har hatt flere andre, mest D-Link, NetGear og Zyxel, og alle disse har fungert som forventet, uten feil. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Litt merkelig med tanke på at din er erfaring er helt motsatt av hva alle andre stort sett opplever Men selvfølgelig det er jo mulig... Lenke til kommentar
Dreamfault Skrevet 8. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2015 Hvis man ser på fakta så har R7000 bedre prosessor, raskere minne, raskere overføringshastighet, raskere USB 3.0-tilkobling (Asus ac68 går ikke raskere enn USB 2.0 pga. hardware-"feil". Det jeg derimot kan være enig i er at Asus har bedre firmware, men jeg bruker nok dd-wrt hvis jeg ikke er fornøyd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 smallnetbuilder.com er enig: http://www.smallnetbuilder.com/tools/rankers/router/view Lenke til kommentar
Dreamfault Skrevet 8. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2015 Forøvrig vil jeg gjerne legge til at jeg takker for alle forslag og det var nettopp Netgear R7000 eller Asus RT-AC68 det sto mellom. Men når R7000 kostet 300-400 kr mindre var valget enkelt Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Om du skal brumme med 3 parts firmware så er det hardware som teller og hvilken build du skal bruke. Bare vær forberedt på å måtte "cherry picke" den builden av DD-WRT for eksempel hvor de funksjonene du trenger faktisk virker, for de har en tendens til å funke i en build, ødelagt i den neste, litt fungerende i den 3 builden. Derfor må du tråle DD-WRT forumet for informasjon om modellen du har valgt for å finne den beste builden for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå