Gå til innhold

Skal man gå for 750 eller 850 Watt Supernova Strømforsyning?

Anbefalte innlegg

Hei. Har en hovedpc som begynner å dra på åra, men den holder seg bra allikevel.

Strømforsyninga derimot er enda gamlere enn delene for å si det slik. Strømforsyninga er enten blitt 8 år eller så nærmer den seg 8 år. Husker ikke helt kjøpsdatoen/året. Det er forresten en Thermaltake Thoughpower 850 watt Strømforsyning. Riktignok holder den seg bra og det har aldri vært noe problemer med den, men så er det dette da med at den nettopp er gammel og kan ryke sikkert når som helst, selv om jeg tror den holder en stund til, så vet man aldri, så derfor tenkte jeg at det kanskje var greit med en ny strømforsyning snart. Jeg har da sett litt på EVGA Supernova. Både 750 og 850 wattern. De er heller ikke så dyre, men jeg er usikker på hvilken av dem jeg skal velge. Følgende maskinvare står i min hovedpc:

Intel i5 2500k Socket 1155

ASUS et eller annet Hovedkort Socket 1155

Samsung 250 GB SSD

Seagate 3 TB Harddisk

ASUS 760 2 GB Skjermkort

Samsung DVD Rom

Samsung DVD Brenner

Noctua D14 CPU Kjøler

Tror vel egentlig at det var alt som står i kassa.

Hverken CPU eller Skjermkort er overklokka, så det er ikke noe å tenke på.

Jeg vil tro at både 750 og 850 Watt Supernova strømforsyningene har litt nyere teknologi og kanskje litt mere sikker enn min nåværende Thermaltake 850 watt.

Så hvilken skal man velge. 750 eller 850 watt?

Hilsen. wil.

PS: EVGA Supernova 750 og 850 watt er bra, sant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tråden der har jeg sett på ja. Er nok grei den. Supernova har jo Overpsenningsvern og underspenningsvern og det var ikke måte på, så den er sikkert grei. Helst ville jeg nok gått for Corsair sine AX Strømforsyninger, men de blir noe dyrere, og å bruke så mye penger på en noe gammel PC (Som fortsatt fungerer bra), er kanskje ikke så mye vits. Vet ikke helt. Tenkte jeg skulle bytte SSD etterhvert også.

Litt merkelig egentlig at Strømforsysninga ikke har tatt kvelden etter så mange år. Det er nok ikke 850 watt i dag kanskje, men det var vel det en gang :p

Endret av wil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...