«Quattro» Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Har en eldre stasjonær pc som jeg bruker til lagring, men trenger mer plass, så tenkte å sette inn en 4Tb disk. Men støtter hovedkortet denne og får jeg nyttet meg av hele harddisken? Hovedkortet MSI 975X Platinum PowerUP Ed Windows 7 el.10 Har hatt xp på maskinen i alle år, men har nå win7, synes den ble endel tregere med win7, så tenkte å oppgradere til win10 nå som den øyeblikk kommer ut som gratis oppgradering, Har forstått at det skal være et mindre ressurskrevende os. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 8 TB går i windows 7 eller senere om det brukes som GTP disk altså ikke primær harddisk. Så du vil trenge å ha en SSD i tillegg. Men du kan ikke bruke den som systemharddisk, fordi du må ha UEFI bios til det. Lenke til kommentar
«Quattro» Skrevet 9. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2015 Må jeg ha en SSD i tillegg?? Jeg har i dag flere harddisker i maskinen, der windows er installert på den ene. Den nye disken vil kun bli brukt til lagring og ikke systemdisk. Så slik jeg skjønte det som stod i linken så vil jeg da kunne bruke denne disken, så lenge windows er installert på en annen disk. Og den nye er satt opp som GPT. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Stemmer, SSD har ikke noe med dette å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå