weberduck Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Hei, det er blitt oppdaget vannskade på badet og dette medfører at jeg må flytte ut én mnd tid. Jeg har bare en mulig plass og bo da jeg har en liten også, og må da bo hos pappa. Jeg fikk beskjed at jeg slipper husleie den perioden jeg bor ute. Er det lov å be om forståelse for fritak av 2 mnd husleie grunnet store ulemper og utgifter ift fraflytt? Pappa har egentlig ikke plass, han må gjør instand kjellerstuen og må da gjøre diverse innkjøp og får jo utgifter der, noe dyrere strøm og andre diverse utgifter for å få dette til. Blir også store ulemper for oss å flytte. Det er vel ikke noe de er pliktig til, men tenker det er mulig å høre? Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 En normal innboforskring vil dekke hotellopphold og tilskudd til diett i perioden man er uten bolig. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 I tillegg til avslag på husleiga som du alt har fått innvilga så kan det også være grunnlag for å kreve erstatning for dine ekstrautgifter etter husleigelova. Du vil ha ei tapsbegrensningsplikt som innebærer at du må bruke din forsikring dersom du har dette, men du kan kreve erstatning for eigenandelen som du må betale. Det er ikkje noke i vegen for at erstatninga kan være i form av ein gratismåned i staden for kontantutbetaling. Men det er avhengig av kva summar utleigaren må erstatte. Anbefaler å ta ein dialog med utleigaren der du nemner utfordringane som du får, kanskje utleigaren foreslår ei god ordning utan at du må mase om paragrafer og slikt? Det hadde jo vært det enklaste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå