Sethfor Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Hei, Kjøpte nylig en msi gtx 980, som jeg håpet å kunne bytte ut med min gamle gtx 580. Dessverre viste det seg at hovedkortet trolig er for gammelt. Kjøpte gamle pcen fra komplett i 2011. I den anledning syslet jeg med tanken at jeg like godt kunne oppgradere hele greia. I hovedsak tenker jeg på: - Kabinett (som passer bra til hovedkort) - Hovedkort (må passe til msi gtx 980) - Prosessor: Intel Core i7-2600 CPU @ 3.40 GHz Men vurderer kanskje å selge gamle pcen, så da kan det være fint å høre et greit byggoppsett generelt for å begynne fra "bunnen". For å gi en pekepinn på hva som er greit standardmessig (grafikk) kjører jeg GTA V på High +/- innstillinger, uten særlige problemer. Ligger ofte mellom 30-50 i fps på de fleste spillene. Ca. 5000 kr i budsjett, muligens litt til avhengig av prisen på prosessor. Håper jeg postet i riktig forum, og at det er forståelig. Lenke til kommentar
The mystical forest Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 (endret) Ser ikke helt hvorfor det ikke skal være kompatibelt, men om du vil ha helt ny kan du se på denne tråden her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470&page=1Om du vil ha ny pc kan du vel også titte på delene i den tråden også Endret 6. juli 2015 av The mystical forest Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 (endret) Maskinen burde fungere, selv om muligens vil gtx 980 sammen med i7 2600k uten overklokket være en smule flaskehals i GTA V husk dette spillet tar i bruk 8 kjerner om skjermkortet er kraftig nok, så det mest optimale vil være i7 5960X så beste er nok å overklokke prosessoren så lagt det går eller velge GTX 970 istedenfor. http://www.techspot.com/review/991-gta-5-pc-benchmarks/ Endret 6. juli 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå