Gå til innhold

Kulturlandskap Bønsnes, Røysehalvøya Ringerike


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se nå har'n Ragnar blitt bondestripat.

Bildet favner vidt med gode linjer.

Veien der ute til venstre føles som et lite ekstra pluss.

Flott dybdeskarphet som jeg ofte mister fordi jeg er for lat til å drive med innstillinger.

Skrudde fra meg på -70 - 80 tallet da alt måtte stilles - blender, .lukker og manuell fokus. Når man endelig var fornøyd hadde motivet gått sin vei.

 

Roar

Lenke til kommentar

Se nå har'n Ragnar blitt bondestripat.

Bildet favner vidt med gode linjer.

Veien der ute til venstre føles som et lite ekstra pluss.

Flott dybdeskarphet som jeg ofte mister fordi jeg er for lat til å drive med innstillinger.

Skrudde fra meg på -70 - 80 tallet da alt måtte stilles - blender, .lukker og manuell fokus. Når man endelig var fornøyd hadde motivet gått sin vei.

 

Roar

 

Tok en runde rundt på Røysehalvøya på søndag primært for å "foto-se" kirkebygg m.m. Ikke så ofte jeg tar landskapsbilder av dette slaget, men det ante meg at utsynet og utsnittet her med Tyrifjorden i bakgrunn ville passe fotografisk. I håp om at noen andre også synes det samme la jeg ut bildet. Ikke for det, min far drev en bondegård i sin tid, så helt ukjent med bondeyrket og striper etter såing etc er jeg ikke. Takker for kommentaren Roar.

Skj

Lenke til kommentar

Se nå har'n Ragnar blitt bondestripat.

Bildet favner vidt med gode linjer.

Veien der ute til venstre føles som et lite ekstra pluss.

Flott dybdeskarphet som jeg ofte mister fordi jeg er for lat til å drive med innstillinger.

Skrudde fra meg på -70 - 80 tallet da alt måtte stilles - blender, .lukker og manuell fokus. Når man endelig var fornøyd hadde motivet gått sin vei.

 

Roar

 

Du skulle skrudd ei stund før dette motivet hadde gått sin veg Roar ;)

Lenke til kommentar

Veldig kjekt å se veldrevet jordbruk. Viktig at det blir tatt godt vare på. Hater å tenke på flott jordbruksland som blir lagt brakk eller brukt til husbygging. Vi vet aldri når vi må bli mer selvforsynt med mat. Dessuten er det godt at ikke hele landet gror igjen av kratt og trær. Flott blde, godt komponert med mange flotte linjer. :)

Lenke til kommentar

Veldig kjekt å se veldrevet jordbruk. Viktig at det blir tatt godt vare på. Hater å tenke på flott jordbruksland som blir lagt brakk eller brukt til husbygging. Vi vet aldri når vi må bli mer selvforsynt med mat. Dessuten er det godt at ikke hele landet gror igjen av kratt og trær. Flott blde, godt komponert med mange flotte linjer. :)

 

Hei Helene, tenker mye som deg. Dette med å ta vare vår dyrkbare mark er noe jeg alltid har vært opptatt av. Vi trenger alt det vi har og mer til. Tilbakemeldingene fra mine nærmeste var at dette bildet var brukbart, og da var det bare en ting å gjøre, nemlig å legge det på dette forum. Og hyggelig at det faller i smak hos andre også.

Skj

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...