Cair Paravel Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 Det er langt fra "innanda av Gud" til uttalt av Gud, Cair Paravel Jesu Krist ord, er Guds ord Jesus til jødene "Hans røst har dere aldri hørt, hans skikkelse har dere aldri sett, og hans ord lar dere ikke bli værende i dere, for dere tror ikke på den han har sendt." (Joh 5:37 ) Mark 7:13 - "Såleis gjer de Guds ord om inkje av omsyn til dei føresegnene de har overteke og gjev vidare. Og slikt gjer de mykje av.»" Joh 10:35 - "Dei som Guds ord kom til, vart i lova kalla gudar, og Skrifta kan ikkje gjerast om inkje." Jesus gir GT validitet som Guds ord. Som kristne er det viktig at vi har det same bibelsynet som Jesus hadde. Synet på Bibelen er kanskje den viktigaste skiljelinja mellom kristne idag. Det er naudsynt at vi faktisk trur på alt Gud har sagt i sitt ord, og let det få innverknad på korleis vi lever liva våre. Lenke til kommentar
Jedi Jordal Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 Lol det er jo AKKURAT slik det er med Bibelen din og! Den er så full av løgner og feil at det som står der ikke på noen måte kan tas seriøst. Og du mener at den er rett fordi du mener den er guds ord... Vel hør hør "The Jedi Code" er veien til sannhet, all sannhet står der, dette kun fordi jeg Jedi Master Magnus sier det! Ser du hvor dårlig slike argumenter er nå? Matt 7:7 - " Bed, så skal de få. Leita, så skal de finna. Banka på, så skal det verta opplate for dykk." Dersom du granskar Bibelen med eit ærleg sinn, vil også du finne at den er truverdig. Dersom du ber Gud om å openberre sitt ord for deg, vil du få oppleve at Bibelen ikkje er som ei vanleg bok. Det eg trur mykje av problemet er, er at folk idag har for lite bibelkunnskap, og difor uttaler seg om ting ein berre har eit overfladisk forhold til. Ein må bruke tid i Guds Ord, og gi det ein sjanse. Det vil seie ikkje lese for å leite etter feil og manglar, men oppriktig søke etter sanninga. Heile Bibelen er full av sanning, fordi heile Bibelen handlar om Jesus - han som er den personifiserte sanninga Bare for å opplyse så har jeg gjort nettopp det. Lest Bibelen med åpent sinn, lett etter sannheten der, bedt gud om å gi meg sannheten osv. Jeg kastet bort mange år av studietiden min i en menighet på det kristendom tullet. Heldigvis kom jeg meg til slutt vekk fra det. I ettertid har jeg innsett hvor mye hjernevasking, hersketeknikker og bortforklaringer de kristne brukte for å dekke over feil i bibelen og få meg til å tro at bibelen var den eneste sannheten. Prøv å legge vekk tankesettet om at "bibelen er perfekt fordi gud har skrevet den brillene" og les den virkelig med et åpent sinn, da vil du se hvor rablende galt og sykt det som står i den boka er! Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 Bare for å opplyse så har jeg gjort nettopp det. Lest Bibelen med åpent sinn, lett etter sannheten der, bedt gud om å gi meg sannheten osv. Jeg kastet bort mange år av studietiden min i en menighet på det kristendom tullet. Heldigvis kom jeg meg til slutt vekk fra det. I ettertid har jeg innsett hvor mye hjernevasking, hersketeknikker og bortforklaringer de kristne brukte for å dekke over feil i bibelen og få meg til å tro at bibelen var den eneste sannheten. Prøv å legge vekk tankesettet om at "bibelen er perfekt fordi gud har skrevet den brillene" og les den virkelig med et åpent sinn, da vil du se hvor rablende galt og sykt det som står i den boka er! Leit å høyre at du har fått eit så negativt inntrykk av kristendom. Jesus elskar deg framleis og har gitt sitt liv for at du skal få kome til himmelen. Du er dyrt kjøpt og høgt elska Eg leser bibelen kvar dag og vert stadig imponert over kor levande og kraftfullt Ordet er. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 Det er langt fra "innanda av Gud" til uttalt av Gud, Cair Paravel Jesu Krist ord, er Guds ord Jesus til jødene "Hans røst har dere aldri hørt, hans skikkelse har dere aldri sett, og hans ord lar dere ikke bli værende i dere, for dere tror ikke på den han har sendt." (Joh 5:37 ) Mark 7:13 - "Såleis gjer de Guds ord om inkje av omsyn til dei føresegnene de har overteke og gjev vidare. Og slikt gjer de mykje av.»" Joh 10:35 - "Dei som Guds ord kom til, vart i lova kalla gudar, og Skrifta kan ikkje gjerast om inkje." Jesus gir GT validitet som Guds ord. Som kristne er det viktig at vi har det same bibelsynet som Jesus hadde. Synet på Bibelen er kanskje den viktigaste skiljelinja mellom kristne idag. Det er naudsynt at vi faktisk trur på alt Gud har sagt i sitt ord, og let det få innverknad på korleis vi lever liva våre. Igjen, akkurat som det blir feil og sette likhetstegn mellom alt som står i NT og Guds ord, blir det også feil å sette likhetstegn mellom alt som står i GT og Guds ord, du må være litt mer nyansert. Selv om ordene "bli lys" er Guds ord, så er ikke alle ord i GT eller NT Guds ord. Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 Igjen, akkurat som det blir feil og sette likhetstegn mellom alt som står i NT og Guds ord, blir det også feil å sette likhetstegn mellom alt som står i GT og Guds ord, du må være litt mer nyansert. Selv om ordene "bli lys" er Guds ord, så er ikke alle ord i GT eller NT Guds ord. Isåfall har du eit anna bibelsyn enn det som Jesus har. Sjølv om ikkje alt er direkte sitat av Gud, er alt innblest av Gud. Mor Åse seier "Peer, du lyver". Det er likevel Henrik Ibsen som er forfattaren. Bibelen har Gud som overordna forfattar. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 (endret) Igjen, akkurat som det blir feil og sette likhetstegn mellom alt som står i NT og Guds ord, blir det også feil å sette likhetstegn mellom alt som står i GT og Guds ord, du må være litt mer nyansert. Selv om ordene "bli lys" er Guds ord, så er ikke alle ord i GT eller NT Guds ord. Isåfall har du eit anna bibelsyn enn det som Jesus har. Sjølv om ikkje alt er direkte sitat av Gud, er alt innblest av Gud. Mor Åse seier "Peer, du lyver". Det er likevel Henrik Ibsen som er forfattaren. Bibelen har Gud som overordna forfattar. Nei, bibelen er ikke forfattet (skrevet) av Gud, Cair Paravel Gud henvendte seg til verden gjennom mennesket Jesus Kristus, det er han som er Guds ord, ikke en bok satt sammen tre hundre år senere. Bibelen er noe kirken satte sammen år 327 e.Kr som et mot skrift til datidens falske "kristne" skrifter Endret 7. august 2015 av IHS Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 (endret) Kristendommen/Jøder og erobringer 1407 BC Conquest of Midian Numbers 31 1406 BC Conquer of Jericho and Ai Joshua 6 - 8 1405 BC Northern Palestine Defeated Joshua 11, 12 1375 BC Israelites Defeat the Benjamites Judges 20 1374 BC Israelites Capture Jerusalem, Hebron Judges 1 998 BC David Defeats the Philistines 2 Samuel 8 995 BC David Defeats Ammon and Aram 2 Samuel 10 995 BC The Capture of Rabbah 1 Chronicles 20 Mye mer hvor det kom fra. http://biblehub.com/timeline/ Islam og erobringer 622 Muhammad establishes the first Islamic State. Constitution of Medina. 624 Battle of Badr, Muslims defeat the Meccans. The direction of prayer is changed from Jerusalem to Mecca. 630 The Conquest of Mecca. Muhammad enters Mecca without challenge and the Meccans accept Islam. The idols of the Ka'ba are destroyed and the interior is declared sacred. "The Year of Deputations," tribal chiefs from all over Arabia come to Medina and swear allegiance to the Prophet. 633 Southern Mesopotamia (Iraq) is conquered. 634 Muslims defeat the Byzantines at the Battle of Ajnadayn in Palestine.August: Abu Bakr dies, having selected Umar ibn al-Khattab as his successor. 635 Khalid ibn Walid, an Islamic general, defeats the Byzantines in Marj al-Suffar near Damascus. 636 Khalid leads a contingent in the Battle of Yarmuk. Syria falls to the Muslims and the Byzantines are expelled. 637 Muslims defeat the Persian Sassanids in the Battle of Qadisiyya. 638 Jerusalem is conquered. Kristendommen, zionismen/jøde og islam er the same shit. http://www.thirteen.org/edonline/accessislam/timeline560.html Endret 7. august 2015 av Rioter Lenke til kommentar
Jedi Jordal Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Bare for å opplyse så har jeg gjort nettopp det. Lest Bibelen med åpent sinn, lett etter sannheten der, bedt gud om å gi meg sannheten osv. Jeg kastet bort mange år av studietiden min i en menighet på det kristendom tullet. Heldigvis kom jeg meg til slutt vekk fra det. I ettertid har jeg innsett hvor mye hjernevasking, hersketeknikker og bortforklaringer de kristne brukte for å dekke over feil i bibelen og få meg til å tro at bibelen var den eneste sannheten. Prøv å legge vekk tankesettet om at "bibelen er perfekt fordi gud har skrevet den brillene" og les den virkelig med et åpent sinn, da vil du se hvor rablende galt og sykt det som står i den boka er! Leit å høyre at du har fått eit så negativt inntrykk av kristendom. Jesus elskar deg framleis og har gitt sitt liv for at du skal få kome til himmelen. Du er dyrt kjøpt og høgt elska Eg leser bibelen kvar dag og vert stadig imponert over kor levande og kraftfullt Ordet er. Hva om bibelen bare er en oppfunnet fantasihistorie skrevet av mennesker? Tenkt på det noen gang? Da kaster man isåfall vekk hele livet sitt på å tilbe og leve etter regler for noe som ikke finnes. Temmelig bortkastet spør du meg. Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 (endret) Ifølge den eldste bibelen så var Jesus en profet og ikke guds sønn. I Islam sier de at Jesus er den siste profet. Jeg tror Islam er mer riktig enn kristendommen. De har funnet en 1500 år gammel bibel hvor det står at Jesus kun er en profet. http://www.latintimes.com/1500-year-old-bible-discovered-turkey-indicates-jesus-christ-was-not-crucified-171471 Så kristendommen har blitt feil oversettet og Islam har blitt riktig oversettet til andre språk. https://en.wikipedia.org/wiki/Jesus_in_Islam Men jeg synes fortsatt at religion er noe bullshit som vi ikke trenger i den moderne verden. Endret 8. august 2015 av Rioter Lenke til kommentar
Jedi Jordal Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Jeg tror både Islam, kristendom og alle andre religioner er noe rør som burde vært utryddet og forbudt for lenge lenge siden. Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 (endret) Denne mannen ble slaktet bare fordi han var imot religion, stakkars person. http://www.nrk.no/verden/sekulaer-blogger-hakket-til-dode-1.12489740 Endret 8. august 2015 av Rioter Lenke til kommentar
Jedi Jordal Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Denne mannen ble slaktet bare fordi han var imot religion, stakkars person. http://www.nrk.no/verden/sekulaer-blogger-hakket-til-dode-1.12489740 Se det, dette er grunnen til at all denne religion faenskapen burde vært utryddet og forbudt for lengst! 1 Lenke til kommentar
Glowman Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Staten ønsker at alt som er skadelig for befolkningen skal reduseres eller bli forbudt. Religion er vel å anse som alkohol, det kan ikke forbys fordi for mange vil ha det. Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Hva om bibelen bare er en oppfunnet fantasihistorie skrevet av mennesker? Tenkt på det noen gang? Da kaster man isåfall vekk hele livet sitt på å tilbe og leve etter regler for noe som ikke finnes. Temmelig bortkastet spør du meg. Du snakkar som om å tru er å tippe i Lotto, og at vi ikkje merkar at vi er frelst før vi innkasserer milliongevinsten ved livets slutt. Slik var det kanskje for deg, då du var ein kristen. Mi erfaring er at når vi tek steg i tru, får vi merke Guds ledelse i livet. Det kan vere små ting, eit bibelvers, ein song, eit personleg vitnesbyrd, som plutseleg går til hjartet. Akkurat no er kanskje hjartet ditt forherda, og då er det vanskelegare for Gud å møte deg. Det er ditt liv, ditt val, men eg vil absolutt anbefale deg å kome tilbake til Jesus Joh 1:12 - "Men alle som tok imot han, dei gav han rett til å verta Guds born, dei som trur på namnet hans." Lenke til kommentar
RWS Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Du snakkar som om å tru er å tippe i Lotto, og at vi ikkje merkar at vi er frelst før vi innkasserer milliongevinsten ved livets slutt. Hvor er garantiene hen? Annet enn i de troendes egne hoder, også kallt fantasi... Du har ingen garantier for påstander, nettopp fordi de mangler det viktige for å kunne garantere det de påstår... ja ,det var disse bevisene da... Dine og andre religiøses fantasier om dette er ikke bevis, det er kun deres egne fantasier... Er det garantier? Vel, da vet du ingenting om garantier... 1 Lenke til kommentar
Jedi Jordal Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Hva om bibelen bare er en oppfunnet fantasihistorie skrevet av mennesker? Tenkt på det noen gang? Da kaster man isåfall vekk hele livet sitt på å tilbe og leve etter regler for noe som ikke finnes. Temmelig bortkastet spør du meg. Du snakkar som om å tru er å tippe i Lotto, og at vi ikkje merkar at vi er frelst før vi innkasserer milliongevinsten ved livets slutt. Slik var det kanskje for deg, då du var ein kristen. Mi erfaring er at når vi tek steg i tru, får vi merke Guds ledelse i livet. Det kan vere små ting, eit bibelvers, ein song, eit personleg vitnesbyrd, som plutseleg går til hjartet. Akkurat no er kanskje hjartet ditt forherda, og då er det vanskelegare for Gud å møte deg. Det er ditt liv, ditt val, men eg vil absolutt anbefale deg å kome tilbake til Jesus Joh 1:12 - "Men alle som tok imot han, dei gav han rett til å verta Guds born, dei som trur på namnet hans." Ja det kan du jo tro. Hjernevasking fra kristne får deg til å tro at kun kristendom er sannheten. Men du kaster i virkeligheten bare vekk livet ditt. Jeg skal ihvertfall aldri inn i slik hjernevasking og utnytting igjen. Jeg vil råde deg til å komme deg ut av det du og slik at du ikke kaster bort livet ditt. Men det er ditt valg. Lenke til kommentar
Jedi Jordal Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Staten ønsker at alt som er skadelig for befolkningen skal reduseres eller bli forbudt. Religion er vel å anse som alkohol, det kan ikke forbys fordi for mange vil ha det. Nope alkohol er mye mye bedre. Det smaker ihvertfall godt og er ikke skadelig så lenge du ikke drikker for mye av det. Lenke til kommentar
GXT Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Du snakkar som om å tru er å tippe i Lotto, og at vi ikkje merkar at vi er frelst før vi innkasserer milliongevinsten ved livets slutt. Tingen er at alle dere troende "tipper i lotto" når det kommer til troen deres. Det eksisterer nærmest ingen logiske sammenhenger innenfor eksempelvis kristendommen og islam, og fortsatt velger dere å tro. Sannsynligheten for at dere tar feil er uendelig stor utfra hva vi vet i dag, og likevel er dere overbevist. Så hvem er det egentlig som tipper i lotto? 1 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Staten ønsker at alt som er skadelig for befolkningen skal reduseres eller bli forbudt. Religion er vel å anse som alkohol, det kan ikke forbys fordi for mange vil ha det. Nope alkohol er mye mye bedre. Det smaker ihvertfall godt og er ikke skadelig så lenge du ikke drikker for mye av det. Akkurat som religion på sett og vis. Jeg er enig i tanken bak, vi hadde nok klart oss bedre uten både religion og alkohol, men et forbud kommer ikke til å hjelpe. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Ifølge den eldste bibelen så var Jesus en profet og ikke guds sønn. I Islam sier de at Jesus er den siste profet. Jeg tror Islam er mer riktig enn kristendommen. De har funnet en 1500 år gammel bibel hvor det står at Jesus kun er en profet. http://www.latintimes.com/1500-year-old-bible-discovered-turkey-indicates-jesus-christ-was-not-crucified-171471 Så kristendommen har blitt feil oversettet og Islam har blitt riktig oversettet til andre språk. https://en.wikipedia.org/wiki/Jesus_in_Islam Men jeg synes fortsatt at religion er noe bullshit som vi ikke trenger i den moderne verden. Dette evangeliet har vært kjent fra før av. Dog ikke med så gammel kopi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå