Gå til innhold

Hvorfor tror du IKKE på Islam?


Anbefalte innlegg

Flere religioner i verden, respekterer hva dere tror på fordi alle tror forskjellig. Men har et spørsmål. Hva er det som får dere til å IKKE tro på Islam? Selv er jeg muslim og vil bare høre deres meninger :)

 

Har ikke sagt at jeg ikke tror Islam i utgangspunktet kan gå like greit som noe annet å tro på, for de som vil det. Men en grunn til at jeg opplever mer aversjon mot Islam enn en del annet, er den støyende innpåslitenheten den innehar - på flere plan og flere måter. Fra relativ fredelig kravmentalitet, posisjonering og markering, til høylytt messing, hytting, gauling.. - og videre en intens/desperat bevisst utbredelsestrang, og sterk tilbøyelighet for/aksept av voldeligheter og terror.

 

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Igjen ser du ikke sammenhengen, fra sivilisasjonens begynnelse av, har det vært krangle om hvem som skal være konge (samfunnets øverste stilling) mange er blitt drept og samfunn har gått under. Det kristnes samfunns løsning, med en konge utenfor verden, sikrer dette samfunnets evige eksistens. Kongen er ikke truet, der han sitter :)

 

ChessKing.jpg


 

Lenke til kommentar

 

Igjen ser du ikke sammenhengen, fra sivilisasjonens begynnelse av, har det vært krangle om hvem som skal være konge (samfunnets øverste stilling) mange er blitt drept og samfunn har gått under. Det kristnes samfunns løsning, med en konge utenfor verden, sikrer dette samfunnets evige eksistens. Kongen er ikke truet, der han sitter :)

 

Hvorfor tror du vi i dag har sekulært samfunn her i landet med sekulære lover?

 

Var det fordi:

 

A. Den kristne samfunns modellen, med all sin segeresjon, intoleranse og hat var overlegen

 

Eller var det

 

B. Den kristne samfunns modellen som har vært tvunget på oss i århundrer ikke virket og vi ønsket et system for ALLE, ikke bare de hykleriske troende kristne?

 

Så langt har den kristne samfunns modellen, med denne innbilte fantasikongen jesu, virker særdeles dårlig... Hvis den hadde vært så bra som du er innbilt til å tro var det vel den vi fremdeles hadde fulgt, ikke sant? Men problemet ditt er helt klart at et samfunn etter sekulære verdier ikke bare er overlegent mer rettferdig og derfor bedre for ALLE, men også at den er mer moralsk og etisk overlegent den umoralen kristendom fremmer. Bibelen er ikke noen god moralsk rettesnor, det leder kun til bestialskiteter og urettferdigheter...

 

Og islam er nøyektig samme ulla...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Igjen ser du ikke sammenhengen, fra sivilisasjonens begynnelse av, har det vært krangle om hvem som skal være konge (samfunnets øverste stilling) mange er blitt drept og samfunn har gått under. Det kristnes samfunns løsning, med en konge utenfor verden, sikrer dette samfunnets evige eksistens. Kongen er ikke truet, der han sitter :)

 

Så fint for Jesus da, slippe å være et mål. Men hans undersåtter er da stadig mål for seg selv og andre. Og jeg ser på det som et samfunnsmessig problem da din (etter alt å dømme innbilte) konge er særdeles dårlig på å formidle sitt budskap tydelig. Det har du og sony77 vist et par dager nå.

 

Liker forøvrig sjakkbildet, da hovedmålet i ethvert sjakkspill er å ta kongen. Er det på tide at vi legger din "konge" til å hvile permanent?

Lenke til kommentar

 

Igjen ser du ikke sammenhengen, fra sivilisasjonens begynnelse av, har det vært krangle om hvem som skal være konge (samfunnets øverste stilling) mange er blitt drept og samfunn har gått under. Det kristnes samfunns løsning, med en konge utenfor verden, sikrer dette samfunnets evige eksistens. Kongen er ikke truet, der han sitter :)

Så fint for Jesus da, slippe å være et mål. Men hans undersåtter er da stadig mål for seg selv og andre. Og jeg ser på det som et samfunnsmessig problem da din (etter alt å dømme innbilte) konge er særdeles dårlig på å formidle sitt budskap tydelig. Det har du og sony77 vist et par dager nå.

 

Liker forøvrig sjakkbildet, da hovedmålet i ethvert sjakkspill er å ta kongen. Er det på tide at vi legger din "konge" til å hvile permanent?

 

Hvis Satan, Romerriket og jødene ikke greide det, hva i all verden får deg til å tro at du kan greie det ? Jesu Kristi stilling er permanent, han er og blir kongen over alle konger, hersker over alle herskere. Gud har gitt ham ordet, alt blir som han har sagt !

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Liker forøvrig sjakkbildet, da hovedmålet i ethvert sjakkspill er å ta kongen. Er det på tide at vi legger din "konge" til å hvile permanent?

 

Menneske er som bønder i livets sjakkspel. Vi er i vår noverande tilstand små og ynkelege. Dersom vi fullfører løpet og når over til den andre sida, vert vi derimot forvandla til ei mektig dronning (aka Kristi brud).

Lenke til kommentar

 

 

 

Menneske er som bønder i livets sjakkspel. Vi er i vår noverande tilstand små og ynkelege. Dersom vi fullfører løpet og når over til den andre sida, vert vi derimot forvandla til ei mektig dronning (aka Kristi brud).

 

Ønsker å leve det livet jeg har jeg og når det er over så er det over. Har ingen stomannsgale tanker om å leve forever og heller intet ønske om det, så å tro på slike lovnader uten garantier ser jeg på som ytterst lite fruktbart da det ikke er noe i virkeligheten som sladrer om at det faktisk er slik disse lovnadene påstår...

Lenke til kommentar

Selvfølgelig skal en "ikke troende" si imot. Sier jo av seg selv. Tegnene kommer, dette kan bare være en start. Gjetning er det i hvertfall ikke. Hvem kan beskrive samfunnet i 2019 f.eks i år 610? Allah (SWT). Har mye å diskutere om det du skrev men er i Sauda Arabia akkurat nå, gjetere kan jeg si mye om. Den dagen dommedagen er her, så har jeg ikke noe annet enn å si at bare Gud kan dømme :)

 

 

La oss bare fokusere på ett av punktene. Jeg har ikke lest hele tråden, så det kan være dette allerede er tatt videre.

 

Hva skjer om ikke alle de små tegnene blir oppfylt? Står det noe om at alle tegnene må være oppfylt før dommedag kommer? Jeg er interessert i svaret, men går uansett videre. Som det allerede er skrevet, så har det blitt markant mindre mord nå, enn det har vært noen gang tidligere. Det er også mindre krig og elendighet i verden. Dette er veldokumentert, og for mange, kunnskap som har vært kjent i lang tid, i hvertfall lenge før jeg oppdaget denne tråden. Det er ikke fordi jeg er "ikke troende", og ønsker å si imot deg.

 

Det er imidlertid lett å tenke annerledes. Kommunikasjon er i dag ufattelig enkelt, og man når alle verdens hjørner umiddelbart. Derfor blir man også eksponert for mye mer. Det IS gjør i dag er for eksempel ikke noe særlig mer grotesk enn det som skjedde på Balkan på 90-tallet (Kosovo og Bosnia), men ettersom IS ønsker å vise slike grusomheter frem, så ser man mye mer av det.

 

For argumentasjonens skyld, så kan vi si at kanskje dommedag kommer, kanskje ikke, og vi trenger ikke diskutere andre små og store tegn, kanskje med unntak av 50 kvinner per mann, jeg har svært vanskelig for å se hvordan det skal skje, og med dagens trender vil det definitivt ikke skje innenfor vår livstid, men en ting er i hvertfall innlysende og krystallklart: Det forekommer mindre mord, mindre krig, og mindre elendighet nå, enn før i historien.

Endret av LiamH
Sitat-pyramide fjernet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Menneske er som bønder i livets sjakkspel. Vi er i vår noverande tilstand små og ynkelege. Dersom vi fullfører løpet og når over til den andre sida, vert vi derimot forvandla til ei mektig dronning (aka Kristi brud).

 

Ønsker å leve det livet jeg har jeg og når det er over så er det over. Har ingen stomannsgale tanker om å leve forever og heller intet ønske om det, så å tro på slike lovnader uten garantier ser jeg på som ytterst lite fruktbart da det ikke er noe i virkeligheten som sladrer om at det faktisk er slik disse lovnadene påstår...

 

Det er mye som taler for at du i en eller annen form blir værendes "forever" RWS 

Lenke til kommentar

 

Det er mye som taler for at du i en eller annen form blir værendes "forever" RWS 

 

He he,  truslene, i likhet med lovnadene, kommer også uten garantier IHS...  :) Og uten at noe i den virkelige verden tilsier at det er slik. Så da går jeg for hva som mest sannsynlig er sant jeg, ikke hva jeg vil være sant fordi jeg tror det... Det ga jeg meg med før jeg var to siffret antall år...

 

Og gitt at jeg er like redd for det kristne helvette som du er for å masjere i bifrost så kan du selv regne ut hvor skremt jeg er av dine dårlig skjulte trusler fra gude fantasiene dine... :)

Lenke til kommentar

Ønsker å leve det livet jeg har jeg og når det er over så er det over. Har ingen stomannsgale tanker om å leve forever og heller intet ønske om det, så å tro på slike lovnader uten garantier ser jeg på som ytterst lite fruktbart da det ikke er noe i virkeligheten som sladrer om at det faktisk er slik disse lovnadene påstår...

 

Vi har Den Heilage Ande som pant på arven. Vi har Guds Ord og ein levande frelsar. Vi har alt tilstrekkeleg for å tru og oppnå 100 % frelsesvisse. Dersom Jesus får opne dine åndelege auge, vil også du få erfare det nye livet :-) Kvifor påstår du at din røyndom er meir sann enn min?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men sånn som dere sier her, har ikke Islam og andre religioner tilvarende utsagn og referanser å "slå i bordet" med, som

vei til sannhet osv?

Ja som det jeg sa hvorfor jeg reagerer mer negativt på Islam; alt er relativt, det har jo noe med makt og posisjon uansett. I

mer og mindre varianter. Og andre retninger har også dette med kjærlighet og snille ting. Tror jeg da, er ikke sikker. Har

hinduisme eller andre snille ting på agendaen? :hmm:

Men uansett; Det går bare ikke an å vite noe sikkert, det må bare jeg erkjenne. Har ikke opplevd noe som gir bud på det.
Men trosretninger går på stier som menneskelig erfaringsmønster har staket ut, det er en fellesbetegnelse. 

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

 

Men sånn som dere sier her, har ikke Islam og andre religioner tilvarende utsagn og referanser å "slå i bordet" med, som

vei til sannhet osv? ...

 

 

Ja ordene er utrolig kraftfulle, vanskelig å forholde seg nøytral til dem.

 

Egentlig er det usedvanlig enkelt å forholde seg nøytral til dem.

Lenke til kommentar

 

 

Men sånn som dere sier her, har ikke Islam og andre religioner tilvarende utsagn og referanser å "slå i bordet" med, som

vei til sannhet osv? ...

 

 

Ja ordene er utrolig kraftfulle, vanskelig å forholde seg nøytral til dem.

 

Egentlig er det usedvanlig enkelt å forholde seg nøytral til dem.

 

Er det derfor du kommenterer dem ? :)

Lenke til kommentar

Hvis Satan, Romerriket og jødene ikke greide det, hva i all verden får deg til å tro at du kan greie det ? Jesu Kristi stilling er permanent, han er og blir kongen over alle konger, hersker over alle herskere. Gud har gitt ham ordet, alt blir som han har sagt !

Ingenting blir som din svake gud har sagt, hvem tror du en svekling som jesus er konge over? Kanskje de spedalske og sinnsyke. Men ikke andre konger.

 

Den eneste guden som er konge over alle konger er Odin.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...