Gå til innhold

Hvorfor tror du IKKE på Islam?

Anbefalte innlegg

Kan jo forklare kort, dette livet vi lever nå er et midlertidig liv.. en slags test. Denne testen er basert på å gjøre som Allah sier. Som du sikkert vet de 5 hovedsøylene. Grunnen til denne testen er for å se om vi er gode nok for livet i etter døden. Selvfølgelig, alt handler om livet etter døden. Hvor nær du tar Allah til deg, hvor nær du setter religionen inntil deg og hvor god du er til å rett og slett følge den hellige boka Qur'an. Hvorfor i all verden oppsto verden og den må jo en dag ta slutt?  - Dommedagen - Kanskje ikke så lett å forstå alt dette ved at det skal gi mening, men Allah vet best og Koranen sier alt.

Dette appellerer ikke til meg, først og fremst fordi det høres ut som veldig mye jobb, og like mye på grunn av det tvangspreget det har. I kristendommen er hele jobben allerede gjort av Gud selv. Alt som kreves av oss er at vi tror Gud har gjort jobben.

Må du huske at alle disse versjonene av denne primitive ørken sinnaguden har samme utspring da...  :) Jødenes løgner... Som igjen hviler på løgnene til zarohustra (eller noe slikt) i mespotamia... Er ingenting hellig med noe av dette, menneskeskapt alt sammen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette appellerer ikke til meg, først og fremst fordi det høres ut som veldig mye jobb, og like mye på grunn av det tvangspreget det har. I kristendommen er hele jobben allerede gjort av Gud selv. Alt som kreves av oss er at vi tror Gud har gjort jobben.

Så... du er kristen fordi du er lat? Vær så snill å si at jeg misforstår deg her.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så... du er kristen fordi du er lat? Vær så snill å si at jeg misforstår deg her.

Hehe :)

Jeg vil heller si at jobben ikke er mulig å gjennomføre, så det er fånyttes. Du vil uansett komme til kort. Er det et ork å gjennomføre, som det vil være for alle mennesker, så har du ikke det som skal til i ditt indre.

Lenke til kommentar

Flere religioner i verden, respekterer hva dere tror på fordi alle tror forskjellig. Men har et spørsmål. Hva er det som får dere til å IKKE tro på Islam? Selv er jeg muslim og vil bare høre deres meninger :)

Islam er et skritt tilbake til noe som ligner jødedommen og moseloven, et skritt i feil retning. Kristendommen er et skritt frem og bort fra dette.

Religion i alle sine former,er alltid et skritt tilbake.
Rasjonell og logisk tenking med grunnlag i den vitenskapens verden,
er det som gir håp for en god fremtid.
"Religion Poisons Everything" Hitchens hadde selvfølgelig helt rett her.

Nei, det var religion som førte til at steinalder mennesket organiserte i samfunn, ikke jord bruk som vitenskapen inntil nylig trodde.

Lenke til kommentar

Kan jo forklare kort, dette livet vi lever nå er et midlertidig liv.. en slags test. Denne testen er basert på å gjøre som Allah sier. Som du sikkert vet de 5 hovedsøylene. Grunnen til denne testen er for å se om vi er gode nok for livet i etter døden. Selvfølgelig, alt handler om livet etter døden. Hvor nær du tar Allah til deg, hvor nær du setter religionen inntil deg og hvor god du er til å rett og slett følge den hellige boka Qur'an. Hvorfor i all verden oppsto verden og den må jo en dag ta slutt?  - Dommedagen - Kanskje ikke så lett å forstå alt dette ved at det skal gi mening, men Allah vet best og Koranen sier alt.

Du får det til å høres veldig enkelt ut. For tenkende ikke-troende mennesker er det ikke 'bare' til å tro. 

Jeg kan eksempelvis ikke plutselig tro at julenissen finnes, at enhjørninger og havfruer eksisterer, eller at Tor virkelig raser over himmelen dratt av to geitebukker.

Lenke til kommentar

Du får det til å høres veldig enkelt ut. For tenkende ikke-troende mennesker er det ikke 'bare' til å tro. 

Jeg kan eksempelvis ikke plutselig tro at julenissen finnes, at enhjørninger og havfruer eksisterer, eller at Tor virkelig raser over himmelen dratt av to geitebukker.

Jesus Kristus og hans kjærlighet er ikke en fantasi, korsfestelsen fant sted, han døde for at alle skulle leve. Hele verden endret der og da retning, det var verdenshistoriens største begivenhet.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Jesus Kristus og hans kjærlighet er ikke en fantasi, korsfestelsen fant sted, han døde for at alle skulle leve.

Kilde?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jesus Kristus og hans kjærlighet er ikke en fantasi, korsfestelsen fant sted, han døde for at alle skulle leve.

Kilde?

https://en.wikipedia.org/wiki/Jesus

Lenke til kommentar

Jesus Kristus og hans kjærlighet er ikke en fantasi, korsfestelsen fant sted, han døde for at alle skulle leve. Hele verden endret der og da retning, det var verdenshistoriens største begivenhet.

Om jeg tar det for god fisk at Jesus var en ekte person som døde på et kors (eller en stolpe, alt etter hvem en snakker med), så er det ingen logisk slutning fra den hendelsen til en konklusjon som sier "Jesus var guds sønn. Og gud. Begge deler. Allmektig og allvitende."

Ser du det gigantiske spranget mellom de to tingene?

Lenke til kommentar

Om jeg tar det for god fisk at Jesus var en ekte person som døde på et kors (eller en stolpe, alt etter hvem en snakker med), så er det ingen logisk slutning fra den hendelsen til en konklusjon som sier "Jesus var guds sønn. Og gud. Begge deler. Allmektig og allvitende."

Ser du det gigantiske spranget mellom de to tingene?

Ja, men dette at han er Gud, er noe folk kom frem til etter at de opplevde hans enorme makt, noe du ikke har gjort.

Ellers var det en stolpe med en liten tverrbjelke for hendene, han ble festete til.

Endret av IHS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, men dette at han er Gud, er noe folk kom frem til etter at de opplevde hans enorme makt, noe du ikke har gjort.

Ellers var det en stolpe med en liten tverrbjelke for hendene, han ble festete til.

Innrømmer lett at jeg fortsatt har til gode å se et fnugg av denne enorme makten du snakker om.

Lenke til kommentar

Innrømmer lett at jeg fortsatt har til gode å se et fnugg av denne enorme makten du snakker om.

Ikke dermed sagt at den ikke er der, eller tror du to milliarder kristne tar feil ? mange av dem til og med utøver hans makt på jorden.

Luk 22:29 "nå overdrar jeg riket til dere, slik som min Far har overdratt det til meg"

Jesus Kristus fikk makten av Gud og overdro den til sine etterfølgere, dette er Guds rike, Guds herredømme på jorden (himmelriket) ikke et fysisk rike, men en guddommelig forordning, et maktapparat (the power of love)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Ikke dermed sagt at den ikke er der, eller tror du to milliarder kristne tar feil ? mange av dem til og med utøver hans makt på jorden.

Er det egentlig et gyldig argument? Tror du 1.8 milliarder muslimer kan ta feil? Eller 1.1 milliarder hinduister?

Hva om det om noen år er flere muslimer enn kristne i verden? Vil du da konvertere, siden 2.5 milliarder muslimer umulig kan ta feil?

Lenke til kommentar

Er det egentlig et gyldig argument? Tror du 1.8 milliarder muslimer kan ta feil? Eller 1.1 milliarder hinduister?

Hva om det om noen år er flere muslimer enn kristne i verden? Vil du da konvertere, siden 2.5 milliarder muslimer umulig kan ta feil?

Hvem sier at de tar feil ? De bare driver med noe helt annet som ikke har noe med kristendom å gjøre.

Lenke til kommentar

Hvem sier at de tar feil ? De bare driver med noe helt annet som ikke har noe med kristendom å gjøre.

Vel. Sier du de alle kan være riktige samtidig? Hvordan funker det?

Endret av afterall
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...