Gå til innhold

Hvorfor tror du IKKE på Islam?

Anbefalte innlegg

Barn vil bestemme over foreldrene (MERK: dette skjer.

Er det noen grunn til å tro at dette skjer i større grad nå enn tidligere?

Barføtte gjetere vil konkurrere om å bygge høye bygninger (MERK: Følg med hva som skjer i Sadia Arab fordi dette skjer.

Jeg er relativt sikker på at de som bygger høye bygninger ikke er gjetere. Dette er åpenbart ikke noe som skjer nå.

Mangel på kunnskap vil være vidspredt (MERK: Kall oss dumme ja

...Men samtidig så er vi generelt sett mer kunnskapsrike nå enn det vi var for 100 år siden, for ikke å nevne 1400 år siden.

I tillegg så har vi mennesker blitt noe smartere i det siste, dersom man skal se vurdere IQ. Se Flynn-effekten.

Zina vil være vanlig (MERK: Synder er mer enn nok vanlig idag

Okay, det kan faktisk godt hende at flere muslimer er utro eller har sex før ekteskapet i dag enn tidligere.

Drikking av vin vil være vanlig (MERK: Normalt idag

Mer vanlig enn tidligere?

Det vil bli flere kvinner enn menn til det er 50 kvinner for hver mann

Vel, akkurat nå er det i verden flere menn enn kvinner (omtrent 101 menn mot 100 kvinner). Så denne er langt unna.

Det vil være mye mord (MERK: Kan ikke si meg mer enig

Siden andre verdenskrig så har andel mord i befolkningen blitt stadig lavere. Så dette går faktisk motsatt vei.

Bare fordi vi har lettere for å få med oss mord på grunn av at kommunikasjon er lettere (internett! Whoop!) så betyr det ikke at mord er vanligere enn før. Tvert imot.

Lederne skal være undertrykkerne

Dette har vel alltid vært tilfellet i verden, i alle tider. Men det er mer demokrati nå enn tidligere, så det har da i det minste gått rette veien.
Folk skal slutte tro på Allahs tidløse kunnskap [qadr], og begynne å tro på stjernene
Vel, det er flere muslimer enn noensinne. Selv om det jo er ganske mange som - takk gud! - mister trua si. Den andre delen der ser til meg ut til å handle om horoskop, men er noe vag.

'Amanah skal bli en måte å tjene penger på (MERK: Svarte penger foregår

Google var ikke veldig hjelpsom til å forklare denne, så må melde pass.

Folk skal gi sadaqah motvillig (MERK: folk er blitt gjerrige og vil egentlig ikke gi penger til de fattige

Har du noe grunnlag for disse påstandene, eller er det bare noe du "føler" er tilfellet?

Sang og musikk vil bli vanlig (MERK: sant nok

Har det blitt vanligere i muslimske land? I resten av verden har det vært ganske vanlig veldig lenge.

Muslimene skal dele seg i 73 sekter (MERK: muslimer har allerde delt seg opp i flere retninger

Finnes det noen religioner som ikke enten splittes opp i grupper eller dør ut?

Selvmord og dødsønsker skal bli vanlige (MERK: dette hører vi ofte

Har det blitt vanligere enn før? På verdensbasis?

Tiden vil gå fort (MERK: Tenk deg om

Fortere enn før?

Falske profeter skal dukke opp

Som ateist så vil jeg vel måtte si at samtlige profeter, inkludert han godeste Mohammed, er falske profeter.

De store tegnene

(...) Allahs sendebud sa: "Den [Dommedag] vil ikke komme før dere ser ti tegn før den, og nevnte brisen, Dajjal, beistet, at sola står opp fra vest, nedstigningen til 'Isa ibn Maryam (as), Gog og Magog, og jordskred i tre steder, en i øst, en i vest og en i Arabia, som vil bli fulgt av en brann fra Yemen som vil drive folk til deres samlingssted. [sahih Muslim 6931]

• Imam al-Mahdi skal dukke opp
  • Al-Dajjal vil dukke opp
  • 'Isa (as) skal komme ned fra himmelen
  • Ya'juj og Ma'juj stammene skal tre frem
  • Store jordskjelv vil forekomme - en i øst, en i vest og en i Arabia
  • En bris skal blåse på hele jorda som vil ta livet av alle troende
  • Sola vil stå opp fra vest
  • Dyret fra Jorda skal merke folk som muslim eller kafir
  • Det skal være en stor brann i Yemen
Ingen av disse har forekommet enda.
Merk at disse er mer konkrete (e.g. "sola vil stå opp fra vest"), og ingen har forekommet. Når vi kombinerer det med de "små" tegnene du nevnte ovenfor her, så er det åpenbart at disse profetiene ikke på noen som helst måten er bedre enn vill gjetting.

ALT DETTE står i Koranen, som ble gitt ut i år 610.

Åja. Det forklarer hvorfor det ikke er bedre enn vill gjetting. Kult.

Selvfølgelig skal en "ikke troende" si imot. Sier jo av seg selv. Tegnene kommer, dette kan bare være en start. Gjetning er det i hvertfall ikke. Hvem kan beskrive samfunnet i 2019 f.eks i år 610? Allah (SWT). Har mye å diskutere om det du skrev men er i Sauda Arabia akkurat nå, gjetere kan jeg si mye om. Den dagen dommedagen er her, så har jeg ikke noe annet enn å si at bare Gud kan dømme :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere religioner i verden, respekterer hva dere tror på fordi alle tror forskjellig. Men har et spørsmål. Hva er det som får dere til å IKKE tro på Islam? Selv er jeg muslim og vil bare høre deres meninger :)

jeg har altid vært for jordnære til å tro på engler og demoner etc, og kaller meg agnostiker.

men hvis du er muslim, se på det som en del av din kultur arv og ikke end opp som norske, ens kulturarv er ingenting å skamme seg over og jeg har ikke tenkt å rakke ned på deg fordi du er muslim, selv om jeg er mot innvandring. vær stolt av den du er.

islam har som kristendommen, mye sunn fornuft og gammel visdom i seg .. f.eks forbud mot renter på gjeld, som også kristendommen forbød og som det norske stemmekveget kommer til å angre bittert på at de ga blaffen i som ateister i årene fremover nå.

Endret av medforuten
Lenke til kommentar

Selvfølgelig skal en "ikke troende" si imot. Sier jo av seg selv. Tegnene kommer, dette kan bare være en start. Gjetning er det i hvertfall ikke. Hvem kan beskrive samfunnet i 2019 f.eks i år 610? Allah (SWT). Har mye å diskutere om det du skrev men er i Sauda Arabia akkurat nå, gjetere kan jeg si mye om. Den dagen dommedagen er her, så har jeg ikke noe annet enn å si at bare Gud kan dømme :)

Hvis du med "sier imot" mener "forklarer hvorfor det du sier er tilfellet enten er synsing, galt, eller ren bingo? Ja, da sier jeg imot.

Dette er overhodet ikke en beskrivelse av vårt samfunn. La oss ta det punktvis.

1) Dersom man sier, for eksempel, at bueskyting skal bli vanlig, så kan én av to ting skje: Enten så blir det vanligere, eller så blir det ikke vanligere. To alternativ. Omtrent som kron og mynt. Gir man mange nok slike forutsigelser så vil omtrent halvparten av dem stemme. Dette er på ingen måte imponerende. Enig?

2) La oss se på alternativet. Dersom det sto i Koranen noe a lá "1405 av denne planetens rotasjoner rundt sola, sin stjerne, etter at dette nedskrives skal det eksistere 7 326 000 000 (+/- 200 000 000) levende mennesker på denne planeten" så hadde jeg blitt imponert. Eller at den i detalj beskrev internettet. Men slike konkrete profetier har ikke blitt bekreftet.

Beklager. Du fremstår bare som drukner i confirmation bias - du ser bare det du ønsker å se.

• Liker 3
Lenke til kommentar

islam har som kristendommen, mye sunn fornuft og gammel visdom i seg .. f.eks forbud mot renter på gjeld, som også kristendommen forbød og som det norske stemmekveget kommer til å angre bittert på at de ga blaffen i som ateister i årene fremover nå.

Ville det virkelig eksistert noe som kan kalles banker uten renter på lån?

Lenke til kommentar

I koranen står det; I håndflatene deres så er det en trekant og en strek. Trekant er tallet 8 på arabisk og streken er tallet 1. I den andre hånda betyr det samme, Selvom streken kommer før trekanten som da vil bli 18. 81+18= 99 navn av Allah. 81-18=63 altså hvor gammel den siste profeten Muhammed (saw) ble før han gikk bort. Jeg har tidligere skjært en tomat og inni tomaten sto det Allah på arabisk, overraskende!

Lenke til kommentar

Hvis du med "sier imot" mener "forklarer hvorfor det du sier er tilfellet enten er synsing, galt, eller ren bingo? Ja, da sier jeg imot.

Dette er overhodet ikke en beskrivelse av vårt samfunn. La oss ta det punktvis.

1) Dersom man sier, for eksempel, at bueskyting skal bli vanlig, så kan én av to ting skje: Enten så blir det vanligere, eller så blir det ikke vanligere. To alternativ. Omtrent som kron og mynt. Gir man mange nok slike forutsigelser så vil omtrent halvparten av dem stemme. Dette er på ingen måte imponerende. Enig?

2) La oss se på alternativet. Dersom det sto i Koranen noe a lá "1405 av denne planetens rotasjoner rundt sola, sin stjerne, etter at dette nedskrives skal det eksistere 7 326 000 000 (+/- 200 000 000) levende mennesker på denne planeten" så hadde jeg blitt imponert. Eller at den i detalj beskrev internettet. Men slike konkrete profetier har ikke blitt bekreftet.

Beklager. Du fremstår bare som drukner i confirmation bias - du ser bare det du ønsker å se.

Vitenskapen imponerer deg. Vel vitenskapen er ikke til å imponeres sier jeg bare. Bekreftelse? Det gjelder å bære på tålmodighet fordi den dagen du endelig får bekreftelse (Alle får den bekreftelsen) så får vi alle en skikkelig bekreftelse.

Lenke til kommentar

I koranen står det; I håndflatene deres så er det en trekant og en strek. Trekant er tallet 8 på arabisk og streken er tallet 1. I den andre hånda betyr det samme, Selvom streken kommer før trekanten som da vil bli 18. 81+18= 99 navn av Allah. 81-18=63 altså hvor gammel den siste profeten Muhammed (saw) ble før han gikk bort. Jeg har tidligere skjært en tomat og inni tomaten sto det Allah på arabisk, overraskende!

...er du en Poe? Fordi jeg greier virkelig ikke å skjønne om du er seriøs eller ikke.

Hvor mange tall er det i Koranen? Hvor mange måter er det å sette sammen to tall på? Hvor stor er sannsynligheten for at noen matcher på et eller annet vis? Latterlig stor.

Når det gjelder tomaten din, så finner folk Jesus i alle mulige matretter. Betyr det at Jesus er guds sønn? Nei? Hvorfor er din tomathistorie noe mer overbevisende?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vitenskapen imponerer deg. Vel vitenskapen er ikke til å imponeres sier jeg bare. Bekreftelse? Det gjelder å bære på tålmodighet fordi den dagen du endelig får bekreftelse (Alle får den bekreftelsen) så får vi alle en skikkelig bekreftelse.

Jeg har ikke dratt inn vitenskapen. Jeg har dratt inn en enkel måte profetier kunne vært overbevisende på. Men din allmektige gud foretrekker heller vage profetier, som er nøyaktig like gode som ville gjetninger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det som får dere til å IKKE tro på Islam?

Fordi islam ikke inneholder, eller kommer med, noen spesielle sannheter i forhold til noen annen religion. Islam er menneskeskapt den som all annen religion og det kan jeg si fordi heller ikke islam kan komme med et eneste bevis for påstandene.

Det er ingenting i islam som er troverdig eller til å respektere...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ville det virkelig eksistert noe som kan kalles banker uten renter på lån?

ja, islam har det og flere andre kjente historiske figurer har gjort det, fra Adolf Hitler til Andrew Jacksons greenback. En annen måte er å nasjonalisere banker på så alt er eid av staten og renteinntektene går til å finansiere statsapparatet istedet for å gå til privateide banker som nå. Et selvstendig land skal ikke kunne gå i minus ved å sette seg i gjeld til en bank som de må betale renter på, det er ikke noe annet enn fordekt slaveri (gjeldsslaveri via gjeld man aldri kommer seg ut av), men kunne trykke opp sine egne penger basert på verdien av arbeidsinnsatsen i landet, det var dette systemet Hitler og Andrew Jackson innførte, Andrew Jackson lå i krig med bankoligarkene i USA i sin tid, og Hitler lå i krig med så og si samme familiene 100 år seinere etter versailles traktaten og den ekstreme fattigdommen tyskland gikk igjennom før han tok makta, med den nye måten å organisere økonomien på hvor arbeidsinnsatsen til folket gikk tilbake til dem, istedet til en privat bank via renter på gjeld, så hadde tyskland økonomi til å bygge motorveier, enorme bygg og verdens største arme på 20 millioner mann, enda de manglet naturressurser. Kreves renter på gjeld fra private, går renteinntektene tilbake til staten fordi bankene er statlige, istedet for som nå hvor renteinntektene går til private banker.

Nå fungerer det nemlig sånn at en styrtrik bankier har fått privilegium til å trykke opp og låne ut ubegrenset med penger, også kreve inn renter på det, uten engang å trenge å ha reserver til å dekke inn gjelda, dvs at for å låne ut 100 kroner må du ikke ha 100 kroner i banken, i en periode kunne du ha 100 kroner og låne ut og kreve renter på 1000,- men jeg tror ikke engang den regelen er gyldig lenger, dette systemet kalles "fractional reserve banking" og har ført til at hele verden nå er iferd med å synke ned i bunnløs gjeld til banker, som en gang i fremtia vil føre til valutakrig som vi ser har begynt nå, hyperinflasjon og omsider et nytt pengesystem, kanskje etter en verdenskrig igjen.

Det er dette her som er grunnen til at man sier at økonomien hele tiden må vokse for å ikke kollapse, for hvis den ikke gjør det, er det ikke nok nye slaver til å betale tilbake gjelda til den forrige generasjonen, og ergo snubler man i sin egen gjeld og hele landet med innbyggerne i går i grøfta. Det er dette her som skjedde med Hellas nå, og dette er bare starten. England ble f.eks akkuratt ferdig med å betale tilbake gjeld fra 1 verdenskrig.

Endret av medforuten
Lenke til kommentar

Så din tro på Islam baserer seg på spådommer og tomater? Som Imlekk nevnte, har spådommene du nevnte enten 50/50 sjanse for å gå i oppfyllelse, eller så er de så vage at de kan tolkes i mange forskjellige retninger. Selvfølgelig vil man da kunne si at noen er korrekte. Noen av tingene på lista di var også garantert mer vanlig på Muhammeds tid enn de er i dag.

Det finnes tusenvis av religioner i verden i dag. Jeg syns det høres mer logisk ut at alle tar feil enn at én er riktig. 

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke på Islam fordi det bare finnes en riktig religion, https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1456576Alt annet er tull

troll

Horfor? Alle religioner kan jo ikke ha alt rett samtidig? Enten så eksisterte Jesus, eller så gjorde han det ikke. Enten stod han opp fra de døde (slik kristne tror), eller så gjorde han det ikke (slik muslimer tror). Når man dør så tror noen at man kommer til himmelen, andre at man blir reinkarnert, andre at man bare blir liggende i graven - men man kan ikke gjøre alle samtidig. Noen har rett, og noen tar feil, evt alle tar feil, men alle kan ikke ha alt rett samtidig. Det er enkel logikk.

Til trådstarter; jeg tror Jesus stod opp fra de døde. Det er langt bedre argumenter for det. Samt at både kristne og muslimer tror på en allgod Gud, noe som også må innebære en all-elskende Gud, men ifølge Koranen elsker ikke Allah syndere. Iflg Koranen må man gjøre seg verdig Allah i ord og handlinger, mens Bibelen sier at man ikke kan 'kjøpe seg' inn i himmelen ved å utføre diverse handlinger. Frelsen er gratis gitt av nåde og kjærlighet, det er bare å ta imot. Så kan man også se på fruktene av religionene, noe som reflekterer dette. Mens kristendommen har gitt oss demokrati, frihet, menneskeverd osv, er ikke dette noe som er spesielt synlig i land hvor Islam er utbredt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Flere religioner i verden, respekterer hva dere tror på fordi alle tror forskjellig. Men har et spørsmål. Hva er det som får dere til å IKKE tro på Islam? Selv er jeg muslim og vil bare høre deres meninger :)

Synes tråden burde forandres til: Hvorfor tror du på Islam. 

Hvorfor tror du IKKE på "sett inn ikke beviselig påfunn" blir bare fjasete.

Lenke til kommentar

Hvorfor tror du IKKE på "sett inn ikke beviselig påfunn" blir bare fjasete.

Nja. Det er jo klart at slike påstander kan "bevises" i mye større grad enn de har blitt gjort. Bare se på eksemplene med profetiene tidligere.

Problemet er bare at det ikke finnes et fnugg av evidens for de overnaturlige påstandene. Å kalle religiøse påstander for ikkebeviselige gjør bare de stakkars rasjonaliserende religiøse en tjeneste de ikke fortjener... eller er tjent med.

Lenke til kommentar

Å kalle religiøse påstander for ikkebeviselige gjør bare de stakkars rasjonaliserende religiøse en tjeneste de ikke fortjener... eller er tjent med. 

Jeg følger deg ikke helt her.

Hvorfor gjør jeg religiøse en tjeneste ved å si at påstandene deres ikke er beviselige? Når noe ikke kan bevises så kan det heller ikke motbevises. Som igjen gjør det absurd å komme med spørsmålet -

Hvorfor tror du ikke på det ikke beviselige?

Hvorfor tror du ikke på en av hundretusener av andre religioner, guder, mytologiske absurdum eller andre fiksjons figurer.

Og det samme er antageligvis gjeldende for TS, med unntak av en eneste figur i den store haugen med fiksjon, så han bør forstå hvorfor en som ikke tror på Allah - Ikke tror på Allah.

Er det noen som burde forklare seg, så er det de som er blitt overbevist til å tro på noe av dette.

Hva som overbeviste dem.

Hvorfor det overbeviste dem.

Hvorfor vi skal sitte og formidle hvorfor vi IKKE tror på Hydra, Allah og Snåsa's magiske hånd er helt bakvendt.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...