Gå til innhold

Hvorfor tror du IKKE på Islam?


Anbefalte innlegg

1: Fordi teokrati er ikke et bra styresett. Noe som gjør det litt vanskelig siden muslimer ønsker det. Kanskje fordi at islamske skrifter som koranen og sahih al-bukhari hadith samlingen på en måte bekrefter at muslimsk styre er for det beste for alle etc.

2: Jeg liker ikke omskjæring

3: Gir ikke mening at Allah skape en falsk religion som kristendommen? Om man tenker at Jesus korsfestelse utifra det som fleste bekrefter er et historisk faktum. Om man bruker argumentasjonen om at det var en bedrager som såg ut som jesus i koranen, så må jeg nesten lure på hvorfor ikke engelen gabriel kom ned å sa til disiplene om at Jesus er ok, han er i himmelen så dere trenger ikke å si at han ble korsfestet fordi det ble han ikke. Man må nesten lure siden tidlig form for kristendom bekrefter at Jesus ble korsfestet. Så på den måten tror jeg ikke på Islam.

 

Altså jeg har sympati for ateisme på en måte. Men generelt er jeg kristen, selv om argumentasjonen er like solid som å si at en tannfe eksisterer fordi en person på 1800 tallet eksisterte å sa det.

 

Anyways, thats my reasons.

Endret av Romeo4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Du har et gremmelig menneskesyn.

 

Det er naturlegvis langt betre å ha eit tilfeldig og meiningslaust syn på menneskelivet. Først var ingenting, deretter eksploderte ingenting, og sidan utvikla dette ingenting (som no var meir enn ingenting) seg gjennom milliardar av år til universet som vi kjenner idag. Ditt liv er ikkje meir verd enn livet til ei fluge eller andre insekt. I ein forumtråd om abort vart dette veldig tydeleg. "Ei fluge er også eit liv". Det er sjølvsagt langt betre å ha eit menneskesyn som gjer skil på menneske alt etter om ein er sterk eller svak. Vi må jo hjelpe naturen med å utføre sin naturlege seleksjon. Kva verdi har vel ein celleklump eller ein mentalt retardert uansett? Kvifor motivere eldre og alvorleg sjuke til å kjempe for livet, når vi i staden kan avlive dei med aktiv dødshjelp? Når alt kjem til alt er jo livet berre ei tilfeldig og uforståeleg reise. Vi kjem frå ingenting, vi går til ingenting, og alt vi gjer her på denne planeten går bort i ingenting saman med oss. Takk for ditt fantastiske menneskesyn som gir sjølvmordskandidatar livsglede og motivasjon til å leve.

 

 

Vær så god :)

 

Jeg synes da at vi i hvert fall har en viss verdi. Denne verdien setter vi selv. Du ser ut til å mene at vi er verdiløse syndere fra fødselen av, selv et nyfødt barn er skyldig i din teologi. Vi kan, i følge din teologi, ikke være verdige i vår egen rett, men vi er tvunget til å underlegge oss din maktsyke gud. Det var dette jeg reagerte på, og grunnen til at jeg sa og fortsatt sier, at du har et gremmelig syn på menneskelig verd dersom du mener det du sier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vær så god :)

 

Jeg synes da at vi i hvert fall har en viss verdi. Denne verdien setter vi selv. Du ser ut til å mene at vi er verdiløse syndere fra fødselen av, selv et nyfødt barn er skyldig i din teologi. Vi kan, i følge din teologi, ikke være verdige i vår egen rett, men vi er tvunget til å underlegge oss din maktsyke gud. Det var dette jeg reagerte på, og grunnen til at jeg sa og fortsatt sier, at du har et gremmelig syn på menneskelig verd dersom du mener det du sier.

 

 

Syndar - ja. Verdilaus - nei. Verdien til eit menneske er definert av Gud, og er den same for alle menneske, i motsetning til ditt menneskesyn som dyrkar den sterke framfor den svake.

Bibelen seier: "Himmelriket er likt ein skatt som var gøymd i ein åker. Ein mann fann skatten og gøymde han att, og glad som han var, gjekk han bort og selde alt det han åtte, og kjøpte åkeren. Sameleis er himmelriket likt ein kjøpmann som leita etter vene perler. Då han fann ei svært verdfull perle, gjekk han bort og selde alt det han åtte, og kjøpte henne." (Matt 13:44f)

 

Mannen og kjøpmannen i desse likningane er bilete på Jesus. Skatten og perla er bilete på deg og meg. Jesus selde alt han eigde, han fornedra seg til ein lidande tenar, og kjøpte oss med sitt kjøt og blod. Så høgt elska Jesus oss, og det er dette som definerer vår verdi.

 

Lat oss sitere ein kjend barnesong:

Eg er ei perle for Jesus

ei perle med stor verdi

Jesus leid døden på korset

for å kjøpa perla si!

 

DU er ei perle for Jesus

ei perle med stor verdi

Jesus leid døden på korset

for å kjøpa perla si!

Lenke til kommentar

Hvor i livssynet mitt dyrker jeg de sterke fremfor de svake? Jeg sier at vår verdi som mennesker defineres av oss selv og de rundt oss, og jeg er av oppfatningen at vi alle har i utgangspunktet samme verdi. Men det er ikke til å skille på at vi ser på folk forskjellig verdimessig. Familie er tradisjonelt mer verdifullt for oss enn fremmede. Du sitter garantert ikke og griner når du ser på Dagsrevyen om alle som har blitt drept i en fjern konflikt. Men ta en enkeltperson i din nærmeste krets så kommer tårene kjappere skal du se. Det er rett og slett slik vi fungerer. Man verdsetter det som er nærmest en selv i så måte.

 

Men sett fra naturens side så har vi alle, sammen med alle dyr og alt ulevende materie akkurat like mye/lite verdi. I hvert fall er det ikke noe som tyder på noe annet. Universet har vel aldri sørget åkke som hvor mange som har dukket under for tragiske hendelser eller død.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Vær så god :)

 

Jeg synes da at vi i hvert fall har en viss verdi. Denne verdien setter vi selv. Du ser ut til å mene at vi er verdiløse syndere fra fødselen av, selv et nyfødt barn er skyldig i din teologi. Vi kan, i følge din teologi, ikke være verdige i vår egen rett, men vi er tvunget til å underlegge oss din maktsyke gud. Det var dette jeg reagerte på, og grunnen til at jeg sa og fortsatt sier, at du har et gremmelig syn på menneskelig verd dersom du mener det du sier.

 

 

Syndar - ja. Verdilaus - nei. Verdien til eit menneske er definert av Gud, og er den same for alle menneske, i motsetning til ditt menneskesyn som dyrkar den sterke framfor den svake.

Bibelen seier: "Himmelriket er likt ein skatt som var gøymd i ein åker. Ein mann fann skatten og gøymde han att, og glad som han var, gjekk han bort og selde alt det han åtte, og kjøpte åkeren. Sameleis er himmelriket likt ein kjøpmann som leita etter vene perler. Då han fann ei svært verdfull perle, gjekk han bort og selde alt det han åtte, og kjøpte henne." (Matt 13:44f)

 

Mannen og kjøpmannen i desse likningane er bilete på Jesus. Skatten og perla er bilete på deg og meg. Jesus selde alt han eigde, han fornedra seg til ein lidande tenar, og kjøpte oss med sitt kjøt og blod. Så høgt elska Jesus oss, og det er dette som definerer vår verdi.

 

Lat oss sitere ein kjend barnesong:

Eg er ei perle for Jesus

ei perle med stor verdi

Jesus leid døden på korset

for å kjøpa perla si!

 

DU er ei perle for Jesus

ei perle med stor verdi

Jesus leid døden på korset

for å kjøpa perla si!

 

Døde virkelig Jesus på korset, eller er det fantasifull diktning for å fullbyrde et profeti?

Endret av Thonord
Lenke til kommentar

Cair Paravel hver så snill og forklar HVORFOR bibelen din er så viktig? Hvordan kan du BEVISE at den er sann? Hvordan kan dubø BEVISE at guden din eksisterer? Og hvis den gjør det HVORFOR skal vi allikevel i en nokså opplyst tid følge en bok som ber oss om å gjøre så mye fælt og ha et så fælt menneskesyn? Hvorfor ikke bruke vårt eget hode til å finne vår egen verdi og hva vi vil gjøre med vårt eget liv?

Lenke til kommentar

Verken han eller andre kan bevisenoe slikt, de alle bare velger å tro. Og det får vel være halvgreit foreløpig bare man holder ungene, skole (offentlig OG private) samt alle andre offentlige instanser, også innen politikken, og ikke minst meg selv, langt utenfor.

 

Skillet mellom de som søker sannhet og de som velger å tro blir bare klarere og klarere. De troende står igjen som taperne overalt i den moderne verden. Vet ikke hvor mange år det går, men en dag vil det nødvendigvis smelle bra og jeg er overbevist om at de rasjonelle, ateister støttet av vitenskapen, vil stå igjen alene til slutt uten disse intellektuelle forstyrrelsene releigionen forårsaker slik at menneskets utvikling og reise mot stjernene kan fortsette uforstyrret.

 

Religionsfrihet må på sikt kun gjelde frihet ifra religion, ikke frihet til å tro og vranglære bort akkurat det man selv måtte føle for. En dag vil hjernevasken bli forbudt ved lov. Det er den dagen det moderne mennesket vant over løgnen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke muslim fordi jeg liker ikke liker det islam står for.

Undertrykkelse av kvinner.

Steining som dødsstraff (vi er i 2015 nå).

Selvmordsbombing i "Allahs navn".

Det virker som at religionen er like moderne nå som for 1400 år siden.

 

Personelig kunne jeg ikke tenkt meg å be 5 ganger om dagen pluss at jeg er veldig glad i svinekjøtt.

Endret av Christopher99
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Religionsfrihet må på sikt kun gjelde frihet ifra religion, ikke frihet til å tro og vranglære bort akkurat det man selv måtte føle for. En dag vil hjernevasken bli forbudt ved lov. Det er den dagen det moderne mennesket vant over løgnen.

 

Det blir i så fall dagen barneoppdragelse har blitt statelig, dagen vi må levere fra oss ungene våre etter fødselen for å se dem igjen ved voksen alder.

 

Skal du bekjempe religion så må du få foreldrene til å skifte mening, barn reflektere over alt fra holdninger og kroppsspråket til meninger og tanker som foreldrene bevisst eller ubevisst formidler til nære.

Et forbud vil nok ha en negativ effekt med undergrunns kulter og andre gjemte fanatiske holdning.

 

Lær folka å tenke i stede for å begrense friheten deres. Ty

Lenke til kommentar

 

 

 

Religionsfrihet må på sikt kun gjelde frihet ifra religion, ikke frihet til å tro og vranglære bort akkurat det man selv måtte føle for. En dag vil hjernevasken bli forbudt ved lov. Det er den dagen det moderne mennesket vant over løgnen.

 

Det blir i så fall dagen barneoppdragelse har blitt statelig, dagen vi må levere fra oss ungene våre etter fødselen for å se dem igjen ved voksen alder.

 

Skal du bekjempe religion så må du få foreldrene til å skifte mening, barn reflektere over alt fra holdninger og kroppsspråket til meninger og tanker som foreldrene bevisst eller ubevisst formidler til nære.

Et forbud vil nok ha en negativ effekt med undergrunns kulter og andre gjemte fanatiske holdning.

 

Lær folka å tenke i stede for å begrense friheten deres. Ty

 

 

 

Det er ikke greit å lære bort nazistisk ideologi i skolen, det er alle enige om pr nå. Det er kun rom for den slags i historietimene. Jeg bare venter på at dere andre også vil våkne og se at ei heller religionslære er greit som i mange tilfeller har en sterk fascistisk slagside. Religionsundervisning skal kun undervises i historiefag hvor vi der kan lære av våre feil og sørge for at de aldri blir gjenntatt i fremtiden. Idag er det jo skjære galskap hvor vi faktisk formidler det som en mulig sannhet til våre unge håpefulle og deltar passivt i hjernevasken i offentlig regi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oh jeg trodde du snakket opp opplæring privat, altså på hjemme plan. Hva som læres ut på skolene eller andre offentlige sektorer blir noe helt annet :)

 

Når jeg gikk på skolen var det ikke mange som ble hjernevasket eller overtalt til å følge bibelens/islams/hinduistene/buddhistene's lære via religions undervisningen. De derimot som hadde dypt religiøse foreldre, som var oppvokst med å "vite" at troen deres var den eneste sannhet. De klarte aldri å bryte ut av dette og se ting fra andre religioners perspektiv eller at muligens alle tar feil.

 

Jeg er for religions lære, i den form av at vi lærer om de fra et nøytralt hold. Hvem som skrev hva, hva de ulike religionene har utrettet, hvor mange ulike religioner det er, hva religionene utrettet i dagens samfunn m.m 

Hva barna skal tro og mene har ingenting på skolene å gjøre.

Lenke til kommentar

 

 

 

Religionsfrihet må på sikt kun gjelde frihet ifra religion, ikke frihet til å tro og vranglære bort akkurat det man selv måtte føle for. En dag vil hjernevasken bli forbudt ved lov. Det er den dagen det moderne mennesket vant over løgnen.

 

Det blir i så fall dagen barneoppdragelse har blitt statelig, dagen vi må levere fra oss ungene våre etter fødselen for å se dem igjen ved voksen alder.

 

Skal du bekjempe religion så må du få foreldrene til å skifte mening, barn reflektere over alt fra holdninger og kroppsspråket til meninger og tanker som foreldrene bevisst eller ubevisst formidler til nære.

Et forbud vil nok ha en negativ effekt med undergrunns kulter og andre gjemte fanatiske holdning.

 

Lær folka å tenke i stede for å begrense friheten deres. Ty

 

Hvilket galehus henter du informasjonen din fra? Hvordan kan du påstå at barneoppdragelse blir statelig dersom vi blir kvitt religion?

 

Hmmm, la meg tenke. Jeg tror du har hørt på noen av de kristne som mener at troende har enerett på moral og at moral opphører dersom noen mister sin tro.

Da vil jo alle lyve, plyndre, drepe, stjele og sende barna på barnehjem ved fødselen  osv. osv.

Dette er faktisk sannhet for disse kristne, fordi de vet med seg selv at det er nettopp hva de ville gjøre dersom de mistet sin tro. Kristne som er moralske kun av en årsak - de frykter tap av evig liv. De må trues til å oppføre seg ordentlig!

 

I motsetning velger ateisten selv å oppføre seg, fordi det er det menneske ateisten ønsker å være, også håper vi inderlig at de omtalte kristne forblir troende resten av livet sitt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvilket galehus henter du informasjonen din fra?

 

The Thonord Academy.

 

Jeg trodde det var snakk om hjernevasking fra foreldrene til barna, ikke fra offentlige sektorer som f.eks skolene. Se neste posten min.

 

Oh jeg trodde du snakket opp opplæring privat, altså på hjemme plan. Hva som læres ut på skolene eller andre offentlige sektorer blir noe helt annet.

Lenke til kommentar

Antar at en nøytral person må være en ikke-person, og da må vi vel til med sekulære roboter som kan lære oss opp i den rette tro ..

 

Antar at en skallet person må være en ikke-person, siden de ikke har en sveis. 

 

Antar at en apolitisk person må være en ikke-person, siden han ikke stemmer på et parti. Eller kan fortsatt en apolitisk ha god kunnskap om de ulike politiske partiene, men ikke ha et personlig favoritt parti som han prøver og overtale de andre om å stemme på?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Antar at en nøytral person må være en ikke-person, og da må vi vel til med sekulære roboter som kan lære oss opp i den rette tro ..

 

Antar at en skallet person må være en ikke-person, siden de ikke har en sveis. 

 

Antar at en apolitisk person må være en ikke-person, siden han ikke stemmer på et parti. Eller kan fortsatt en apolitisk ha god kunnskap om de ulike politiske partiene, men ikke ha et personlig favoritt parti som han prøver og overtale de andre om å stemme på?

 

 

Javel, da er jeg på riktig spor hva angår sveisen .. det var betryggende å få bekreftet. 

 

Ellers lurer jeg på om sånne perfekt nøytrale personer må være nøytral til alt, til enhver tid ..?

 

Hvis de ikke er det, så er de vel ikke helt til å stole på, eller er de?

 

Hvem er det så som skal bedømme om det virkelig er en perfekt nøytral person - skal det vurderes av andre personer som ikke er like perfekte, eller må de bedømmes av ett råd av bare perfekte nøytrale personer ..

 

høna og egget

Lenke til kommentar

 

 

Ellers lurer jeg på om sånne perfekt nøytrale personer må være nøytral til alt, til enhver tid ..?

 

Hvis de ikke er det, så er de vel ikke helt til å stole på, eller er de?

 

Hvem er det så som skal bedømme om det virkelig er en perfekt nøytral person - skal det vurderes av andre personer som ikke er like perfekte, eller må de bedømmes av ett råd av bare perfekte nøytrale personer ..

 

høna og egget

 

Perfekte mennesker og mennesker som er nøytrale i henhold til alt finner vi ikke på denne kloden, jeg vet ikke hva eller hvem som har påstått dette, eller hvorfor du i det hele tatt nevner det? Eller hvor høna og egget kommer inn i bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...