Gå til innhold

Hvorfor tror du IKKE på Islam?


Anbefalte innlegg

Ifølge den eldste bibelen så var Jesus en profet og ikke guds sønn.

I Islam sier de at Jesus er den siste profet. Jeg tror Islam er mer riktig enn kristendommen.

De har funnet en 1500 år gammel bibel hvor det står at Jesus kun er en profet.

http://www.latintimes.com/1500-year-old-bible-discovered-turkey-indicates-jesus-christ-was-not-crucified-171471

Sorry, både codex Vaticanus og codex Sinaiticus (to gamle bibler) fra 300 tallet e.Kr er eldre. Jesus Kristus er større en alle profeter  !

 

 codex_vaticanus_b_ps_1b.jpeg

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det kan du jo tro. Hjernevasking fra kristne får deg til å tro at kun kristendom er sannheten. Men du kaster i virkeligheten bare vekk livet ditt. Jeg skal ihvertfall aldri inn i slik hjernevasking og utnytting igjen. Jeg vil råde deg til å komme deg ut av det du og slik at du ikke kaster bort livet ditt. Men det er ditt valg. 

 

Så fortel meg kva du meiner er betre utnytting av livet? Alkohol? Sex? Materialisme? Verdslege gleder?

Kva del av livet ditt er det du meiner Jesus kjem i vegen?

Du kan såvisst bruke livet på mange ting, men ein ting har alt til felles. Ein dag er livet slutt, og vi må stå til reknskap for korleis vi har levd. Eg har sjølv vore bunden av synda og kasta vekk mange timar av mitt verdifulle liv på meiningslaus underhaldning. Heldigvis møtte Jesus meg slik at eg fekk vende tilbake til den smale stien. Då eg kom tilbake til min kristne samanheng var den første teksta frå Lukas 15 om den bortkomne sonen. Det var akkurat som om Gud ønskte å vise meg at eg var tilgitt. Eg har opplevd mange andre liknande ting som har stadfesta for meg personleg at Jesus faktisk lever og at det eg trur på er sant :)

 

Han tek ikkje glansen av livet,

den Frelsar som kallar på deg.

Fyrst då kan for alvor du leva,

når han får deg fylgja på veg.

Lenke til kommentar

En bedre utnytting av livet er å gjøre noe bra Cair Paravel og ikke kaste det bort på eventyr. Du kan bruke livet ditt til å oppnå noe stort, nyte verden, være et godt menneske, ha respekt for andre, skaffe deg en familie og venner og ha gode opplevelser med dem, jobbe med noe du liker osv. Og hvordan vet du at vi må stå til regnskap for alt? Ingen vet hva som skjer når vi dør. Nei du har nok ikke møtt Jesusen din nei. Hjernen din, vanskelige tider, andre kristne o.l. kan ha fått deg til å tro at Jesus taler til deg, men det er ikke noe guddommelig i det hele tatt, bare innbilninger. Og alkohol og sex er også gode ting av livet btw.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En bedre utnytting av livet er å gjøre noe bra Cair Paravel og ikke kaste det bort på eventyr. Du kan bruke livet ditt til å oppnå noe stort, nyte verden, være et godt menneske, ha respekt for andre, skaffe deg en familie og venner og ha gode opplevelser med dem, jobbe med noe du liker osv. Og hvordan vet du at vi må stå til regnskap for alt? Ingen vet hva som skjer når vi dør. Nei du har nok ikke møtt Jesusen din nei. Hjernen din, vanskelige tider, andre kristne o.l. kan ha fått deg til å tro at Jesus taler til deg, men det er ikke noe guddommelig i det hele tatt, bare innbilninger. Og alkohol og sex er også gode ting av livet btw.

 

Mange av dei sidene ved livet du nemner er gode, og absolutt verdt å bruke krefter på. Det trur eg også Gud vil, at vi skal arbeide, stifte familie, gi av oss sjølv til våre medmenneske. Eg ser ikkje noko hinder for å kombinere desse livsmåla med ei gudstru. Tvert imot vil eg nesten seie. Det gudlause samfunnet rundt oss fokuserer mest på eiga nyting og egoisme som ofte går på bekostning av truskap i relasjonar. Dersom vi derimot lever det nye livet som Jesus har vist oss, gagnar dette både oss sjølve og menneska rundt oss. Eg har ikkje noko behov for å nyte verda. Kong Salomo lot seg rive med av alle verdslege gleder, og konklusjonen då han vart gammal var at alt er fåfengd og jag etter vind. Du kan jage etter rikdom og makt, men du vil aldri verte tilfreds av å tileigne deg meir. Det er berre ein ting som kan stille den evige tørsten som alle menneskesjeler har. Joh 4:13f - "Jesus svara: «Kvar den som drikk av dette vatnet, vert tyrst att. Men den som drikk av det vatnet eg vil gje han, skal aldri meir tyrsta. Det vatnet eg vil gje han, vert i han ei kjelde med vatn som vell fram og gjev evig liv.»"

 

Og det beste av alt, det levande vatnet som Jesus gir er heilt gratis. Jes 55:1 - "Å, alle de tyrste, kom og få vatn! Og de som ikkje har pengar, kom! Kjøp korn og et! Ja, kom og kjøp utan pengar og utan betaling vin og mjølk!"

Lenke til kommentar

Og hva om man er fornøyd med livet uten Jesus? Jeg for min del er tilfreds med et liv uten å skulle forholde meg til et vesen i skyene som jeg må tilbe og kutte ut ting i livet for. Den verden vi kan se, oppleve og være sikker på at eksisterer er nok for meg. Etter at jeg sluttet å ha med "gud" å gjøre har jeg ikke fått noen større tørste etter ting enn da jeg hadde med "gud" å gjøre. Med andre ord det evige maset om at gud slukker tørsten etter verdslige ting er bare bløff. Man får bare et verre liv fordi man lar seg styre av en oppfunnet ide om et vesen som man ikke har noen beviser for at finnes. Og tro meg Cair Paravel det er så mange egoistiske kristne som gjør alt de kan for å utnytte andre og få makt og rikdom på bekostning av andre. Jeg har møtt mange mange mange bedre og hyggelige mennesker utenfor menigheter enn i. Så det vrøvlet om at ikke kristne mennesker er så ille er bare tull.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Så fortel meg kva du meiner er betre utnytting av livet? Alkohol? Sex? Materialisme? Verdslege gleder?

 

Bedre enn å kaste det bort på troen på lovnader og trusler det ikke finnes en eneste indikasjon for.. Du tror på påstander det enda ikke foreligger noen bevis for...

 

Dette blir som å fly et helt bursdags selskap og grue seg til det slutter. Man klarer ikke å nyte tiden man tilbringer sammen med de andre, man nyter ikke maten og alt man klarer å tenke på er slutten på selvskapet, da du kanskje må forlate selvskapet før de andre til og med og ikke orker tanken på at du ikke skal få være med i et selskap du allikevel ikke nyter... Det er religion for meg...

 

 

 

Kva del av livet ditt er det du meiner Jesus kjem i vegen?

Tja, personlig husker jeg best fra min tid som kristen tankepolitiet som denne jesus fyren var hoved aktør for. Man måtte hele tiden tenke på hva man gjorde og sa, for jesus var der alltid for å sjekke.. Jeg måtte hele tiden tenke på hva jesus ville gjort (en latterlig tanke egentlig, da det aller meste jeg gjorde var ting jesus umulig kunne opplevd og ane noe om...) og hva jesus ville sagt, jeg la hele tiden bånd på meg for å "oppfylle" krav jeg ikke engang visste om stemte for å tekkes tankepolitiet som hele tiden satt på skuldereen min... Og skal vi snakke om frihet så vet ikke du hva frihet er, der du fremdeles sitter i dette tankefengslet med jesussom fange vokter....

 

 

 Ein dag er livet slutt, og vi må stå til reknskap for korleis vi har levd.

 

Dette er sludder, da det ikke er noe, ikke en dritt, som tilsier at vi gjør annet når vi dør enn å faktisk være død, altså uten liv, når vi dør. Dette "regnskapet" er en kunstig konstruksjon funnet på av de som skrev dette sammen med den kunstige "synden" og alt annet tull kristne tror på... Hvorfor ikke forholde seg til hva som mest sannsynlig er sant? Hvorfor ty til gjettninger, løgn og overdrivelser?

 

Eg har sjølv vore bunden av synda og kasta vekk mange timar av mitt verdifulle liv på meiningslaus underhaldning. Heldigvis møtte Jesus meg slik at eg fekk vende tilbake til den smale stien.

Du tror du har vært bundet av en kunstig oppkontruksjon og kaller underholdning for meningløs... Vel, er ikke så for TV og slikt selv, men nå er det lenge siden jeg forsto er det er jeg som bestemmer hva jeg vil underholdes av og å kaste vekk livet mitt på å underholdes av løgner, overdrivelser og løse påstander om en oppdiktet helt er ihvertfall ikke noe jeg ville valgt. Så her lever du kun etter et kunstig prinsipp du tror er høyverdig uten at det er høyverdig... mens du i god kristen ånd ser ned på alle som ikke tror på disse verdiløse påstandene (Jo, verdiløse er dem for alle de som ikke er villige til å tillegge disse påstandene noen makt... Ingen gud har noen makt til noe som helst hvis mennesker ikke tror på dem, noe som dessverre har ført til mange drap og uhorvelig mye urettferdighet den gangen folk her i landet trodde at disse påstandene hadde noen verdi...).

 

Jeg velger heller å nyte det bursdags selskapet jeg, i fulle drag så langt det er mulig å gjøre uten at det forringer kvaliteten på andre menneskes opplevelse av selskapet fremfor å ilegge med kunstige og idiotiske bånd der man må ilegge seg bånd for ikke å overtrampe opplevelsen til en imaginøær gude fantasi i tillegg... Jeg vil nyte dette livet og ikke kaste det bort på unødige og tullete regler der jeg hele tiden må ta hensyn til slike imaginære liksom guders ve og vel...  Du derimot kaster vekk livet ditt med å forholde deg til lover og regler og kunstige konstruksjoner fordi noen påsto at det var sånn for lenge siden... Sannheten er at vi enda ikke har sett filla av noen åndelighet, er aldri blitt påvist utenfor fantasien til de som tror dette!!! Det samme går for guder... Zip bevis der også utenfor fantasiene til de som tror... Og hvorfor i all verden skal man la seg styre av slikt mens man kaster vekk årene av sitt liv?? Når det ikke er nødvendig til og med... Det eneste du oppnår med å være fest brems er å ødelegge festen for alle andre og en vakker dag kan det hende de kaster deg ut... sammen med resten av verdens festbremser og religiøse ødeleggere... Det er ingenting som tyder på at vi har mer enn denne ene festen, hvorfor i all verden skal du da komme og ødelgge den med noen ugaranterte påstander om en enda bedre fest etter at denne er over hvis vi ødelegger denne festen? Det er jo direkte destruktivt og stupid det...

 

 

 Då eg kom tilbake til min kristne samanheng var den første teksta frå Lukas 15 om den bortkomne sonen. Det var akkurat som om Gud ønskte å vise meg at eg var tilgitt. Eg har opplevd mange andre liknande ting som har stadfesta for meg personleg at Jesus faktisk lever og at det eg trur på er sant :)

 

Han tek ikkje glansen av livet,

den Frelsar som kallar på deg.

Fyrst då kan for alvor du leva,

når han får deg fylgja på veg.

Ja, vi mennesker er veldig flinke til å tro at det finnes et mønster der det ikke er noen og noen er flinkere enn andre til å narre seg selv til å tro dette er sant også... Selvfølgelig har du fantasier om denne jesusen, på lik linje som muslimer har fantasier om muhammed, hinuer har fantasier om bramha også videre...

 

Vikingene hadde også fantasier om tor... Og her kommer noe rart, for hver ENESTE ting som religiøs overtro har påstått at er overnaturlig og som vitenskapen har funnet en forklaring på har ikke vært overnaturlig!! Ikke en eneste ting! Vi trodde lyn var overnaturlig i så og si alle sivilisasjoner, vikingen trodde det var tor, grekerne trodde det var zevs etc, men det er ingen som vil påstå i dag at lyn skyldes annet enn naturlige årsaker, er det vel? Det samme går for resten av det religiøse har påstått, og som ikke er direkte i de religiøses fantasi og som derfor kan sjekkes... Det vil altså si at ENHVER religiøs påstand om overnaturlighet ikke er sannsynlig... kun noe de har funnet på...

 

For hvor sannsynlig er overnaturlighet? Ikke veldig er jeg redd... Man skal aldri si aldri selvsagt, men sannsynligheten til alt det overnaturlige som religiøse og andre lettlurte tror på er ikke stor... så hvorfor i all verden skal man da tro dette som om det var en sannhet?

Lenke til kommentar

Flere religioner i verden, respekterer hva dere tror på fordi alle tror forskjellig. Men har et spørsmål. Hva er det som får dere til å IKKE tro på Islam? Selv er jeg muslim og vil bare høre deres meninger :)

Av samme grunn jeg ikke tror på julenissen og påskeharen eller andre religioner for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Og hva om man er fornøyd med livet uten Jesus? Jeg for min del er tilfreds med et liv uten å skulle forholde meg til et vesen i skyene som jeg må tilbe og kutte ut ting i livet for. Den verden vi kan se, oppleve og være sikker på at eksisterer er nok for meg. Etter at jeg sluttet å ha med "gud" å gjøre har jeg ikke fått noen større tørste etter ting enn da jeg hadde med "gud" å gjøre. Med andre ord det evige maset om at gud slukker tørsten etter verdslige ting er bare bløff. Man får bare et verre liv fordi man lar seg styre av en oppfunnet ide om et vesen som man ikke har noen beviser for at finnes. Og tro meg Cair Paravel det er så mange egoistiske kristne som gjør alt de kan for å utnytte andre og få makt og rikdom på bekostning av andre. Jeg har møtt mange mange mange bedre og hyggelige mennesker utenfor menigheter enn i. Så det vrøvlet om at ikke kristne mennesker er så ille er bare tull.

 

Eg er glad for at du har fått mulighet til å ta stilling til Jesus i livet ditt. Eit møte med Jesus fører alltid til at livet vert endra, anten du vert frelst eller tek anstøyt av han. Slik var det på Jesu tid, slik er det idag.

Billy Graham starta ein av sine talar slik: "For many thousand people here today, this will be an hour of decision, and you will never be the same today. Even if you refuse Christ, you will never be the same. Once you've faced him, once you've heard the gospel and rejected it you can never be the same. It says when the rich young ruler rejected Christ, he turned away grieved, emotionally disturbed. Because when you reject the claims of Christ, that's a very serious thing."

Evangeliet om Jesus er ikkje mennesketankar, men Guds kraft. Det er Guds kraft som rører ved menneskehjarte og forvandlar liv. Rom 1:16f - "For eg skjemmest ikkje ved evangeliet. Det er ei Guds kraft til frelse for kvar den som trur, jøde fyrst og så grekar. For i det vert Guds rettferd openberra, av tru til tru, som skrive står: Den rettferdige skal leva ved tru."

Det er mitt håp at fleire i vårt land får sjansen til å ta stilling til Jesus. Det er på grunn av dette kallet vi er plassert på jorda, for å vere vitne for Jesus. Ingenting gir livet meir meining :)

Lenke til kommentar

Der har du jaggu rett Cair Paravel. Det var min tid med disse kristne omin tid som kristen som fikk meg til å innse at det er noe livsfarlig tulleball som ødelegger folks liv for makt og og penger. Gjennom dette fikk jeg endelig bekreftet at kristendommen bare er noe oppfunnet fanteri og jeg slipper nå å kaste vekk resten av livet mitt på det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den rettferdige skal leva ved tru.

 

Et klassisk forsøk på omvendt psykologi, der man enser at man juger og for at ingen skal oppdage det slår man seg på brystet og påstår seg, i dette tilfellet, rettferdig... Men det er ingenting rettferdig ved å tro på løse påstander, like lite som det er en ærlig øvelse. Men bibelen er tykk av dette, der de som tror gjerne er kaldt nedsettende ord som mordere, djeveldyrkere, uærlige, løgnere, avguds dyrkere, tyver, horer, drukkenbolter, ja lista er lang over nedsettende ting de mer naive av menneskeslekten tror om andre så fort de læres opp i denne destruktive ideologien. I dag vet vi at dette er sagt av de som gjerne vil skjule hva de selv er, ved å beskylde andre for det...

 

Men alt i alt må jeg si at de fleste kristne her inne har et skikkelig rottent menneskesyn... Ihvertfall de som er flinkest til å rive av seg en bibel salat de tror sier noe om hvor høyverdige de liksom er fordi de tror blindt på løse påstander... Sannheten er at du ikke finner mer uærlige, mer destruktive, mer hatende og intolerante mennesker enn nettopp i religiøse ideologier... Der tror de på vha som helt og det syntes lang vei...

 

Tvert i mot burde du ha skammet deg for å juge til andre om disse påstandene, de er hverken sanne eller ærlige. Og du burde hatt bedre vett enn å ønske andre mennesker så vondt at de underlegger seg denne morbide undertrykkelsen som følger av å tro på jesus... dette som undertrykker folk i den grad at de blir sine egne undertrykkere til slutt og til mer naive og uopplyste de er til mer primitive og brutale blir de når slik overtro for fritt spillerom... Har dere kristne ikke lært en dritt av rabiate kristne amerikanere og deres herjinger i Uganda og Afrika? Når er det nok for dere egentlig? Når halvparten av landets befolkning har drept hverandre fordi de tror på det som står i bibelen og er primitive nok til å faktisk gjøre det som står der? Det er viten og kunnskap slike folk trenger, ikke uvitenhet og overtro.. Dere kristne er roten til det meste ondt i Afrika, enten du tror det eller ei... Bare fordi folk her hjemme ikke vil høre på de primitive påstandene deres reiser dere til uopplyste land der befolkningen er uopplyste nok og sprer giften deres, voldtar kulturen deres og, kjenner jeg dere kristne rett, stjeler en stor del av pengene og andre rikdommer også, slik dere alltid har gjort. Vet du, en vakker dag vil kristendommens ettermæle inneholde akkurat det kapitlet der, hvordan dere vettløst brakk befolkninger i vinkel og kjørte jødeliket opp der sola aldri skinner istedenfor å gi dem kunnskap og viten. Vi vil minnes kristendom som et iskaldt gufs fra en primitiv og uopplyst ørken stamme som ikke visste bedre og kristne som noe som ligner stygt på det vi i dag anser som stygge ideologier... For det er akkurat hve kristendom er, et iskaldt gufs av overtro der fornuft og viten burde ha vokst frem... Så nei, er redd du kommer til å skamme deg den dagen...

Lenke til kommentar

-snip-

 

 

Det som kanskje imponerer aller minst er signaturen din. Eller mener du som Mr. Sproul Jr. at alle ofrene for andres ugjerninger er onde? Inkluderer dette alle flyktningene som nå har fått livene sine ødelagt av de Islamske terroristene?

 

Snakker om å snu ting på hodet, du skal være glad ikke Jesusen finnes fordi slike holdninger hadde neppe vært innafor i hans bok.

Lenke til kommentar

Ja, karma-konseptet er ganske groteskt når man tenker over det. Et voldtatt barn, eller et barn som dør av sult, eller en gammel dame som blir voldelig ranet for eksempel. I alle de tre tilfellene så var hendelsen i følge karma fortjent.

 

Jeg har mer tro på en slags oppførselsbasert karma-greie. Det er ikke til å stikke under en stol at man kommer seg greiere frem i livet dersom man deler ut sukker i stedet for eddik. Og jeg vil tro det er en lignende tolkning de fleste mener med karma-begrepet, og ikke det at et voldtatt barn fortjente voldtekten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

-snip-

 

 

Det som kanskje imponerer aller minst er signaturen din. Eller mener du som Mr. Sproul Jr. at alle ofrene for andres ugjerninger er onde? Inkluderer dette alle flyktningene som nå har fått livene sine ødelagt av de Islamske terroristene?

 

Snakker om å snu ting på hodet, du skal være glad ikke Jesusen finnes fordi slike holdninger hadde neppe vært innafor i hans bok.

 

Det viktige er ikkje kva eg meiner, men kva Bibelen seier: "Det finst ingen rettferdig, ikkje ein einaste. Det finst ingen vitug, ikkje éin som søkjer Gud. Alle er komne på avveg, alle er dei vonde. Det finst ikkje éin som gjer godt, ikkje ein einaste." (Rom 3:10b-12)

 

Vi vert ikkje rettferdige på grunnlag av gode gjerningar eller fordi vi er "gode menneske". Det einaste grunnlag for frelse er Jesus. Difor måtte Jesus døy på krossen, fordi ingen kunne kome til himmelen utan han. Det finst berre to typar menneske. Anten er du ein syndar på veg mot fortaping (fortent straff) eller så er du ein frelst syndar på veg mot himmelen (ufortent nåde).

 

Rom 3:22-24 - "Dette er Guds rettferd, som vert gjeven ved trua på Jesus Kristus, til alle som trur. Her er det ingen skilnad, for alle har synda, og dei er utan del i Guds herlegdom. Men utan at dei har fortent det, vert dei sagde rettferdige av hans nåde på grunn av utløysinga i Kristus Jesus."

 

Vi får ikle oss Kristi fullbrakte frelsesverk slik at vi vert reine og rettferdige for Faderen sitt åsyn. Jes 61:10 - "Eg vil gleda meg storleg i Herren, mi sjel skal jubla i min Gud. For han har kledt meg i frelsesskrud og sveipt meg i rettferds kappe, lik ein brudgom som pryder sitt hovud, lik ei brur som tek på seg sine søljer."

 

Eg er glad for at Jesus vart gjort til synd for meg, for at eg skulle gå fri og vinne evig forløysing i trua på han :)

Lenke til kommentar

Du har et gremmelig menneskesyn.

 

Det er naturlegvis langt betre å ha eit tilfeldig og meiningslaust syn på menneskelivet. Først var ingenting, deretter eksploderte ingenting, og sidan utvikla dette ingenting (som no var meir enn ingenting) seg gjennom milliardar av år til universet som vi kjenner idag. Ditt liv er ikkje meir verd enn livet til ei fluge eller andre insekt. I ein forumtråd om abort vart dette veldig tydeleg. "Ei fluge er også eit liv". Det er sjølvsagt langt betre å ha eit menneskesyn som gjer skil på menneske alt etter om ein er sterk eller svak. Vi må jo hjelpe naturen med å utføre sin naturlege seleksjon. Kva verdi har vel ein celleklump eller ein mentalt retardert uansett? Kvifor motivere eldre og alvorleg sjuke til å kjempe for livet, når vi i staden kan avlive dei med aktiv dødshjelp? Når alt kjem til alt er jo livet berre ei tilfeldig og uforståeleg reise. Vi kjem frå ingenting, vi går til ingenting, og alt vi gjer her på denne planeten går bort i ingenting saman med oss. Takk for ditt fantastiske menneskesyn som gir sjølvmordskandidatar livsglede og motivasjon til å leve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...