Gå til innhold

Går det ann å gjøre DVD-spilleren sonefri?


Kalle_^

Anbefalte innlegg

Jeg har en pioneer DVD-spiller (sone 2) til pcen min. Er det noen som vet om det går ann å gjøre den sone fri? Det går ann å bytte sone på den men det går bare an å gjøre 4 ganger. Det står at hvis jeg bytter sone 4 ganger så blir den på den sonen den da er på uansett om jeg flytter den eller formatere pcen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jadda det var saker det! :woot:

Prøvde først DVD Region free, men den virket bare på en

reg 1 film når den ble stilt på region.

Så prøvde jeg Anydvd og den funket som bare juling på alle jeg prøvde.

Spilleren er låst på reg 2. Det er bedre å bruke dette enn å ta sjansen med noe patchgreier å risikere ødlegge spillern.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bruke DVDgenie og PowerDVD? eller Windvd? DVDgenie støtter det meste (Har ikke prøvd Windows native så kan ikke utale meg der) ,men Powerdvd er jo noe software som gjør at man kan bytte om og om igjen.

Jeg prøvde det på din anbefaling fant ikke helt ut

hvordan det virket som jeg skrev.

Men det jeg tror jeg fant ut etterpå er at den bare fungerer

hvis selve Dvd spilleren er gjort sonefri. Altså bare på softwaredelen.

 

Men nå viser det seg jo at den Anydvd gjør hele jobben på en

utrolig enkel måte, så det må vel være minst like bra det..?

(bruker Power DVD)

Lenke til kommentar

jeg også har prøvd nesten alt for å spille forskjellige soner på min dvd spiller på pc'en og må si igjen at en enklere måtte enn Anydvd tror jeg ikke finnes

 

etter at jeg prøvde Anydvd for første gang har jeg aldrig giddet å prøve noe annet, det virker som om de som har prøvd det er enig ;)

 

jeg bruker også powerdvd, bare for og ha sagt det

 

:woot: ANYDVD :woot:

Lenke til kommentar
Men nå viser det seg jo at den Anydvd gjør hele jobben på en

utrolig enkel måte, så det må vel være minst like bra det..?

(bruker Power DVD)

Jeg har bare brukt PowerDVD og DVDgenie og jeg må si at den virker 100% for meg. Nå skal det nevnes at jeg ikke ser noe særlig DVDfilmer da. Går mer lyd\bildefiler som blir spilt på min datamaskin.

 

jaja.. Er uansett ikke noe farlig sålenge det virker.

Lenke til kommentar
Hvilken spiller har du?

 

pioneer rpc1

Jeg prøvde den firmwaren som lå på den sida på spilleren min (120), men den teller fremdeles ned på antall bytter jeg har igjen. Hva mer må jeg gjøre? Må jeg har DVD region free i tillegg, eller?

Det holder ikke å bare bytte firmwire. Husker ikke nå hva man måtte gjøre, men det står i dusinvis av tester. Man må først bytte firmwire (noe du har gjort), og deretter gjøre den sonefri med et eller annet program...

Lenke til kommentar
Hvilken spiller har du?

 

pioneer rpc1

Jeg prøvde den firmwaren som lå på den sida på spilleren min (120), men den teller fremdeles ned på antall bytter jeg har igjen. Hva mer må jeg gjøre? Må jeg har DVD region free i tillegg, eller?

Det holder ikke å bare bytte firmwire. Husker ikke nå hva man måtte gjøre, men det står i dusinvis av tester. Man må først bytte firmwire (noe du har gjort), og deretter gjøre den sonefri med et eller annet program...

PATCHING YOUR DRIVE IS ONLY HALF THE JOB!!!

After applying the RPC-1 patch, you still have to bypass Windows or Software Players OWN region protection, and this is where tools like DVD Region Killer or DVD Genie come handy. For more information, have a look here.

 

Dette står øverst på sida som linken førte til, du må lese alt.

Jeg bruker DVD Region Killer i tillegg til rpc1 for å komme rundt siste hindring.

Lenke til kommentar

men hva med bare å bruke AnyDVD da???

da hadde du ikke trengt å gjøre spillern sonefri engang, jeg mener å patche dvd spillern med firmware og diverse for og gjøre spiller sonefri er jo ikke det lureste

 

AnyDVD er alt man trenger + at det funker så genialt og enkelt at har man prøvd den engang så bytter man alldrig tilbake til noe annet, det er i hvertfall helt sikkert :yes:

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...