Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tilkoblet nett, men ingen tilgang

Anbefalte innlegg

Er det noen her som kan hjelpe meg?? Er ikke en datakyndig person så har null peiling..

Problemet er: etter en oppdatering på pc for vel et par mnd siden var det full stopp på å komme inn på sider på Internett. Er tilkoblet nett med utmerket styrke, har ingen problemer med å få lastet ned ting fra et program jeg har på pc'n. Men hvis jeg vil gå inn på diverse sider gjennom Internett Explorer får jeg opp meldingen : Internett Explorer Cannot display the webpage. Hva må jeg gjøre for å få kommet meg inn på nettsider igjen??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd å koble til kabel også? Bare for sjekke det ikke er trådløs kort som er problemet, kanskje kanaler på trådløs ruter skaper konflikt da hender det internett blir ustabil i en periode.

Normalsett pleier ikke slike problemer å skje med mindre du oppdater nettverkkort driver gjennom windows update, da kan det i verstefall bli lagt til feil driver, særlig om du har koblet SSD\harddisk til en annen maskin.

Lenke til kommentar

Kan høres ut som du har dns utfordringer.Edit: Får du koblet til vg.no ?Hvis ikke, prøv 195.88.55.16 Gikk det nå?

Ingen av disse funket. Fikk opp en melding når jeg prøvde det siste : unable to open the search page

Lenke til kommentar

Prøv å deaktiver brannmur for å teste daPrøvd annen nettleser?

Prøvd å deaktivere brannmuren ja, men hjalp ikke det heller og får vel ikke prøvd en annen nettleser når det ikke er noen mulighet for å få installert det

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg oppfatter første post til at det er kun IE som ikke funker. Prøv med en resett av IEs innstillinger:

- Fra IE, velg Alternativer for Internett

- Velg arkfane Avansert

- Velg Tilbakestill under "Tilbakestill Internet Explorer-innstillingene"

Lenke til kommentar

Prøvd å deaktivere brannmuren ja, men hjalp ikke det heller og får vel ikke prøvd en annen nettleser når det ikke er noen mulighet for å få installert det

Så du/dere har ingen andre enheter i huset som kan laste ned altså?
Eneste jeg har er iPad/mobil uten om den teite pc'n Endret av Mona_89
Lenke til kommentar

Jeg oppfatter første post til at det er kun IE som ikke funker. Prøv med en resett av IEs innstillinger:

- Fra IE, velg Alternativer for Internett

- Velg arkfane Avansert

- Velg Tilbakestill under "Tilbakestill Internet Explorer-innstillingene"

Har prøvd dette også, funket ikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...