Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Rart å møtes etter tid fra hverandre

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten har vært sammen i 4 år og har alltid hatt det kjempefint sammen. For fire uker siden startet sommerferien og vi dro hver til vårt. Forrige uke var jeg på besøk hos henne. Hun er vanligvis veldig kosete og kjærlig, men nå var hun litt mer tilbakeholden. Var alltid jeg som måtte ta initiativ til å kysse og si "elsker deg" osv, selv om dette vanligvis er hennes område. Så jeg spurte henne om noe var galt, og hun sa at det bare føltes litt uvant. Den eneste grunnen vi kunne komme frem til var at hun hadde blitt vant til "livet alene" tilbake i hjembyen og at hun kanskje trenger litt tid til å komme tilbake til kjærestetilværelsen. Så jeg lurte på om det er noen som har opplevd noe lignende?

Anonymous poster hash: 55c9d...f6e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bare opplevd det motsatte. At jenta blir mer kose syk jo lenger tid fra hverandre man har vært. Så høres litt rart ut ut ifra hva jeg har opplevd. Hvor mye kontakt hadde dere de første ukene dere var fra hverandre? Og har det vært sånn før?

Lenke til kommentar

Jeg får være motvekten til de andre medlemmene som har svart deg så langt. 

Det behøver ikke bety at hun har vært utro, er interessert i en annen eller lignende. I fjor sommer hadde min samboer og jeg det på samme måte; ferien startet, vi tilbrakte tid fra hverandre, og hun reiste på ferie til utlandet. Da vi møttes igjen føltes det litt rart. Ikke på en negativ måte, bare.. rart. Tilbring litt tid sammen, og ting vil fort bli normalt igjen, det gjorde det i alle fall med oss.  :wee:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje hun har en liten sommerflørt på gang? kanskje ikke?.... uansett ikke noe du kan gjøre noe med... men at det er litt unormalt å ikke være begeistret for å se hverandre igjen kan være. forandringer i adferd kan jo bety at noe er på ferde, jeg kjenner meg i alle fall igjen slik.... vanskelig å spille at "alt er normalt" hvis man er lei osv.... 

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

I utgangspunktet vil jeg si at det ikke er godt tegn, selv om det er helt naturlig å trenge litt "tilpasning". Eksen min var på samme måten, kunne omtrent ikke berøre henne første dagen/dagene (langdistanseforhold), men hun hadde riktignok enorme issues med følelser og tilknytning. 

Ville ikke hoppet til konklusjoner, la henne tilpasse seg og se hvordan det går. Om forholdet går i nedoverbakke vil du jo merke dette tidsnok uansett, hvis ikke er alt fryd og gammen. Hva kan du egentlig gjøre? Prat gjerne med henne, men ikke push henne osv. 4 uker uten kjæreste er jo en stor forandring. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eller bare kanskje hun har fått interessen for en annen mann, og at dette er begynnelsen på slutten på deres forhold.

Man vet det er mye bitre ungkarer på forumet når en post med så forhastet og paranoid post som denne får 12 likes. Makan.

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eller bare kanskje hun har fått interessen for en annen mann, og at dette er begynnelsen på slutten på deres forhold.

Man vet det er mye bitre ungkarer på forumet når en post med så forhastet og paranoid post som denne får 12 likes. Makan.

Kunne faen meg ikke brydd meg mindre om meningløse virtuelle ryktepoeng. Original innlegg inneholder bare sannheten med stor sannsynlighet. 

Lenke til kommentar

Kunne faen meg ikke brydd meg mindre om meningløse virtuelle ryktepoeng. Original innlegg inneholder bare sannheten med stor sannsynlighet. 

Bra at du ikke bryr deg om likes, det var ikke en anklage om at du jaktet på det. Men ditt drastiske svar, som kom som lyn fra klar himmel for min del. Du forstår at selv om du har opplevd noe lignende selv, så er dette et annet forhold og andre mennesker enn det du eventuelt har opplevd?

Skal man konkludere så skråsikkert og på tvers av det de innvolverte personene konkluderer med selv, så bør man enten være synsk eller professor i psykologi med fokus på menneskelige relasjoner, vil tippe du ikke er noen av delene. Det skumle med dette er at det kan skade en relasjon, som er helt normal og sunn i utgangspunktet. Og du er ikke den eneste. Det er derfor jeg reagerer, jeg ser så mye av dette her inne.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bra at du ikke bryr deg om likes, det var ikke en anklage om at du jaktet på det. Men ditt drastiske svar, som kom som lyn fra klar himmel for min del. Du forstår at selv om du har opplevd noe lignende selv, så er dette et annet forhold og andre mennesker enn det du eventuelt har opplevd?

Skal man konkludere så skråsikkert og på tvers av det de innvolverte personene konkluderer med selv, så bør man enten være synsk eller professor i psykologi med fokus på menneskelige relasjoner, vil tippe du ikke er noen av delene. Det skumle med dette er at det kan skade en relasjon, som er helt normal og sunn i utgangspunktet. Og du er ikke den eneste. Det er derfor jeg reagerer, jeg ser så mye av dette her inne.

Jeg har ikke konkludert noen ting, det er det du som gjør. Ordet "kanskje" ble benyttet i begynnelsen av uttalelsen min i mitt første innlegg. Du konkluderer at "jeg har opplevd noe lignende selv", noe som jeg ikke har gjort.

Om mitt første innlegg kan skade TS sin relasjon, det er opp til TS å avgjøre.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke konkludert noen ting, det er det du som gjør. Ordet "kanskje" ble benyttet i begynnelsen av uttalelsen min i mitt første innlegg. Du konkluderer at "jeg har opplevd noe lignende selv", noe som jeg ikke har gjort.

Og i ditt forrige innlegg mener du at du «mest sannsynlig» har rett. At du aldri har opplevd noe lignende selv, men allikevel tar mål av deg til å si hva saken mest sannsynlig dreier seg om taler ikke til din fordel for å si det mildt  :roll:

Det har du selvsagt rett i. Men tar du null ansvar dersom den gjør det? Potensielt sår du mistenkeliggjøring i et forhold du vet tilnærmet null og niks om.

Jeg er usikker på om du forsøker å hjelpe fyren, eller om du ser på det som en underholdende tippekonkurranse, der ditt svar ikke påvirker utfallet. Problemet er at dersom det skulle vært gode grunner til å regne din løsning som sannsynlig, noe det ikke er, så måtte grunnene for å vurdere den oppveid den negativiteten du sprer, som direkte skader forholdet. Du må gjerne si at det er en bagatell og at trådstarter ikke burde bry seg om din mening. Poenget er at han kommer hit for å få hjelp, at du mistenkeliggjør kjæresten hans på så tynt grunnlag hjelper ikke, tvert imot.

Folk som ikke har lang erfaring fra forhold burde ikke gi råd om dem og folk burde ikke ta imot råd om forhold fra andre uten lang erfaring om dem, så enkelt er det.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Og i ditt forrige innlegg mener du at du «mest sannsynlig» har rett. At du aldri har opplevd noe lignende selv, men allikevel tar mål av deg til å si hva saken mest sannsynlig dreier seg om taler ikke til din fordel for å si det mildt  :roll:

Jeg er ikke en av de som må begå feil selv for å kunne lære noe. For meg så går det an å lære av andre sine feil, på den måten så sparer jeg meg selv for det.

Det har du selvsagt rett i. Men tar du null ansvar dersom den gjør det? Potensielt sår du mistenkeliggjøring i et forhold du vet tilnærmet null og niks om.

Jeg vet ingenting om TS sitt forhold, jeg bare presenterte et realistisk situasjon, men det er TS som må avgjøre hvor relevant det er ved å lytte til sine instinkter.

Jeg er usikker på om du forsøker å hjelpe fyren, eller om du ser på det som en underholdende tippekonkurranse, der ditt svar ikke påvirker utfallet. Problemet er at dersom det skulle vært gode grunner til å regne din løsning som sannsynlig, noe det ikke er, så måtte grunnene for å vurdere den oppveid den negativiteten du sprer, som direkte skader forholdet. Du må gjerne si at det er en bagatell og at trådstarter ikke burde bry seg om din mening. Poenget er at han kommer hit for å få hjelp, at du mistenkeliggjør kjæresten hans på så tynt grunnlag hjelper ikke, tvert imot.

Synes det er mye tull og tøys i denne uttalelsen. Og ikke minst mye naivitet.

"usikker på om du forsøker å hjelpe"? Hvorfor faen er jeg her da?

"underholdende tippekonkurranse"? Hvor kommer den i fra? Driter ræven oppi hvem som får rett eller ikke.

"dersom det skulle vært gode grunner til å regne din løsning som sannsynlig, noe det ikke er" Hvordan vet du at det ikke er sannsynlig? Sitter du på noe mer informasjon enn meg?

"du mistenkeliggjør kjæresten hans på så tynt grunnlag" Har ikke en jævla konkret mistanke. Bare presenterte et sannsynlig utfall, og at TS burde kanskje være på vakt og følge instinktene sine.

Folk som ikke har lang erfaring fra forhold burde ikke gi råd om dem og folk burde ikke ta imot råd om forhold fra andre uten lang erfaring om dem, så enkelt er det.

Nei for du er kanskje en av de idiotene som må bare oppleve alt og begå absolutt alle feil selv, før du kan lære av de. I ditt hodet så går det ikke an å lære av andre sine opplevelser og feil.

Men det kan være greit å ha litt fartstid før man kommer eventuelt med kompliserte råd. Uttalelsen min i mitt første innlegg krever ikke fartstid for å kunne komme med en slik uttalelse.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke en av de som må begå feil selv for å kunne lære noe. For meg så går det an å lære av andre sine feil, på den måten så sparer jeg meg selv for det.

Jeg vet ingenting om TS sitt forhold, jeg bare presenterte et realistisk situasjon, men det er TS som må avgjøre hvor relevant det er ved å lytte til sine instinkter.

Synes det er mye tull og tøys i denne uttalelsen. Og ikke minst mye naivitet.

"usikker på om du forsøker å hjelpe"? Hvorfor faen er jeg her da?

"underholdende tippekonkurranse"? Hvor kommer den i fra? Driter ræven oppi hvem som får rett eller ikke.

"dersom det skulle vært gode grunner til å regne din løsning som sannsynlig, noe det ikke er" Hvordan vet du at det ikke er sannsynlig? Sitter du på noe mer informasjon enn meg?

"du mistenkeliggjør kjæresten hans på så tynt grunnlag" Har ikke en jævla konkret mistanke. Bare presenterte et sannsynlig utfall, og at TS burde kanskje være på vakt og følge instinktene sine.

Nei for du er kanskje en av de idiotene som må bare oppleve alt og begå absolutt alle feil selv, før du kan lære av de. I ditt hodet så går det ikke an å lære av andre sine opplevelser og feil.

Men det kan være greit å ha litt fartstid før man kommer eventuelt med kompliserte råd. Uttalelsen min i mitt første innlegg krever ikke fartstid for å kunne komme med en slik uttalelse.

Det var mye tekst og lite innhold, til forskjell fra lite tekst og lite innhold som du har presentert så langt i tråden. Tenk om du hadde brukt like mye innsats og engasjement på å argumentere for din opprinnelige påstand, som du ikke engang tar noe ansvar for.  Grunt, lettbent og skjødesløst kompis – grunt, lettbent og skjødesløst.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...