michael_k Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Hei, første gang jeg poster. Finnes det gode kart over byer i Norge med klare og konkrete avgrensninger for byer? Se eksempel på byen Chicago her med tydelige avgrensninger for hva som er og ikke er Chicago by. http://zipmap.net/Illinois/Cook_County/Chicago.htm Har ikke kommet over noe tilsvarende side for Norge og norske byer. noen som vet om noe? - Michael Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Hei, første gang jeg poster. Finnes det gode kart over byer i Norge med klare og konkrete avgrensninger for byer? Se eksempel på byen Chicago her med tydelige avgrensninger for hva som er og ikke er Chicago by. http://zipmap.net/Illinois/Cook_County/Chicago.htm Har ikke kommet over noe tilsvarende side for Norge og norske byer. noen som vet om noe? - Michael Hei, Finn sine kart har dette. Lenke til kommentar
michael_k Skrevet 6. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2015 Hei, første gang jeg poster. Finnes det gode kart over byer i Norge med klare og konkrete avgrensninger for byer? Se eksempel på byen Chicago her med tydelige avgrensninger for hva som er og ikke er Chicago by. http://zipmap.net/Illinois/Cook_County/Chicago.htm Har ikke kommet over noe tilsvarende side for Norge og norske byer. noen som vet om noe? - Michael Hei, Finn sine kart har dette. Takk for tips! Finn har ålreit kart, men kan ikke se at det er noen tydelige avgrensninger for hva som er utenfor og innenfor f.eks Arendal by på Finn. (Se mitt Chicago eksempel for sammenligning) Er det noen spesiell funksjon Finn sine kart har som jeg overser? Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 (endret) Kartene til Finn er ikke like tydelige som kartet du lenker til, men avgrensingene er der. Det er den tynne striplette linjen som brer seg rundt byene. Se vedlagte skjermbilder. Først ser vi en oversikt over Sarpsborg og Fredrikstad. Ser du godt etter kan du se en blå (Med forbehold om feil da jeg er fargeblind ) linje som går rundt byene. Den blir mer tydelig om man zoomer litt ned til bygrensene. Veldig tydelig er denne ikke, men den er der. Edit: La til nytt skjermbilde Endret 6. juli 2015 av chri-ot Lenke til kommentar
michael_k Skrevet 6. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2015 Kartene til Finn er ikke like tydelige som kartet du lenker til, men avgrensingene er der. Det er den tynne striplette linjen som brer seg rundt byene. Se vedlagte skjermbilder. Først ser vi en oversikt over Sarpsborg og Fredrikstad. Ser du godt etter kan du se en blå (Med forbehold om feil da jeg er fargeblind ) linje som går rundt byene. Den blir mer tydelig om man zoomer litt ned til bygrensene. Veldig tydelig er denne ikke, men den er der. Edit: La til nytt skjermbilde Ah, ja. Takker så meget, det hjelper jo! 1 Lenke til kommentar
michael_k Skrevet 6. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2015 Sjekket kartverket.no? Ja, det funker sånn tålig det og, selv om en må kikke litt nøye etter avgrensningene. Takker! Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Prøv kommunekart.com. Posten har også oversikt over postnummergrenser. Lenke til kommentar
michael_k Skrevet 7. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2015 Prøv kommunekart.com. Posten har også oversikt over postnummergrenser. Ja, på kommunekart kan en se grensa greit, om en velger "hybrid". Funker greit det, takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå