Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Nettside med kart over norske byer med tydelige avgrensninger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, første gang jeg poster.

Finnes det gode kart over byer i Norge med klare og konkrete avgrensninger for byer?

Se eksempel på byen Chicago her med tydelige avgrensninger for hva som er og ikke er Chicago by. http://zipmap.net/Illinois/Cook_County/Chicago.htm

Har ikke kommet over noe tilsvarende side for Norge og norske byer. noen som vet om noe?

- Michael

Hei,

Finn sine kart har dette. 

Lenke til kommentar

Hei, første gang jeg poster.

Finnes det gode kart over byer i Norge med klare og konkrete avgrensninger for byer?

Se eksempel på byen Chicago her med tydelige avgrensninger for hva som er og ikke er Chicago by. http://zipmap.net/Illinois/Cook_County/Chicago.htm

Har ikke kommet over noe tilsvarende side for Norge og norske byer. noen som vet om noe?

- Michael

Hei,

Finn sine kart har dette. 

Takk for tips! Finn har ålreit kart, men kan ikke se at det er noen tydelige avgrensninger for hva som er utenfor og innenfor f.eks Arendal by på Finn. (Se mitt Chicago eksempel for sammenligning) Er det noen spesiell funksjon Finn sine kart har som jeg overser?

Lenke til kommentar

Kartene til Finn er ikke like tydelige som kartet du lenker til, men avgrensingene er der. Det er den tynne striplette linjen som brer seg rundt byene. 

Se vedlagte skjermbilder. Først ser vi en oversikt over Sarpsborg og Fredrikstad. Ser du godt etter kan du se en blå (Med forbehold om feil da jeg er fargeblind :dremel:  ) linje som går rundt byene. Den blir mer tydelig om man zoomer litt ned til bygrensene. Veldig tydelig er denne ikke, men den er der. 

Edit: La til nytt skjermbilde

post-154306-0-65486900-1436196965_thumb.png

post-154306-0-95928800-1436197308_thumb.png

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar

Kartene til Finn er ikke like tydelige som kartet du lenker til, men avgrensingene er der. Det er den tynne striplette linjen som brer seg rundt byene. 

Se vedlagte skjermbilder. Først ser vi en oversikt over Sarpsborg og Fredrikstad. Ser du godt etter kan du se en blå (Med forbehold om feil da jeg er fargeblind :dremel:  ) linje som går rundt byene. Den blir mer tydelig om man zoomer litt ned til bygrensene. Veldig tydelig er denne ikke, men den er der. 

Edit: La til nytt skjermbilde

Ah, ja. Takker så meget, det hjelper jo!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...