Gå til innhold

Headset til gaming, hovedfokus på musikk!


Anbefalte innlegg

Budsjett: 1500 kr+-

Størelse: Klokker som dekker hele øret

Type: Åpne eller lukkede, kommer an på hvem som gir best lyd.

Bruksområde: Musikk, spill, film, og tv-serier. Den må ha en mikrofon for Skype-bruk, men det er desidert lydkvaliteten som er viktigst. Og musikk prioriteres her.

 

Lydbilde: Liker god bass, men ikke om det går på stor bekostning av generell lydkvalitet.

Tillegsinfo: Det må kunne kobles til via USB og det må IKKE være trådløst. Det har jeg dårlige erfaringer med, f.eks. at man må ha to tilkoblinger og dårlig batteritid og lang ladetid. Om de er komfortable å ha på i mange timer så er det et pluss i min bok, men det er fortsatt lyd for musikk som er viktigst.

Kilde: Disse skal kun brukes på PC. Jeg ha ikke noe fancy lydkort.
 

Fra før har jeg et trådløst headset fra Sony som var spesiallagd for PS3. Jeg brukte det mest til PC og det var et helt OK headset, men som nevnt ovenfor så var det problemer med at batteriene gikk tom og lyden var bare middels god.

 

På forhånd takk.

Edit: hva med dette

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Budsjett: 1500 kr+-

 

Størelse: Klokker som dekker hele øret

 

Type: Åpne eller lukkede, kommer an på hvem som gir best lyd.

 

Bruksområde: Musikk, spill, film, og tv-serier. Den må ha en mikrofon for Skype-bruk, men det er desidert lydkvaliteten som er viktigst. Og musikk prioriteres her.

 

Lydbilde: Liker god bass, men ikke om det går på stor bekostning av generell lydkvalitet.

 

Tillegsinfo: Det må kunne kobles til via USB og det må IKKE være trådløst. Det har jeg dårlige erfaringer med, f.eks. at man må ha to tilkoblinger og dårlig batteritid og lang ladetid. Om de er komfortable å ha på i mange timer så er det et pluss i min bok, men det er fortsatt lyd for musikk som er viktigst.

 

Kilde: Disse skal kun brukes på PC. Jeg ha ikke noe fancy lydkort.

 

Fra før har jeg et trådløst headset fra Sony som var spesiallagd for PS3. Jeg brukte det mest til PC og det var et helt OK headset, men som nevnt ovenfor så var det problemer med at batteriene gikk tom og lyden var bare middels god.

 

På forhånd takk.

Edit: hva med dette

 

Jeg kan anbefale https://www.komplett.no/sennheiser-pc-363d-gaming-headset/794254. Du får det billigere andre steder en komplett. har ikke tid til og finne det nå men jeg er utrolig fornøyd, Etter og ha vært gjennom 4 forskjellige headsett (600-900 kr`s ) så la jeg litt penger i dette og har aldri hatt bedre lyd + at mikrofonen er veldig bra. Jeg kjøpte den for 1649 på tekninkmagasinet.

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale https://www.komplett.no/sennheiser-pc-363d-gaming-headset/794254. Du får det billigere andre steder en komplett. har ikke tid til og finne det nå men jeg er utrolig fornøyd, Etter og ha vært gjennom 4 forskjellige headsett (600-900 kr`s ) så la jeg litt penger i dette og har aldri hatt bedre lyd + at mikrofonen er veldig bra. Jeg kjøpte den for 1649 på tekninkmagasinet.

 

De ser bra ut, ser de ligger på rett under 2000 kr

Lenke til kommentar

Hei, noen andre som ligger litt høyere i pris som du kan se på er philips fidelio x1 eller x2, AKG K612 og Beyerdynamics DT990. Alle disse er åpene noe som renes for å gi bedre lyd enn lukkede, det vil gi det et større "soundstage" og gjerne klarere lyd :). Disse er ofte mer komfortable å ha på over lengre tid da de "puster" bedre ettersom de er åpene. Om du åpen for å kjøpe brukt kan du også få noen gode deals ;)

 

Her her er linker til noen gode samle tester du kan lese på :):
http://www.head-fi.org/t/534479/mad-lust-envys-headphone-gaming-guide-5-31-2015-beyer-cop-and-shure-1540-added

http://www.innerfidelity.com/content/innerfidelitys-wall-fame

Endret av The mystical forest
Lenke til kommentar

Jeg har andre headset til dedikert musikkbruk (Sennheiser HD700 & Beyerdynamic T90), men ved PCen, hvor jeg også hører en god del musikk, bruker jeg Corsair H2100.  Trådløst, med en liten USB mottaker/lydkort, typisk 8-10 timer batteritid og svært nøytral lydgjengivelse.  Jeg hørte på Astro A50 i samme slengen før jeg handlet, men foretrakk H2100.  Det er på ingen måte et "high-end" produkt, men i forhold til søppel-lyden i de fleste gaming headsets eller populære avfallsprodukter som f.eks Beats by Dr. Dre så er det strålende.  I tillegg er mikrofonen god, rekkevidden likeså (rundt 9-10 meter hos meg, inkl. et par trevegger) og det funker veldig bra til spill (men der stiller jeg mindre krav og har lite peil).

Lenke til kommentar

 

Joda, sikkert gode hodetelfoner, men husk at jeg helst ønsker meg headset med mikrofon og USB tilkobling.

Kjøper du en USB dac/amp og en modmic blir det jo akkurat det samme, bare bedre ;) !

 

Jo, men da har jeg plutselig enda flere kabler å holde styr på. Og de eneste gangene jeg hører på musikk utenom PC er i bilen så vanlige hodetelefoner trenger jeg ikke.

Lenke til kommentar

De som blir anbefalt er beregnet til å bruke på desktopen og er de som gir best lyd for pengene. De er faktisk laget til å være god på musikk i motsetning til de typiske "gaming headsetene". Og med mange USB headsett kan det ofte bli like mange kabler også, da disse også har amp/dac med følgende (sjeldent like god som noe du kjøper eksternt da)

Endret av The mystical forest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...