Gå til innhold

Fiske i Tyrifjorden

Gjest Slettet+9813241234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9813241234

Hei, var og fisket par ganger i Tyrifjorden, virket som om vannet var helt dødt uten noe napp og få, men mot slutten av  ene turen når jeg skule dra hjem fikk jeg en gjedde på 4,5 kg ikke fisken jeg ville fange men gøy var det :) jeg var på jakt etter ørret men lurer på om jeg har feil utstyr, brukte vobblere, spinnere, vanlig sølvkroken makrell sluk denne fikk jeg gjedde på, er det noe annet jeg skal prøve? har noen andre fått ørret i denne fjorden? jeg har ikke noe mulighet for fiske fra båt så det er bare fra land. 

Setter stor pris på alle svar og tips :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Tyrifjorden har en storørretstamme samt veldig mye gjedde selv om Steinsfjorden er det mest kjente vannet for å få gjedda.

Likevel er det nok ofte vanligere å få gjedde enn ørret i Tyrifjorden også, da den ofte er mer bitevillig enn ørreten er.

Høres ut som du har rette utstyret så det er bare å fortsette å prøve. Gjedda må du nok uansett regne med at du får titt og ofte om du fisker der :)

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Prøvd mark? Gjedde er ikke så veldig glade i mark mens ørret virker veldig glade i dem, etter min erfaring. Har dog ikke fisket i den fjorden, det er jo forskjellig for hvert sted :) Det tar deg 5 minutter å finne en mark, bare se under steiner og stokker som ligger rundt omkring, du trenger sjelden å grave etter dem på forhånd.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9813241234

Prøvd mark? Gjedde er ikke så veldig glade i mark mens ørret virker veldig glade i dem, etter min erfaring. Har dog ikke fisket i den fjorden, det er jo forskjellig for hvert sted :) Det tar deg 5 minutter å finne en mark, bare se under steiner og stokker som ligger rundt omkring, du trenger sjelden å grave etter dem på forhånd.

Lykke til! :)

ja prøvde mark en gang etter denne posten, fikk 2 abbor innen 5 min, men det skal sies at jeg fikk 2 ørret flotte og fine på sølvkroken makrell sluk, litt rart at den beit på den, de var unna 1 kg hver ikke så store men passe :)

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle ta turen dit for å sjekke ut nye fiskesteder. Kan man fiske der uten båt og isåfall hvor nøyaktig er stedet? Tenker på begge fjordene. Tyrisfjorden og Steinsfjorden, altså der fiskeplassen er. Hva slags fisk er det på stedene og hva slags agn burde vi kjøpe?

Endret av flamethower1234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...