Delvis Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 I dag ble jeg utsatt for ei kjeftesmelle, som mente jeg kjørte i feil retning.Viftet og pekte seg på hodet.Så kom hun bort å kjeftet at det var innkjøring forbudt der jeg kjørte. Har jeg aldri tenkt på før, og mange kjører sånn der. Her er bilde av stedet og spesifisering: -Kom altså den veien den røde pilen går. Kjørte helt gjennom for det var fullt alt der. I begynnelsen der, er der et blått skilt som peker med pil på skrått ned mot det andre feltet, slik den gule pilen viser. Alt tyder på at hun har rett da, men; (fortsetter under bildet) -som man ser, er parkeringsfeltene skrått samme vei der som på andre siden. Og likt som ser biler (som små røde piler peker på), stå parkert med snuten fram. Altså har de kjørt inn samme vei jeg gjorde i dag.Slik kjører de og parkerer der hele tiden, så flere biler kjøre inn "feil" etterpå også.Så hva er egentlig feil: Er det "innkjøring forbudt, og parkeringslommene som er malt skrått feil vei, eller er det egentlig ikke innkjøring forbudt?I såfall er det mye som foregår feil der. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Altså enten er det innkjøring forbudt skilt, eller så er det ikke det. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 (endret) TRor det er meningen at man skal kjøre etter pilene og rygge inn der bilene står feil vei. Det gjør det lettere å komme seg ut enn om lommene var malt andre veien. Endret 6. juli 2015 av Lugmeister 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 (endret) Jeg oppfatter skiltet du nevner "I begynnelsen der, er der et blått skilt som peker med pil på skrått ned mot det andre feltet, slik den gule pilen viser." til å være et skilt med påbudt kjørefelt. Pilene i kjørebanen indikerer det samme. Du valgte altså å kjøre til venstre for en midtrabatt, selv om det tydligvis er skiltet med påbudt kjørefelt til høyre. Enig i at parkeringslukene er malt feil vei. Endret 6. juli 2015 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 6. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2015 Et sånt skilt: Påbudt kjørertning. 2 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Et sånt skilt: Påbudt kjørertning. Da kjørte du mot kjøreretning ja Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Det var det jeg oppfattet av din tekst. Du skal da følge dette skiltet, selv om det ikke nødvendigvis er skiltet med innkjøring forbudt eller enveiskjøring i det andre feltet. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 6. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2015 (endret) Ok da er det ikke tvil om at hun hadde rett. Men da er jaggu mange som kjører i feil kjøreretning der gitt, skjer hele tiden. Ikke noen unnskyldning kanskje, men burde det vært tydligere skiltet med rødt forbud skilt? Greit at nå vet jeg det sikkert hvertfall. Skjerpings Endret 6. juli 2015 av Delvis Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 På bildet du har postet har de jo også piler i bakken, men regner med at de ikke håndhever det så bra da det er en parkeringsplass med litt tvilsom skilting. Skjønner ikke hvorfor de har den midtrabatten der i det hele tatt. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Enig i at parkeringslukene er malt feil vei. TRor det er meningen at man skal kjøre etter pilene og rygge inn der bilene står feil vei. Det gjør det lettere å komme seg ut enn om lommene var malt andre veien. Enig med sistnevnte taler. Det er lagt opp til å kjøre "ovenfra og ned" (ifht bildet), og rygge inn (som anbefales, i stedet for å rygge ut) i parkeringsfeltene. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 6. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2015 Så da er de på motsatt side malt feil vei da? De går jo samme vei. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Det kan man kanskje si, eller så var det (antakelig mest sannsynlig) mest praktisk/plassbesparende å dele de inn slik, uten at noen har tenkt så nøye over det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå