Rioter Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 (endret) Folk som driver med esport har da plenty av sponsorer? AtW Du sikter til pro gamere. Ikke alle har sponsorer. Mange lag som konkurere i E-sport har ingen sponsorer. Dermed blir de avhengelig av streaming og donasjoner. Dessuten driver ikke PewDiePie med E-sport. Han driver med streaming hvor han er 100% avhengelig av donasjons penger. Det er masse ikke-pro fotball-spillere som ikke har sponsorer også, ser ikke helt hva poenget ditt er her? Nei, Pew driver ikke med epsort, men posten du svarte på handlet om e-sport-utøvere. AtW Vanlige fotballspillere er helt avhengelig av en normal jobb ved siden av sporten for å overleve. Vanlige E-sport spillere uten sponsorer er avhengelig av donasjoner fra seerne og vanlige reklameinntekter fra sin streaming tjeneste for å overleve. E-sport utøvere driver med med streaming de også. Den eneste forskjellen er at de har en sponsor så de slipper å streame så mye. De fleste pro gamere i Dota miljøet med sponsorer streamer bare 2-3 ganger i uken. De uten sponsorer streamer 6-7 dager i uken. De må jobbe mer for pengene med andre ord. Poenget mitt med den forrige posten var at streamere bruker samme innsamlingsmodell som kickstarter, religiøse og hjelpeorganisasjoner som røde kors. Og Sponsor modellen er en utdatert modell fordi denne modellen favoriserer kun de kjente kjendisene. PewDiePie hadde ingen sponsorer. Disse pengene har han tjent på egenhånd ved å bruke en business som kirken har brukt i mange tusen år. Denne business modellen kalles for frivillige donasjoner med en moderne vri! Istedenfor å gå rundt og spørre etter donasjoner. Kan streamene bare spørre etter donasjoner til seg selv gjennom sine streaming kanaler. Endret 6. juli 2015 av Rioter Lenke til kommentar
Nornamor Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Er utrolig at det er så mye penger å tjene på å lage Youtube filmer. Med over 37 millioner abonnenter så har han helt klart funnet en formel 99% ikke finner. Så det skal han ha all kred for altså. Personlig finner jeg det meste han lager for tullete. Men noe er faktisk ganske så morsomt. Men nå er nok ikke en mann i slutten av 30 årene akkurat målgruppen hans. Jeg er overrasket over hvor lite det er.. Er "kjendiser" med langt mindre en 37 millioner følgere som tjener langt mer og gjøre mye mindre. Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Folk som driver med esport har da plenty av sponsorer? AtW Du sikter til pro gamere. Ikke alle har sponsorer. Mange lag som konkurere i E-sport har ingen sponsorer. Dermed blir de avhengelig av streaming og donasjoner. Dessuten driver ikke PewDiePie med E-sport. Han driver med streaming hvor han er 100% avhengelig av donasjons penger. Pew får nok mange donasjoner, men han er vel ikke avhengig av dem? Jeg mener mesteparten av millionene han får kommer fra reklamer på YouTube. Jeg er forøvrig nysgjerrig på hvorfor folk velger å donere til en person som uansett tjener millioner på reklameinntekter. Donasjoner skal vel hjelpe dem som faktisk lever av donasjonene? Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 (endret) Folk som driver med esport har da plenty av sponsorer? AtW Du sikter til pro gamere. Ikke alle har sponsorer. Mange lag som konkurere i E-sport har ingen sponsorer. Dermed blir de avhengelig av streaming og donasjoner. Dessuten driver ikke PewDiePie med E-sport. Han driver med streaming hvor han er 100% avhengelig av donasjons penger. Pew får nok mange donasjoner, men han er vel ikke avhengig av dem? Jeg mener mesteparten av millionene han får kommer fra reklamer på YouTube. Jeg er forøvrig nysgjerrig på hvorfor folk velger å donere til en person som uansett tjener millioner på reklameinntekter. Donasjoner skal vel hjelpe dem som faktisk lever av donasjonene? PewDiePie oppfordrer folk til å kjøpe videospill gjennom nettsider som dette. https://www.humblebundle.com/weekly Når folk kjøper spill så får PewDiePie en del av pengene. Når barna kjøper fra den nettsiden så donerer de penger til PewDiePie. Det er 2 forskjellige måter å donere penger på. PewDiePie spør om donasjoner gjennom sin stream på slutten av video streamene sine. Eller han oppfordrer folk til å kjøpe videospill på andre nettsider. Når man kjøper fra disse nettsidene så donerer man penger til PewDiePie. http://www.n3rdabl3.co.uk/2014/04/humble-weekly-bundle-support-pewdiepie-support-charity/ Folk tror at streamere kun lever av reklameinntekter. Dette er en myte! Endret 6. juli 2015 av Rioter Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Pew får nok mange donasjoner, men han er vel ikke avhengig av dem? Jeg mener mesteparten av millionene han får kommer fra reklamer på YouTube. Jeg er forøvrig nysgjerrig på hvorfor folk velger å donere til en person som uansett tjener millioner på reklameinntekter. Donasjoner skal vel hjelpe dem som faktisk lever av donasjonene? Når folk kjøper spill så får PewDiePie en del av pengene. (...) Folk tror at streamere kun lever av reklameinntekter. Dette er en myte! Jeg betviler ikke noe du skriver her. Som jeg sa, så tvilte jeg ikke på at Pew får mange donasjoner. Likevel tror jeg det er reklameinntekter han først og fremst lever av: "He currently has 37 million subscribers and generates over $4 million in ad sales per year." Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Han er som Se&Hør. Hver eneste gang han nevnes i media kommer alle frem og sier "Jeg ser ikke på driten hans". Mens alle gjør det tydeligvis likevel. Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Han er som Se&Hør. Hver eneste gang han nevnes i media kommer alle frem og sier "Jeg ser ikke på driten hans". Mens alle gjør det tydeligvis likevel. Da er det fortsatt håp... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Han er som Se&Hør. Hver eneste gang han nevnes i media kommer alle frem og sier "Jeg ser ikke på driten hans". Mens alle gjør det tydeligvis likevel. Ja, det er litt påfallende hvor ivrig folk er med å disse det, er sikkert en milliard videoer jeg ikke ser på youtube. Er ikke akkurat vanskelig å unngå ting du ikke vil se. AtW Lenke til kommentar
Zedarius Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Ro ned tisselurene og tenk større. IS, Boko Haram og folk som lager unboxing-videoer. 1 Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 (endret) Pew får nok mange donasjoner, men han er vel ikke avhengig av dem? Jeg mener mesteparten av millionene han får kommer fra reklamer på YouTube. Jeg er forøvrig nysgjerrig på hvorfor folk velger å donere til en person som uansett tjener millioner på reklameinntekter. Donasjoner skal vel hjelpe dem som faktisk lever av donasjonene? Når folk kjøper spill så får PewDiePie en del av pengene. (...) Folk tror at streamere kun lever av reklameinntekter. Dette er en myte! Jeg betviler ikke noe du skriver her. Som jeg sa, så tvilte jeg ikke på at Pew får mange donasjoner. Likevel tror jeg det er reklameinntekter han først og fremst lever av: "He currently has 37 million subscribers and generates over $4 million in ad sales per year." Han tjener jo penger på å reklamere og selge produkter. Kananelen hans har ad/reklame. Når folk trykker på denne ad-en/reklame sendes de over til en annen nettside. Når folk kjøper fra denne nettsiden så får jo PewDiePie en del av pengene. I tillegg tjener han penger på å lage og selge egne produkter i samarbeid med Disney. I höst kommer Felix Kjellberg dessutom ut med boken "Den här boken älskar dig". http://www.expressen.se/nyheter/youtube-jattens-stora-vinst-63-miljoner/ Han tjener penger på følgende måte 1. Ad-Reklame fra streaming 2. Folk trykker på ad-reklame og sendes over til en annen nettside. De kjøper ting fra denne nettsiden og PewDiePie får penger 3. PewDiePie oppfordrer mennesker til å donere penger til fattige barn. I realiteten donerer de penger til fattige barn og inkludert donasjon til PewDiePie 4. PewDiePie oppfordrer folk til å kjøpe hans produkter som er laget i samarbeid med Disney. Bøker, T-skorte, caps, lue, utstyr osv. Så når PewDiePie oppfordrer folk til å kjøpe hans produkter. Så får Disney penger og det samme får PewDiePie. http://www.theguardian.com/technology/2014/mar/30/disney-youtube-deal-game-changer Endret 6. juli 2015 av Rioter Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Han er som Se&Hør. Hver eneste gang han nevnes i media kommer alle frem og sier "Jeg ser ikke på driten hans". Mens alle gjør det tydeligvis likevel. Tror det er fordi folk her inne er fornuftige voksne folk som ikke ser på søppel og vil påpeke det. Er ikke morsomt å bli stemplet som en PewDiePie-seer, da er all kredibilitet man har på diskusjon.no ødelagt for evig tid! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Voksne folk får ikke ødelagt kredibiliteten av å se på en youtube-kanal.... AtW 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Jeg hører ikke på 99% av verdens listepop-artister, men jeg springer ikke rundt og roper det ut til artistenes kanaler fordet. Jeg leser ikke 90% av artiklene på nettavisen, men jeg sitter ikke og påpeker det i kommentarfeltet på alle artiklene deres. Jeg leser ikke rosablogger, men jeg går ikke inn på kommentarfelt til rosabloggerne for å understreke det. Derfor ser jeg ikke poenget med å skulle si fra at man ikke liker en fyr eller noe på youtube. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Forsto dere seriøst ikke den spøken Grats. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Nå forstår jeg at Pewdiepie har tenåringer med ADHD som sitt hovedmålgruppe 37 millioner tenåringer med ADHD? Det er opplagt svært mange som liker han. Både tenåringer med ADHD og andre. Ellers er jeg enig i alt du sier. Det var ment å være flåsete. Jeg er helt sikker på at ikke alle som ser på ham har ADHD, og det er sikkert mange som heller ikke er tenåringer, men jeg ser for meg at for å like Pewdiepie så må man være av typen som har litt konsentrasjonsvansker og trenger konstant stimuli for å følge med på noe. På den ene side synes jeg det er flott at det nå er mulig å tjene like sinnssvake summer på å være gamer som fotballspiller, på den annen side synes jeg ikke det er ideelt at et så fjasete konsept som Pewdiepie skal være det beste eksemplet på dette, spesielt ikke mtp at spill skal bli tatt mer seriøst som medium. Nå forstår jeg at Pewdiepie har tenåringer med ADHD som sitt hovedmålgruppe og at jeg er født altfor sent til å like konseptet hans, og det er bare et tegn på at man blir eldre at man ikke forstår appellen til det de yngre generasjonene liker, det betyr ikke at han leverer et dårlig produkt. Vil nå si det er bedre om fotballspillere tjener mindre heller enn at gamere tjener like mye som topp fotballspillere. AtW Jepp, og at ingen sulter og at det er fred i verden. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Janteloven i sin opprinnelige form eksisterer ikke lenger, det brukes nå kun som en unnskyldning for å oppføre seg som et rasshøl, som et svar på kritikk, eller som et "argument" imot å hindre for ujevn inntektsfordeling. Nå har jeg hørt det også. Man trenger ikke å være et rasshøl for å være offer for janteloven. Det er nok å ha suksess i livet, så kommer sjalusien blant nissene frem ganske fort. 1 Lenke til kommentar
Golamesh Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Utrolig hva det går an å tjene mye penger på i dag. Jeg husker første gangen jeg så en av videoene hans. Jeg tenkte vel noe sånt som at denne karen kommer aldri til å bli værende på Youtube, da det kan umulig være mange som vil se på denne usedvanlig falske forestillingen. Han spiller en karakter, men hvorfor han valgte å spille ei 14 år gammel jente skjønte jeg lite av. Og nå er han millionær pga den 14 år gamle jenta Det er lenge siden jeg prøvde å forstå hva flertallet liker, fordi det er stikk motsatt av det jeg liker. Som regel i hvert fall. Det er derfor VG er den største avisen i Norge. Det er derfor det går an å leve av å ha munndiare som du legger litt beats til. Rap som noen kaller det, eller musikk som noen andre dristige sjeler også kaller det. Og det er derfor det er fint å være blondine på twitch. Etter å ha fulgt streamen til reynad (hearthstone) en periode før den ble en ungdomsskole stream, så kom jeg altså over navnet legendary lea. Ei berte som er så blond som det er mulig å bli, som "uheldigvis" flasher både det ene og det andre fra tid til annen for å holde folk interessert, og som skaper veldig mye drama. Og ja, og så spiller hun spill også.. Man skulle tro at folk ikke gidder slikt, men etter å ha tatt en titt på twitch sida hennes så ser jeg at topp 10 donasjoner på streamen hennes er på til sammen 100k dollar. Og det er bare topp 10 på en forholdsvis liten stream. Men for all del. Det er ikke disse folka sin feil at så mange kaster penger etter dem. Pewdiepie feks blir beskrevet som en veldig oppegående kar på privaten, langt unna den karakteren han spiller på Youtube. Han har i hvert fall skjønt hva folk vil ha og tjener rått på det, mens vi sitter her og klager og er misunnelige Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Det er lenge siden jeg prøvde å forstå hva flertallet liker Flertallet vet ikke alltid best. Derfor demokrati er veldig svak! Fordi alle følger flokken og da går det galt 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 (endret) Fordi det er godt gjort å tjene så mye penger uansett hva man tjener det på. Jeg misliker janteloven som hater alle som tjener penger og skiller seg ut. Han har tydeligvis gjort noe riktig når han kan tjene 60 millioner i året ved å lage grimaser. Janteloven i sin opprinnelige form eksisterer ikke lenger, det brukes nå kun som en unnskyldning for å oppføre seg som et rasshøl, som et svar på kritikk, eller som et "argument" imot å hindre for ujevn inntektsfordeling. Når det gjelder kanalen, så er det vel bare å ikke se på det? Dette er ikke NRK på 80-tallet, har sett en video av fyren, ikke sett det siden, problem solved. AtW Å påstå at janteloven ikke er i kraft sier ganske mye om hvor lite innsikt du har om det. Det er masse ikke-pro fotball-spillere som ikke har sponsorer også, ser ikke helt hva poenget ditt er her? Nei, Pew driver ikke med epsort, men posten du svarte på handlet om e-sport-utøvere. AtW Sorry det blir litt mye om deg nå. Men, du er en av forumets større kverrulanter. Jeg finner ikke helt meningen med svaret du avla Rioters innlegg. (og Ja, jeg kan kverrulere jeg også..) Vanlige fotballspillere er helt avhengelig av en normal jobb ved siden av sporten for å overleve. Vanlige E-sport spillere uten sponsorer er avhengelig av donasjoner fra seerne og vanlige reklameinntekter fra sin streaming tjeneste for å overleve. E-sport utøvere driver med med streaming de også. Den eneste forskjellen er at de har en sponsor så de slipper å streame så mye. De fleste pro gamere i Dota miljøet med sponsorer streamer bare 2-3 ganger i uken. De uten sponsorer streamer 6-7 dager i uken. De må jobbe mer for pengene med andre ord. Poenget mitt med den forrige posten var at streamere bruker samme innsamlingsmodell som kickstarter, religiøse og hjelpeorganisasjoner som røde kors. Og Sponsor modellen er en utdatert modell fordi denne modellen favoriserer kun de kjente kjendisene. PewDiePie hadde ingen sponsorer. Disse pengene har han tjent på egenhånd ved å bruke en business som kirken har brukt i mange tusen år. Denne business modellen kalles for frivillige donasjoner med en moderne vri! Istedenfor å gå rundt og spørre etter donasjoner. Kan streamene bare spørre etter donasjoner til seg selv gjennom sine streaming kanaler. Et grundig svar Rioter. Utrolig hva det går an å tjene mye penger på i dag. Jeg husker første gangen jeg så en av videoene hans. Jeg tenkte vel noe sånt som at denne karen kommer aldri til å bli værende på Youtube, da det kan umulig være mange som vil se på denne usedvanlig falske forestillingen. Han spiller en karakter, men hvorfor han valgte å spille ei 14 år gammel jente skjønte jeg lite av. Og nå er han millionær pga den 14 år gamle jenta Det er lenge siden jeg prøvde å forstå hva flertallet liker, fordi det er stikk motsatt av det jeg liker. Som regel i hvert fall. .. Javel. Man trenger ikke se lenger enn til Japan, så finner man svært mange sære smaker (også/i tillegg bokstavelig ment), og et hav av forskjellige ting som folk liker Det er lenge siden jeg prøvde å forstå hva flertallet liker Flertallet vet ikke alltid best. Derfor demokrati er veldig svak! Fordi alle følger flokken og da går det galt Enig. Jeg skjønner f.eks. ikke hva folk ser i Jens Stoltenberg (en svært falsk mann, les: full av løgner), men nå ser det ut til at han fikk en "gulljobb", så da er vi kanskje kvitt ham fra Stortinget for all fremtid. Det er lov å håpe. Mens, hans medkumpaner Støre og Co. er ikke det spor bedre de. Vi mangler direkte demokrati, og vi har ikke "baller" til å ta de harde kampene for å oppnå et bedre politisk styresett heller. Så enkelt ser jeg på det. Det norske folket "er i bunn og grunn temmelig tannløse". Jeg får kreft i pungen bare jeg hører navnet hans. Fikk du en mer utviklet kreft nå? Endret 6. juli 2015 av G Lenke til kommentar
Puro Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Obnoxious, loud, annoying and childish. Er det slik man blir rik nå ti ldags altså, oppføre seg som en unge slik at andre unger liker meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå