AnonymDiskusjon Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Jeg har ikke barbert meg på over 1 måned, og har fått noen komplimenter på at jeg kler skjegg. Jeg er plaget med tørr flassende hud etter å vasket meg, og bruker en krem for å fukte huden. Nå er huden under skjegget full av kviser. Overalt. Det svir og er vondt. Hvorfor har jeg plutelig fått masse kviser der? Gjør jeg noe galt når jeg rengjør eller fukter huden? Jeg vet at bruker jeg for mye krem blir det fort kviser, så prøver å bruke svært lite. Kan det være for huden under ikke får fuktighet nok? Anonymous poster hash: 572cd...378 Lenke til kommentar
Exxon Valdez Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Hva med å bare barbere bort dritten og slutte å bruke den kremen? Problem løst. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 (endret) - Endret 9. juli 2015 av Slettet-GlDE6z Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Selv synes jeg å bruke sjampo (head & shoulder normal blå) funker fett for å holde huden under skegget rent og kvisefritt. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 (endret) Frem til nylig har jeg aldri hatt problemer med kviser i/under skjegget og jeg har hatt skjegg siden 1999. Jeg har blitt anbefalt Blemish treating og kjøpte produktet i slutten av forrige uke. I begynnelsen kan en påføre det med en bomullsdott tre ganger om dagen. Etter en stund reduserer du til to ganger om dagen. Etter et par dagers bruk virker det som det er veldig effektivt så det kan absolutt anbefales. edit: Renslighet er nevnt over flere ganger og det er nok en sammenheng mellom hvor ofte en vasker skjegget og kviser. Jeg var flinkere før til å vaske skjegget daglig men etter det ble litt mer variabelt har det blitt mere kviser. Endret 6. juli 2015 av ilpostino Lenke til kommentar
Shopaholic Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Høres litt ut som allergi, kanskje? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Kviser er et såpass komplekst problem at jeg ville tatt en prat med fastlegen. Desverre er det slik at det som fungerer for noen, ikke nødvendigvis fungerer for andre. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. juli 2015 Del Skrevet 9. juli 2015 Første pri med kviser er jo å ha god hygiene i fjeset. Så kjøp deg en såpe beregnet på skjegg, jeg bruker OAK: Ellers er jo dette med å holde sengen ren ett viktig punkt. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Det er ingen sammenheng mellom kviser dårlig hygiene. Det er heller motsatt. Hyppig vasking fører til at huden må produsere mer fett/talg. Kviser oppstår når dette fettet ikke slipper ut til hudens overflate, hvor det har en beskyttende funksjon. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Det er ikke hårsekkbetennelse da? Det virker litt rart at dette kommer 1 mnd etter at du anla skjegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå