Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kviser under skjegg

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke barbert meg på over 1 måned, og har fått noen komplimenter på at jeg kler skjegg.

Jeg er plaget med tørr flassende hud etter å vasket meg, og bruker en krem for å fukte huden.

Nå er huden under skjegget full av kviser. Overalt. Det svir og er vondt. Hvorfor har jeg plutelig fått masse kviser der?

Gjør jeg noe galt når jeg rengjør eller fukter huden?

Jeg vet at bruker jeg for mye krem blir det fort kviser, så prøver å bruke svært lite.

Kan det være for huden under ikke får fuktighet nok?

Anonymous poster hash: 572cd...378
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Frem til nylig har jeg aldri hatt problemer med kviser i/under skjegget og jeg har hatt skjegg siden 1999. Jeg har blitt anbefalt Blemish treating og kjøpte produktet i slutten av forrige uke. I begynnelsen kan en påføre det med en bomullsdott tre ganger om dagen. Etter en stund reduserer du til to ganger om dagen. Etter et par dagers bruk virker det som det er veldig effektivt så det kan absolutt anbefales. 

edit: Renslighet er nevnt over flere ganger og det er nok en sammenheng mellom hvor ofte en vasker skjegget og kviser. Jeg var flinkere før til å vaske skjegget daglig men etter det ble litt mer variabelt har det blitt mere kviser.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...