Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nedlasningshastighet...PTP

Anbefalte innlegg

hei

bare lurte på om det er noen som vet om det er noen grense på hvor fort man kan laste ned filer.Jeg skjønner jo det at det vil gå fortere jo bedre linje du har ,men for meg som har 1,4mbit har jeg kommet opp i 175kbps (stabilt)PTP

Hva er min max download hastighet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
når jeg lastet ned Mandrake linux brukte jeg tre timer på 3, 650mb Cder.det er vel litt raskere?

Nå var jo dette fra en side da..www.linuxiso.org

kan det gå fortere for meg en 175kbps hvis jeg laster fra en erver? :ide:

tror 175kB/s er din maks

1.4/8 = 0.175

edit: mulig det er 1024kbit på en megabit og da blir det 179.2 kB/s og hvis du brukte akkurat tre timer på de tre cd'ene er det 180.05 kB/s

Lenke til kommentar
Sikker på at du har nøyaktig 1,4Mbps? mage leverandører (alle) gir litt ekstra for å anulerer overcast. Har selv 850@1054kbps. hehe, overklokka bredbåndet mitt! :lol:

Det var vel nettopp det han lurte på... om har har akkurat 1.4 og det ser ut som han har det... akkurat som jeg i realiteten har akkurat 2mbps (250kB/s) når jeg laster ned ting

Lenke til kommentar
Sikker på at du har nøyaktig 1,4Mbps? mage leverandører (alle) gir litt ekstra for å anulerer overcast. Har selv 850@1054kbps. hehe, overklokka bredbåndet mitt! :lol:

Er dette tweaking som gjelder alle services eller noe spesielt for akkuratt den leverandøren du har?

Lenke til kommentar

Er dette tweaking som gjelder alle services eller noe spesielt for akkuratt den leverandøren du har?

Det er ikke tweaking fra brukerens side, men derimot ISP'en som gir litt mer enn det den lover. Jeg har Chello classic fra UPC, jeg skal egentlig ha 512 kbit, men jeg får ca. 750 kbit.

Lenke til kommentar

Det er ikke tweaking fra brukerens side, men derimot ISP'en som gir litt mer enn det den lover. Jeg har Chello classic fra UPC, jeg skal egentlig ha 512 kbit, men jeg får ca. 750 kbit.

nettopp. Sitter med NGT ravo 850, men de gir meg 1054kbps. Null tweaking :)

SBS: skjønte ikke helt det siste innlegget ditt. For meg så det ut som om han lurte på hva som hindrer han i å laste fortere. Uansett var innleget mitt litt malplassert da kommentaren min egentlig omhandler raskere dl enn man bør kunne forvente...

Lenke til kommentar

kabel kan man vist leke med, da det ofte er modemet som bestemmer farten. Veet ikke om det gjelder lenger/her i Norge, men i startene var det visst sånn.

Ellers finnes det måter å optimalisere båndbreddebruken på. Husker jeg ikke helt feil så reserverer xp en del av båndbredden til nettverksbackup eller noe. En del av linja står altså mer eller mindre ubrukt. Ta deg en tur til http://www.tweakxp.com eller http://www.windows.no og les mer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...