Gå til innhold

[Løst] Hvordan få koding man har gjort over til sin domene?

Anbefalte innlegg

Hei! 

Dette er kanskje veldig dum spørsmål, er dessverre ganske ny på dette. 

Jeg har kjøpt meg domene, og jeg har lyst til å designe den selv, jeg tok imot 1 måned gratis web design program men er ikke fornøyd med den selvfølgelig, jeg vil ha min egen design. 

Om jeg gjør all kodingen selv på hvordan det skal se ut osv på et notepad++, hvordan vil jeg få det inn på min domene (webside)

Tusen takk for all svar jeg får her! :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! 

Dette er kanskje veldig dum spørsmål, er dessverre ganske ny på dette. 

Jeg har kjøpt meg domene, og jeg har lyst til å designe den selv, jeg tok imot 1 måned gratis web design program men er ikke fornøyd med den selvfølgelig, jeg vil ha min egen design. 

Om jeg gjør all kodingen selv på hvordan det skal se ut osv på et notepad++, hvordan vil jeg få det inn på min domene (webside)

Tusen takk for all svar jeg får her! :)

Nå vet jeg ikke hvor du har domene eller slikt men jeg bruker one.com. Der legger jeg filene inn på "file manager". Index.html blir "startsiden". Så er det bare til å gruppere opp og linke evt "buttons" og slikt til plasseringen din. 

Feks om du lager en mappe som heter "mappe1" og legger inn en side der si "side1.html" blir linkingen til denne siden www.domenenavn.com/mappe1/side1.html osv

Lenke til kommentar

Kjøpte domenen på uniweb.com. 

Så da er det bare å legge inn det man har gjort inn på webhotell så vil det vise seg inne på domenen? 

Tusen takk for svar til begge :D

Endret av Danier
Lenke til kommentar

Ok, ja, da får du login til FTP når du bestiller webhotell. Så er det bare til å laste opp filene der, så vil domenet bli linket mot dette.

Mulig du må definere at domenet skal peke til den mappen siden du har kjøpt det separat. Men det går som regel an å ordne enkelt i webpanelet.

Lenke til kommentar

Ok, ja, da får du login til FTP når du bestiller webhotell. Så er det bare til å laste opp filene der, så vil domenet bli linket mot dette.

Mulig du må definere at domenet skal peke til den mappen siden du har kjøpt det separat. Men det går som regel an å ordne enkelt i webpanelet.

Finner det ut når jeg har kommet så langt :p 

Tusen takk for svarene! :D 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...