Gå til innhold

Innvandrere i Paris - massivt.

Anbefalte innlegg

Å samle for mange folk av samme slag på samme sted er en meget dårlig idè. 

.

Så der det er for mye nordmenn, bør de tynnes ut med innvandrere ..

Høres interessant ut, og liker holdningen

tvangssterilisering av nordmenn hadde kanskje også vært noe å tenke på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å samle for mange folk av samme slag på samme sted er en meget dårlig idè. 

.

Så der det er for mye nordmenn, bør de tynnes ut med innvandrere ..

Høres interessant ut, og liker holdningen

tvangssterilisering av nordmenn hadde kanskje også vært noe å tenke på?

Hahaha, takk for den. Mente selvfølgelig innvandrere og flyktninger, De vil ofte gruppere seg og på den måten danne mikrosamfunn, selvfølgelig for å ha tilhørlighet og "tryggheten" det gir å være sammen med sine landsmenn. Selv om man kan argumentere for at det er naturlig og bra på noen måter så blir det mange negative sider pga det. De vil integrere seg i mye mindre grad, "slipper" ofte å lære språket, vanskeligere for myndighetene å ta tak i og se problemer, lettere å danne gjenger, blir lettere påvirket av "tøffingene i gata, etc etc.

Må også dra inn økonomi i dette, det koster forferdelig mye mer å ha en sosialklient i Norge enn å betale levekostnader i landene folka kommer fra. Når man tillater storskala innvandring så vil det også sende et signal til andre i hjemlandene om at det ikke er vits å få orden på ting der nede.

Men som sagt før så kan innvandrere og flyktninger være bra i dagens globaliserte verden så lenge det ikke blir gjort på "feil måte". Vi trenger å akseptere andre kulturer og se dem selv, hvis ikke det skjer så vil vi aldri tolerere hverandre nok til at vi kan få et globalt samfunn som lever i fredfullt samspill.

Vi kan ikke tro at det bare er til å ta inn folk i hytt og pine fordi "det er synd på dem". Tenk hvor mange som har det ræva rundt omkring, hvis vi hadde tatt inn alle hit til Norge så hadde vi vært 200 millioner ++++ innbyggere over natten. Vi må godta at verden er slik den er, at det er forskjell på land og at vi ikke kan hjelpe i en så stor grad at vi utgjør en forskjell.

Nå tror jeg at jeg har repetert meg nok ganger, sorry :p

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det får bli hver og ens sak synes jeg

du er mao ikke helt fremmed for tanken?

synes du det skal bli godt å bo i et norge hvor alle de ekle, blendahvite nordmennene er borte?

Jeg stikker ikke nesa borti andres undertøy. Og hvis denne utdøende rasen din forsvinner, tror du noe endres, annet enn litt mindre syting?

Er selv en sånn "blend hvit", og skremmes ikke så lett

Lenke til kommentar
Og hvorfor kun i Europa? Ingen krever at f.eks. Saudi-Arabia, Pakistan, Kina, Japan, Egypt(for å nevne noen) skal bli "multikulturelle"....Det er en dobbeltstandard som er veldig provoserende og ganske så rasistisk.

Kommunismen er et ateist ideologi. Kineserne vil ikke ha muslimer.

http://www.huffingtonpost.com/2015/02/02/china-communist-party-atheism-zhejiang-ban-religious-members-christianity_n_6599722.html

I Saudia-Arabia er det krig mellom Sunni og Shia muslimer. Saudi Arabia [sunni] driver med å slakte tusenvis av Shia muslimer [Houthi Jemen]! Også var det et angrep mot Shia moske i Saudi Arabia for ikke så lenge siden.

Pakistan! Krig mellom sunni og shia muslimer her også.

Egypt vil ikke ha et islamsk styre. De vil ha ateist demokrati. Det muslimske brorskap prøvde å innføre sharia i Egypt. De ble avsatt av ateistene i den egyptiske arme.

Lenke til kommentar

Nå er du visst litt ute å kjøre, for kollektiv avstraffelse har vi ikke i Norge. 

Godt å høre. Så folk som ikke har gjort noe galt skal ikke lide for andres forbrytelser...

Andelen kriminelle blant ikke-vestlige innvandrere og flyktninger er uansett større enn blant etniske nordmenn og vestlige innvandrere, så det bør selvsagt få noen konsekvenser. 

Ja. Statistikkene (som vi har diskutert her på forumet mange ganger) viser at mens 2-3 av 1000 etniske nordmenn begår "alvorlige" kriminelle handlinger, så gjør 7-8 av 1000 innvandrere det. Det betyr at blant 1000 etniske nordmenn er det 997 som ikke er kriminelle, og ditto blant 1000 innvandrere er det 992 som ikke er det. 

Nå er det "bare" 15,6% av befolkningen som er innvandrere, så i vår multikulturelle gruppe på 1000 tenkte individer er det 2-3 norske kriminelle, og 1 innvandret ditto. De 996 andre er lovlydige mennesker som skal behandles som det.

Og å ikke få bo i Norge, er selvsagt ikke noen straff, all den tid det ikke er noen menneskerett for all verdens mennesker å få bo i Norge.

Jeg liker den amerikanske uavhengighetserklæringen jeg: 

"We hold these truths to be sacred & undeniable; that all men are created equal & independent, that from that equal creation they derive rights inherent & inalienable, among which are the preservation of life, & liberty, & the pursuit of happiness; ..."

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det får bli hver og ens sak synes jeg

du er mao ikke helt fremmed for tanken?

synes du det skal bli godt å bo i et norge hvor alle de ekle, blendahvite nordmennene er borte?

Jeg stikker ikke nesa borti andres undertøy. Og hvis denne utdøende rasen din forsvinner, tror du noe endres, annet enn litt mindre syting?

Er selv en sånn "blend hvit", og skremmes ikke så lett

tja, nå er det en blendahvit klikk på rundt 85 familier som snart eier halve verdensøkonomien som er så sultne på denne flerkulturen akkuratt fordi de vil ha lydigere slaver som ikke syter så mye, svarte, brune og gule har jo vist seg villige til å jobbe 12 timers dager for en 10-kroning, og det er akkuratt det denne "klubben" ønsker seg. her finner du kjente navn fra politikk, finans, bank og figurer som thomas hylland-eriksen som fremmer sine synspunkter på vegne av "romaklubben", som er en av tenketankene til disse styrtrike familiene.

de er ikke spesielt redd for andre enn andre blendahvite som ser ut som dem og spesielt vestlige folk som de mente var kravstore, sutrete og bortskjemte, som krevde pensjon, gratis legehjelp og andre grusomme ting som de rikeste måtte finne seg i å betale for via økt lønn, demokrati og andre forferdeligheter. Dette er mangemilliardærer fra de samme familiene som satt i vinduene i palassene sine på 1800 tallet og så med hat, frykt og forakt ned på møkkete arbeiderklassefolk som tråkket rundt i gatene. de er livredde for at krakilske og sutrete blendahvite europeere skal gå berserk i nær fremtid når de opplever at levestandarden deres blir rasert:

http://www.mirror.co.uk/news/world-news/panicked-super-rich-buying-boltholes-5044084

http://www.jewsnews.co.il/2015/03/15/sweden-to-become-a-third-world-country-by-2030-according-to-un/

Så da får vi håpe marie antoinette-typer som deg, som gleder seg til at ekle, blendahvite europeere forsvinner så dere er kvitt det problemet, ikke opplever å bli lynsjet av sutrete og lite blide landsmenn når levestandarden her blir som i kina eller vietnam pga globaliseringen deres.

Endret av medforuten
Lenke til kommentar

tja, nå er det en blendahvit klikk på rundt 85 familier som eier halve verdensøkonomien som er så sultne på denne flerkulturen akkuratt fordi de vil ha lydigere slaver som ikke syter så mye, svarte, brune og gule har jo vist seg villige til å jobbe 12 timers dager for en 10-kroning, og det er akkuratt det denne "klubben" ønsker seg. her finner du kjente navn fra politikk, finans, bank og figurer som thomas hylland-eriksen som fremmer sine synspunkter på vegne av "romaklubben", som er en av tenketankene til disse styrtrike familiene.

de er ikke spesielt redd for andre enn akkuratt blendahvite og spesielt vestlige folk som de mente var kravstore, sutrete og bortskjemte, som krevde pensjon, gratis legehjelp og andre grusomme ting som de rikeste måtte finne seg i å betale for. de er livredde for at krakilske og sutrete blendahvite europeere skal gå berserk i nær fremtid når de opplever at levestandarden deres blir rasert

Vet ikke jeg, de er bare villige til å jobbe for en tier når de ikke har noe annet valg. Latterlig å si at bare hvite er kravstore.

Mange skal ha mer (faen skal ha fler) Det gjelder virkelig ikke bare hvite mennesker. Ta en bolle og et glass saft mens du reflekterer over hvor kravstore mennesker av forskjellige raser er. Det går nok heller på hva slags land man lever i.

Lenke til kommentar

Har nylig vært i Paris. Sist gang var da jeg var barn, og husker ikke så mye av det. Paris har mange flotte bygninger og en interessant historie, men ærlig talt ble jeg i starten nærmest satt ut av den massive tilstedeværelsen av ikke-vestlige innvandrere der.

Altså, det er veldig, veldig mange i Oslo også. Men siden Paris er en mye større by, er selvsagt antallet ikke-vestlige mye høyere også. Er klar over at flere ikke-vestlige innvandrere gjør en god jobb i landene de har flyttet til, er snille mennesker etc., men ikke-vestlig innvandring som fenomen generelt er jo helt meningsløst. Å gå rundt i en av Europas i utgangspunktet vakreste byer, blir ikke helt det samme når store mengder av befolkningen ikke hører til der.

Hva er vitsen? Jo, jeg vet selvsagt at det er positivt for politikere å fremme ikke-vestlig innvandring for å sikre seg godt betalte internasjonale jobber i f.eks. FN-systemet, men for den vanlige europeer er det jo negativt.

Og hvorfor kun i Europa? Ingen krever at f.eks. Saudi-Arabia, Pakistan, Kina, Japan, Egypt(for å nevne noen) skal bli "multikulturelle"....Det er en dobbeltstandard som er veldig provoserende og ganske så rasistisk.

Hvorfor kan ikke disse ikke-vestlige innvandrerne heller fokusere på å bygge opp sine hjemland, utvikle sin egen kultur der den hører hjemme, i stedet for å trenge seg på hos noen som aldri har invitert dem?

Ikke-vestlig innvandring er jo i sin kjerne egentlig det samme som et nabolag; noen naboer legger ned mye arbeid og tid i å få en bolig som er fin, blir vedlikeholdt og er et god hjem, og så er det noen som gir blaffen og heller lar boligene sine forfalle. Men, så bestemmer plutselig noen av de sistnevnte seg for å bare bryte seg inn i noen av de fineste husene og bli boende der -fordi eierne ikke tør/kan kaste dem ut. Umoralsk og jævla destruktivt. Europa kommer til å synke ned til u-landsstatus om ikke mange tiår om denne vanvittige, meningsløse og kostbare ikke-vestlige innvandringen får fortsette.

Et tips, min venn; flytt til Antarktis. Der vil ikke du merke slike "problemer". Men innvandrende dyr kan vel kanskje bli et problem for deg :thumbup:

• Liker 2
Lenke til kommentar

tja, nå er det en blendahvit klikk på rundt 85 familier som eier halve verdensøkonomien som er så sultne på denne flerkulturen akkuratt fordi de vil ha lydigere slaver som ikke syter så mye, svarte, brune og gule har jo vist seg villige til å jobbe 12 timers dager for en 10-kroning, og det er akkuratt det denne "klubben" ønsker seg. her finner du kjente navn fra politikk, finans, bank og figurer som thomas hylland-eriksen som fremmer sine synspunkter på vegne av "romaklubben", som er en av tenketankene til disse styrtrike familiene.

de er ikke spesielt redd for andre enn akkuratt blendahvite og spesielt vestlige folk som de mente var kravstore, sutrete og bortskjemte, som krevde pensjon, gratis legehjelp og andre grusomme ting som de rikeste måtte finne seg i å betale for. de er livredde for at krakilske og sutrete blendahvite europeere skal gå berserk i nær fremtid når de opplever at levestandarden deres blir rasert

Vet ikke jeg, de er bare villige til å jobbe for en tier når de ikke har noe annet valg. Latterlig å si at bare hvite er kravstore.

Mange skal ha mer (faen skal ha fler) Det gjelder virkelig ikke bare hvite mennesker. Ta en bolle og et glass saft mens du reflekterer over hvor kravstore mennesker av forskjellige raser er. Det går nok heller på hva slags land man lever i.

dette her er jo forskrudde teorier de har, ikke jeg ... de mener vestlig kultur er problematisk, og satte sigmund freud med mer på saken, det er laget dokumentarer og bøker om dette her. det er også herfra du har teoriene rundt rasehygiene etc, og de mener f.eks at de har "bedre gener" enn fattige og at det er derfor de er rike.

bertrand russel, alfred milner, charles darwin, aldous huxley med fler tilhørte denne "klikken"

Endret av medforuten
Lenke til kommentar

Har nylig vært i Paris. Sist gang var da jeg var barn, og husker ikke så mye av det. Paris har mange flotte bygninger og en interessant historie, men ærlig talt ble jeg i starten nærmest satt ut av den massive tilstedeværelsen av ikke-vestlige innvandrere der.

Altså, det er veldig, veldig mange i Oslo også. Men siden Paris er en mye større by, er selvsagt antallet ikke-vestlige mye høyere også. Er klar over at flere ikke-vestlige innvandrere gjør en god jobb i landene de har flyttet til, er snille mennesker etc., men ikke-vestlig innvandring som fenomen generelt er jo helt meningsløst. Å gå rundt i en av Europas i utgangspunktet vakreste byer, blir ikke helt det samme når store mengder av befolkningen ikke hører til der.

Hva er vitsen? Jo, jeg vet selvsagt at det er positivt for politikere å fremme ikke-vestlig innvandring for å sikre seg godt betalte internasjonale jobber i f.eks. FN-systemet, men for den vanlige europeer er det jo negativt.

Hvorfor kan ikke disse ikke-vestlige innvandrerne heller fokusere på å bygge opp sine hjemland, utvikle sin egen kultur der den hører hjemme, i stedet for å trenge seg på hos noen som aldri har invitert dem?

Ikke-vestlig innvandring er jo i sin kjerne egentlig det samme som et nabolag; noen naboer legger ned mye arbeid og tid i å få en bolig som er fin, blir vedlikeholdt og er et god hjem, og så er det noen som gir blaffen og heller lar boligene sine forfalle. Men, så bestemmer plutselig noen av de sistnevnte seg for å bare bryte seg inn i noen av de fineste husene og bli boende der -fordi eierne ikke tør/kan kaste dem ut. Umoralsk og jævla destruktivt. Europa kommer til å synke ned til u-landsstatus om ikke mange tiår om denne vanvittige, meningsløse og kostbare ikke-vestlige innvandringen får fortsette.

Et tips, min venn; flytt til Antarktis. Der vil ikke du merke slike "problemer". Men innvandrende dyr kan vel kanskje bli et problem for deg :thumbup:

Hjernedødt svar fra deg. Takk for "konstruktivt" bidrag.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Deler av Afrika og Midt-Østen er tidligere franske kolonier. Det finnes også velstående mennesker der og da fransk språk og kultur lever videre i disse landene i dag, er det ikke utenkelig at en del av dem velger å dra på ferie til Frankrike.

French_Empire_17th_century-20th_century.

Det er nok også forklaringen på at de største ikke-vestlige innvandrergruppene kommer fra henholdsvis Algerie, Marokko og Tunisia.

Det er mange som ikke har fått med seg akkurat den historiske biten, dvs. folk fra disse områdene har hatt enkel og fullt lovlig tilgang til Frankrike. Det snakkes jo fransk nærmest som offisielt språk flere av disse stedene. Noe av den samme årsaksforklaringen til høy andel indere, pakistanere og sikher i UK, er nettopp fordi England holdt seg med kolonier.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alle sivilisasjoner er bygget på erobring og slaver! Dette gjelder absolutt alle nasjoner. Ble faktisk overrasket over at mange i Marokko snakket spansk da jeg var på ferie der. Det er ikke noe vits å ta fram gamle kolonier. Alle nasjoner kommer til å krige og erobre hverandre uansett. Det har bare blitt vanskeligere for sterke nasjoner å erobre svake nasjoner. Rett og slett fordi nasjoner har inngått allianser for å beskytte seg selv mot erobringer. Nato er et slik allianse. Europa Union er en slik allianse. Hadde EU ikke eksistert. Så ville Spania og Frankrike kriget mot hverandre i 2015. Spania og Frankrike er gamle fiender. Norge, Sverige og Danmark hadde sansynligvis prøvd å få til en ny union mellom hverandre.

"We hold these truths to be sacred & undeniable; that all men are created equal & independent, that from that equal creation they derive rights inherent & inalienable, among which are the preservation of life, & liberty, & the pursuit of happiness; ..."

We hold these truths to be sacred & undeniable: Politikerne lyver hele tiden. Snakker med 2 tunger.

That all men are created equal & independent: Likhet under loven. Loven er lik for alle. Ikke så independent. Blir sendt til skolen for indoktrinering og hjernevasking. Pugge, repetere, pugge. Ikke lært til å tenke for seg selv eller kritisere kunnskapen de lærer.  Blir opplært til å tro at fakta er alltid det riktige svaret. Når fakta bøkene i realiteten kan være en løgn. Dessuten er narkotika og dop ulovlig. Hvis mennesket virkelig er independent. Så burde ikke staten lage lover som skal kontrollere mennesket. Mennesket blir også tvunget til å gi fra seg penger til staten. For eksempel norske borgere blir tvunget til å betale NRK lisens.

That from that equal creation they derive rights inherent & inalienable: Nok igjen snakkes det om loven.

among which are the preservation of life, & liberty, & the pursuit of happiness: Her snakkes det om å beskytte systemet staten er bygget på. Ikke mennesket, lykken eller friheten til befolkningen! Preservation of life betyr systemet og ikke mennnesket.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Vi tolker det nok forskjellig, Rioter. Jeg er mer opptatt av idealet som uttrykkes i erklæringen, ikke hvordan USA har utviklet seg i praksis, Jeg er helt enig: Staten burde ikke lage lover som skal kontrollere mennesket. Og det inkluderer for meg altså retten til å søke lykken, også på tvers av landegrenser. (Men ikke nødvendigvis å finne den.)

Lenke til kommentar

Hjernedødt svar fra deg. Takk for "konstruktivt" bidrag.

Ja, men herrefred. Du må da kunne ta litt humor en gang i blandt, mann..

Edit: Takker for en svært "konstruktiv" bidrag fra deg også. 

Endret av Shopaholic
Lenke til kommentar

Selv om dette kanskje burde være i en annen diskusjon, opplevde jeg selv nylig den enorme innvandringen (av da illegale) immigranter i Calais. Det har ikke vært så alt for stor dekning her i Norge, men var førsteside-saker i Frankrike og England. Immigranter bryter opp lastebiler og gjør alt for å komme seg over til England. Det fristet ikke for oss å stoppe bilen langs veien heller, for det gikk folk midt i veiene på let etter måter å komme seg over på. Det franske politiet gjorde også heller lite, og lot disse stakkars menneskene rase rundt på motorveien.

Bedre ble det ikke når noen hadde klart å komme seg inn på Eurotunnelen, og all trafikk ble stanset i flere timer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi tolker det nok forskjellig, Rioter. Jeg er mer opptatt av idealet som uttrykkes i erklæringen, ikke hvordan USA har utviklet seg i praksis, Jeg er helt enig: Staten burde ikke lage lover som skal kontrollere mennesket. Og det inkluderer for meg altså retten til å søke lykken, også på tvers av landegrenser. (Men ikke nødvendigvis å finne den.)

Jeg er helt enig med deg. Jeg ville bare forklare retningen USA har utviklet seg.

The founding father of the republic hadde en helt annen ideologi på denne tiden. Staten skulle være for folket.

I USA 2015 er staten for de mektige. Kun de rike kan kjøpe seg inn i politikken. For eksempel Donald Trump, [kasino og hotell eier]. Fattigdom i USA øker. Forskjellene mellom rik og fattige øker. Nå angret nok George Washington på at han ikke inntok rollen som Keiser/Monark. Folket ville at Washington skulle bli en monark, men Washington mente at staten skulle være for folket. Jammen tok han feil på denne tiden. Staten har utviklet seg til å bli en plass for eliten.

http://www.smithsonianmag.com/history/george-washington-the-reluctant-president-49492/?no-ist

“You are now a king under a different name.” De mente selvfølgelig president.
Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Selv om dette kanskje burde være i en annen diskusjon, opplevde jeg selv nylig den enorme innvandringen (av da illegale) immigranter i Calais. Det har ikke vært så alt for stor dekning her i Norge, men var førsteside-saker i Frankrike og England. Immigranter bryter opp lastebiler og gjør alt for å komme seg over til England. Det fristet ikke for oss å stoppe bilen langs veien heller, for det gikk folk midt i veiene på let etter måter å komme seg over på. Det franske politiet gjorde også heller lite, og lot disse stakkars menneskene rase rundt på motorveien.

Bedre ble det ikke når noen hadde klart å komme seg inn på Eurotunnelen, og all trafikk ble stanset i flere timer.

Ja, det er en åpenbar konsekvens av at man må innvandre først og søke asyl etterpå. Man får en stor mengde illegale som prøver å komme seg videre på ferden. Jeg tror fortsatt at det ville hjulper om man kunne søke asyl/arbeidstillatelse utenfra, før man havnet i illegale transporter til Europa.

Lenke til kommentar

De har jo selvsagt et annet valg: Bli i sitt hjemland og prøve å få til noe bra der.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...