Gå til innhold

Bruke egen forsterker til pre-amping

Anbefalte innlegg

Jeg har en NAD T757 surroundforsterker og en NAD C356BEE stereo forsterker. Jeg har lagt ut C356'en for salg på Finn.no men kunen tenke meg å bruke den instill videre til bi-amping av fronthøyttalerne. På surround-forsterkeren er det pre-out utganger for front-høyttalerne og på C356 er det main in-innganger. Jeg skal kunne koble disse sammen og bruke utgangene på C356 for å bi-wire høyttalerne, ikke sant? 

(Det stor en forklaring i manualen på C356'en for main inn-inngangen men den ble jeg ikke klok på).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Per i dag har jeg brukt de dedikerte utgangene til front-høyttalerne og bak-høyttalerne til pre-amping av høyttalerne i front men tenkte det kanskje ville gi litt mer futt hvis jeg brukte en dedikert, ekstern forsterker til fronthøyttalene. 

Lenke til kommentar

Bare for å ha orden på uttrykkene; bi-amping og bi-wire er vidt forskjellige prinsipper, du kjører altså frontene idag bi-ampet med 757 og stilt inn dette på den? Om du treger mer guffe kommer ann på sensitiviteten til ht og hva de tåler av effekt samt lydtrykket (db) du vil oppnå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...