Leoron Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Hvorfor i huleste blir jeg kastet ut av f.eks. max payne 2 etter kun kort tid? Jeg har ingen anelse hva som kan være årsaken til dette. Derfor poster jeg ikke under en bestemt kategori. Mitt oppsett er som følger: asus a7n8x dlx rev 2.0, radeon 9800 pro 128 mb, 1024 mb. ram, audigy 2, xp 2500+ @ 3200+. Er det noen som har vært borti noe lignende? kom gjerne med forslag på hva jeg bør gjøre. merk. det er kun spill jeg blir kastet ut av. noen ganger ut på desktoppen andre ganger restarter pc'n. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Tipper at det har noe med klokkinga di å gjøre. Klokk ned og se om det samme skjer. Hvis det fungerer kan du jo klokke opp for å finne ut hvor mye du kan klokke uten å bli "kasta ut" Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Oppdater alle drivere (sk, hk, directX osv) og innstaler nyeste patch til spillet. Sannsynlighvis dette som er "feilen".... Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Jeg ville tatt en "fresh" innstallasjon av XP. Last ned nyeste drivere til alt av maskinvare, flash biosen, kjør windowsupdate fullt ut, oppdater max payne2 til nyeste version. Dette bør fikse problemet, hvis ikke kan det være hardware feil, prøv f.eks med et annet skjermkort til du finner ut hva feilen er. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 klokk ned til 3000+ først og se da.. Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 brukte cataclyst 3.6 da dette skjedde. har innstallert 3.9 nå.. har ikke blitt kastet ut enda. Får håpe at det var det som var årsaken og at problemet er løst nå. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Har også blitt kastet ut av Max Payne 2 et par ganger. Jeg fant ut at dette som oftest skyldtes for mye klokking av følgende 2 komponenter: 1. Minnet. Enten skru opp spenningen til 2,7-2,8V, reduser timingene (fra f.eks 2-5-2-2 til 2-8-4-4) eller sett ned FSB-hastigheten. 2. GPU på skjermkort. Klokk ned hastigheten på denne, eller forbedre kjølemulighetene (f.eks ekstra vifte, Arctic Silver 3/5 på GPU). Symptomene på for høyt klokket skjermkortminne ser du ved en masse prikker, polygoner og andre artifacts på skjermbildet. Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Har også blitt kastet ut av Max Payne 2 et par ganger. Jeg fant ut at dette som oftest skyldtes for mye klokking av følgende 2 komponenter: 1. Minnet. Enten skru opp spenningen til 2,7-2,8V, reduser timingene (fra f.eks 2-5-2-2 til 2-8-4-4) eller sett ned FSB-hastigheten. 2. GPU på skjermkort. Klokk ned hastigheten på denne, eller forbedre kjølemulighetene (f.eks ekstra vifte, Arctic Silver 3/5 på GPU). Symptomene på for høyt klokket skjermkortminne ser du ved en masse prikker, polygoner og andre artifacts på skjermbildet. Har kun klokket cpu.. Har ikke prøvd meg på minnet enda. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Nå er det visst rapportert at ATI med Catalyst 3.9 har fikset varmeproblemene som kom med 3.8-releasen. Les mer hos Warp2Search (kikk på kommentarene nederst i kommentar-feltet). Dette forklarer mest sannsynlig hvorfor du ikke har fått kræsj i Max Payne 2 med 3.9 enda. Jeg la inn 3.9 først i foregårs, og har ikke fått bekreftet dette hos meg enda. Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Tipper at det har noe med klokkinga di å gjøre. Klokk ned og se om det samme skjer. Hvis det fungerer kan du jo klokke opp for å finne ut hvor mye du kan klokke uten å bli "kasta ut" Ikke hør på han!!! Klokk ned du liksom Det han mente å si er øk vilten til cpu Tenke seg til og du som bruker MorePower som nick *riste oppgitt på huet* fra spøk til alvor! Det er mest sannsynlig at du har: 1 klokket cpu for høyt iforhold til volt du har gitt den 2 Cpu blir for varm 3 Minnet er klokket for høyt Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Jeg har klokket cpu til 3200+ uten å røre vcore. Cpu ligger på ca 30 grader. Det er vel bra? kjører thermaltake ekstreme volcano 12 på laveste hastighet. på full hastighet kryper gradene nermere 25 grader. hk ligger på + - 20 grader. Har ikke klokket minnet. Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 MEN DA ER DET EGENTLIG IKKE TVIL HVA SOM ER GALT! øk VCORE Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 til hvor mye? Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 MEN DA ER DET EGENTLIG IKKE TVIL HVA SOM ER GALT! øk VCORE Jepp, cpu'en får ikke nok strøm og blir ustabil. Samme skjer her når jeg klokker litt for mye i forhold økning av vcore Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 til hvor mye? Når vi først er inne på det. Hva bør jeg stille rammen på? Jeg bruker denne typen: Corsair TWINX1024-3200LL DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200LL DIMMs resten av specs står i første post. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Det er bare å prøve deg frem... Men kan tippe på 2.6-2.7 ville gjøre susen Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 jeg tror at d er en windows feil.. du bør kanskje reinstalere win.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå