jarle-60 Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Snøsmelting Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Her skulle du antagelig hatt enda raskere lukkertid og høyere ISO. Men da måtte du antagelig hatt et spesialfilter også for å få fram mer detaljer i en så stor foss i sollys. Kanskje kan du dempe lyset og øke kontrasten for å se om du får mer ut av det. Muligheten for å legge inn litt forsiktig støy med påfølgende nedskarping her og der for å få ut mer liv er nok til stede. men det krever nok litt trening og erfaring. Jeg er vel kanskje litt vel pirkete, men nevner det jeg ser. Bildet er vel helt OK for å vise en foss man har besøkt. Men jeg ville lagt minst luft til venstre og mest til høyre. Ikke alltid det funker på natur så man får følelse av at det er riktig. men du kan jo forsøke å speilvende vannrett og se hvordan det føles da. Roar Lenke til kommentar
jarle-60 Skrevet 6. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2015 Her skulle du antagelig hatt enda raskere lukkertid og høyere ISO. Men da måtte du antagelig hatt et spesialfilter også for å få fram mer detaljer i en så stor foss i sollys. Kanskje kan du dempe lyset og øke kontrasten for å se om du får mer ut av det. Muligheten for å legge inn litt forsiktig støy med påfølgende nedskarping her og der for å få ut mer liv er nok til stede. men det krever nok litt trening og erfaring. Jeg er vel kanskje litt vel pirkete, men nevner det jeg ser. Bildet er vel helt OK for å vise en foss man har besøkt. Men jeg ville lagt minst luft til venstre og mest til høyre. Ikke alltid det funker på natur så man får følelse av at det er riktig. men du kan jo forsøke å speilvende vannrett og se hvordan det føles da. Roar Takker Roar, ja det er et ordinært bilde av en flott foss. Hadde bare lyst til å vise frem den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg