fanco Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Jeg har et xp2500+ barton, nf7-s 2.0 med 1*512 cl3 crucial pc3200 ram. Når jeg skal sette den på 3200 blir den sykt ustabil og slår seg av, må dra ut ledningen mellom psu og hovedkort for å få starta den igjen. Har prøvd å sette volten til 2,7 på rammen og 1,8 på cpu med samme resultat. Noen som har noen intelligente forslag til hvorfor? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Jeg har et xp2500+ barton, nf7-s 2.0 med 1*512 cl3 crucial pc3200 ram. Når jeg skal sette den på 3200 blir den sykt ustabil og slår seg av, må dra ut ledningen mellom psu og hovedkort for å få starta den igjen. Har prøvd å sette volten til 2,7 på rammen og 1,8 på cpu med samme resultat. Noen som har noen intelligente forslag til hvorfor? Er det rammen du prøver å sette opp? XP2500+ bruker som standard 166Mhz DDR (333FSB) FSB, som ville tilsi at du burde sette rammen på 166Mhz DDR(333 "Mhz" / PC2700 ). Å kjøre minnet asynkront med CPU har visst seg å ikke gi spesielt gode resultater. Det blir neppe noe kjappere likevel ... kanskje blir den tilogmed tregere enn å kjøre minnet på en lavere frekvens. Har jeg forstått deg riktig nå? Lenke til kommentar
fanco Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 hmm... skjønte ikke det der helt, men det jeg prøver å få til er å kjøre prosessoren på xp3200+ stabilt. Også leste jeg et sted på forumet at jeg bare skulle sette opp fsbsaken til 3/3 og mhz til 200. Så jeg gjorde det, men det bare psyker for pcen. Temperaturene er forholdsvis lave så jeg skjønner ikke hvorfor det klikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå