Put Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Hei! Tenkte å shine opp bilen i sommer, spesielt mtp. framtidig salg. Har en Ford Transit Connect 2007 mod. Har liten erfaring med bilpleie annet enn vanlig vask.. Det er spesielt steinsprutskadene på panseret som jeg vil fikse. Hvordan gjør jeg dette? Antar det må tilføyes lakk på disse områdene eller lignende? Har en nokså grov bulk under på siden på bilen, fra forrige eier. Flakker av en del lakk i området i tillegg til bulken. Er det mulig å rette på dette? Evt. om det kan pyntes på, slik at det ser bedre ut? I tillegg har jeg noen grove riper på siden av frontruta på karosseriet. Disse er kanskje verre å få bukt med? Ellers har jeg noe rust og småriper. Har dere tips mot dette? Setter stor pris på hjelp. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Hvis du skal gjøre det her skikkelig ville jeg satset på å følge en youtube guide. Men i kort må du jo sande ned, helst hele området du skal omlakkere, rustbehandle, grunne og lakkere. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Har sett guder på dette over på detailersclub.no sitt forum, men klarte ikke å finne tilbake trådene.. Men det er i grove trekk som Sampson sier, altså sandblåsing, behandling osv. Viktig at ALL rust er borte før man "lukker metallet" med grunning osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå