Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bremseveske i øyet, sårhet halvannet år seinere

TheClown

Anbefalte innlegg

Hei. Poster dette på veiene av min far.

Min far luftet bremsene på bilen og fikk bremseveske i øyet. Han skyllet det litt men tydeligvis ikke nok. Han har nå relativt store problemer med det ene øyet sitt. Han sier at øye nesten kontinuelig er ømt og sårt, som om det er noe rusk der. Han har kjøpt øyedråper og tar dette flere ganger daglig, som demper plagene, men det er selvfølgelig irriterende fortsatt.

Grunnen til at jeg poster her er fordi han har vært hos fastlege flere ganger, men de kan ikke se noen skader på selve øyet. Legen har heller ikke detaljer informasjon om hvilke skader bremseveske kan gjøre på et øye. Han skal til en øyespesialist i Oslo i august, men spurte om jeg kunne forehøre meg her også.

Er det noen som opplevd dette tidligere og som har noen erfaringer å dele? Han sier selv at han tror det kanskje blir bedre med tiden, men det er altså halvannet år siden skaden skjedde og han har fremdeles ømhet på øyet. Har noen forslag til salve eller øyedråper som kanskje kan funke spesielt bra til slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han har allerede fått ting på det øyet som ikke skal være der, jeg tror det bare gjør vondt verre hvis han tar råd fra vilt fremmede på et forum. Her kan hvem som helst kalle seg lege og anbefale noe, men alle leger som er verdt tittelen vil ikke anbefale noe som helst uten å ha sett på øyet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...