Gå til innhold

Problem med Jensen switcher sammen med iOS enheter?

Anbefalte innlegg

Er det andre som opplever Jensen trådløse routere som vanskelige i samband med iPhone/iPad/AppleTV?

Nettverket hjemme er satt opp slik:

ADSL Router fra NGT -> Cat6 til Jensen trådløs router med 4port switch (Wifi aktivert og er brukt av 1x Windows PC, 1x Android og 1x iPhone) -> Videre fra switch med Cat5 til 1 år nyere Jensen trådløs router med 4port switch. Ingen kablet nettverk videre herifra. Dette punktet er i bruk av 2x windows pc'er, 2x iPhone, 1x iPad, 1x Apple TV.

PCene har skjeldent problem med tilkoblingen, og har stortsett alltid internett tilgang. Samme gjelder androiden og iPad'n, selv om disse opplever problemet med tilkobling oftere. Når det gjelder iPhonene (spesielt på den siste routeren) er det omtrent håpløst. Får "alltid" beskjed om 'No WAN connection'. Vil tro det er det samme problemet på AppleTV'en, da den sier 'Kan ikke koble til iTunes'. Dette kommer opp selv om PC'ene fortsatt har tilkobling.

Vi har tidligere hatt en Netgear router på siste punktet, og det var skjeldent problemer, selv om denne og kunne lage litt problemer. Det var derfor vi byttet...

Er det noen innstillinger som er feil? Eller noe annet jeg har gjort feil? Eller noe jeg kan forandre på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettverket hjemme er satt opp slik:

ADSL Router fra NGT -> Cat6 til Jensen trådløs router med 4port switch (Wifi aktivert og er brukt av 1x Windows PC, 1x Android og 1x iPhone) -> Videre fra switch med Cat5 til 1 år nyere Jensen trådløs router med 4port switch.

Her er det vel trippel NAT? Og bare dårlig utstyr. Hvis det ikke er noe helt spesiell bruk ville beste løsning være å bridge multimodemet fra NGT, satt opp en skikkelig ruter (f.eks. Asus) istedenfor første Jensen og byttet ut den andre Jensen med et AP (eller kvalitetsruter satt opp som AP).

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Selv fikk jeg en trådløs router fra Get da Get ble leverandør av TV og bredbånd i sameiet. Selvfølgelig ba jeg dem sporenstreks om å sette den i bridge. Også routeren som tilhørte Homebase, som vi hadde før her, sto i bridge. Dette gjorde jeg selv da Homebase ikke greide å ordne dette innen rimelig tid. For brannmur, aksesspunkt etc. bruker jeg utstyr som jeg stoler på, og som jeg vet fungerer. Har hatt veldig lite trøbbel med utstyret mitt. Og det holder selvfølgelig høy kvalitet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Så var problemet løst :D Jensen ut, Asus inn -> stabilt som bare pokker;)

Men, nå er vi over på et annet problem :p Jensen gav bedre deknigsområde.. Så når vi sitter i hagen nå, er det god nok dekning til at enhetene forbi tilkoblet, men så dårlig at det går veldig treigt. Er det noe quick-fix på dette? En ekstra antenne som er flyttbar f.eks?

Lenke til kommentar

Beste løsningen er ett aksesspunkt du setter opp i nærheten, og Aksesspunktet kobler du med kabel til resten av nettverket.

Da slipper du å tenke på problemer som extendere kan skape, siden at på trådløse nettverk kan kun 1 enhet sende av gangen.

Og ligger du nært en nabo eller har annet fancy utstyr så kan du raskt få en horribel WiFi opplevelse med en extender.

Som ett aksesspunkt så kan du bruke en vanlig router, som du setter i AP / Aksesspunkt modus.

Lenke til kommentar

Men, nå er vi over på et annet problem :p Jensen gav bedre deknigsområde.. Så når vi sitter i hagen nå, er det god nok dekning til at enhetene forbi tilkoblet, men så dårlig at det går veldig treigt. Er det noe quick-fix på dette? En ekstra antenne som er flyttbar f.eks?

Hvilken ruter kjøpte du? Og bruker du 2,4 eller 5 Ghz?
Lenke til kommentar

Det er det eneste positive med Jensenroutere, de har lengre dekning på N nettet enn alle andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...