Gå til innhold

ubetalt ved sykemelding?

Anbefalte innlegg

Hei! har en litt rar situasjon på jobb for øyeblikket. Har sagt opp jobben fordi jeg skal på skole til høsten. Oppsigelsen starten 1.juli og jeg har 1 mnd oppsigelse. Sist uke fikk jeg en smell i ryggen slik at jeg ble sykemeldt å kommer mest sannsynlig til å være sykemeldt i 2 uker. Egentlig så hadde jeg satt meg opp på ferie i juli for lenge siden men så sa jeg at jeg heller ville jobbe, har ikke betalt ferie. Dette var bare en muntlig avtale, kan de si at jeg ikke får lønn nå i oppsigelsestiden? siden jeg egentlig er satt opp på ferie, jeg har sykemelding.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ferieloven § 9: 

Arbeidstaker som blir helt arbeidsufør før ferien, kan kreve at ferien utsettes til senere i ferieåret. Kravet må dokumenteres med legeerklæring og fremsettes senest siste arbeidsdag vedkommende arbeidstaker skulle hatt før ferien.

Arbeidstaker som har vært helt arbeidsufør i løpet av ferien, kan kreve at et tilsvarende antall virkedager ferie utsettes og gis som ny ferie senere i ferieåret. Kravet må dokumenteres med legeerklæring og fremsettes uten ugrunnet opphold etter at arbeidet er gjenopptatt.

Du kan kreve å få flyttet ferien din. Da har du krav på sykepenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...