harlaut1 Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Hei! har en litt rar situasjon på jobb for øyeblikket. Har sagt opp jobben fordi jeg skal på skole til høsten. Oppsigelsen starten 1.juli og jeg har 1 mnd oppsigelse. Sist uke fikk jeg en smell i ryggen slik at jeg ble sykemeldt å kommer mest sannsynlig til å være sykemeldt i 2 uker. Egentlig så hadde jeg satt meg opp på ferie i juli for lenge siden men så sa jeg at jeg heller ville jobbe, har ikke betalt ferie. Dette var bare en muntlig avtale, kan de si at jeg ikke får lønn nå i oppsigelsestiden? siden jeg egentlig er satt opp på ferie, jeg har sykemelding. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Det kommer vel an på hvor snill arbeidsgiveren er da de må betale de første ukene av sykemeldingen Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 mener det er slik at man kan kreve ferie annullert om man har vært lengre syk i ferien Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 (endret) Stemmer, dette kom vel inn for noen år siden som en del av standardavtalene til LO. Men da må du vel være organisert? Nope, virker å være vedtatt ved lov. Endret 5. juli 2015 av Shruggie Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Ferieloven § 9: Arbeidstaker som blir helt arbeidsufør før ferien, kan kreve at ferien utsettes til senere i ferieåret. Kravet må dokumenteres med legeerklæring og fremsettes senest siste arbeidsdag vedkommende arbeidstaker skulle hatt før ferien. Arbeidstaker som har vært helt arbeidsufør i løpet av ferien, kan kreve at et tilsvarende antall virkedager ferie utsettes og gis som ny ferie senere i ferieåret. Kravet må dokumenteres med legeerklæring og fremsettes uten ugrunnet opphold etter at arbeidet er gjenopptatt. Du kan kreve å få flyttet ferien din. Da har du krav på sykepenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå