Amanda95 Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Heisann, i dag tenkte jeg meg å gå hjem fra jobb istedet for å ta bussen. Jeg kunne ikke helt veien, og ved en feil kom jeg inn på en motorvei, så jeg bestemte meg å gå på gresset som var lengre unna veien. Men når jeg innså at det var dumt, så bestemte jeg meg å gå tilbake til jobb og ta bussen. Men uheldig som jeg var, så var det noen som ringte politiet. Hvor politiet kom og spurte meg om navn, personnummer og adresse, deretter sa de at det jeg gjorde var utrolig farlig (noe jeg visste), og de kjørte meg hjem. Har jeg blitt politianmeldt, kommer jeg til å få konsekvenser? Jeg var så sjokkert når politiet kom, så jeg fikk ikke forklart meg situasjonen og spurte ikke dem ikke noe. Jeg er utrolig redd nå, jeg har aldri vært kontakt meg politiet før. Derfor tenkte jeg meg å spørre her, visste ikke hvilken forum jeg skulle skrive dette på.Setter pris på tilbakemeldinger , med vennlig hilsen fra en 19-åring. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Ta en grundigere titt på avataren en din! .. , bortsett fra det tror jeg personlig at det er lite å frykte Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Nei de hadde nok sagt ifra hvis det skjedde noe mer, men loggført er det jo. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Dem slenger vel inn en anmeldelse, skjer vel ikke stort mer. Ikke noe å tenke på I værstefall et lite forelegg kan jeg tenke meg Lenke til kommentar
Amanda95 Skrevet 5. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2015 jeg skal studere i et universitet i utlandet til høsten, hvor jeg må ha plettfri vandel. Så det er ikke slik at dette vil gi meg negative konsekvenser får å studere der? foreldrene mine ble veldig sure, når de fikk høre om dette. Så håper dagen ikke blir verre. Takk for svar, føler meg mye bedre nå Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 (endret) Aldri hørt at universiteter krever innsyn i rulleblad, men det spørs. Er jo rart om dem skulle brydd seg om en slik fillesak, er jo ikke noe grov forbrytelse akkurat, bare noe urasjonell tenking. Endret 5. juli 2015 av Evelen! Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Aldri hørt at universiteter krever innsyn i rulleblad, men det spørs. Er jo rart om dem skulle brydd seg om en slik fillesak, er jo ikke noe grov forbrytelse akkurat, bare noe urasjonell tenking. Er nok heller for å få visum han mener. Som USA feks. Lenke til kommentar
Amanda95 Skrevet 5. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2015 ogja, siden universitetet spurte meg først om jeg hadde vært innblandet med politiet/politianmeldt før jeg fikk tilbud om plass. Men tror ikke de kommer til å spørre om å sende inn dokumenter om dette da, som dere sier Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Og du snakket jo tross alt sant da du ikke hadde hatt noe med politiet å gjøre på det tidspunktet Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Eneste årsaken til at noen ringte snuten, er kanskje fordi de fryktet at det var en "forvirret person" eller en som var "hjelpeløs" osv. som tuslet der. Sånt skjer jo fra tid til annen. Du har jo anledning til å forklare deg i så tilfelle, og du gjorde en tilforlatllig feilbedømmelse fordi du ikke var lokalkjent med veiene. Men at du blir anmeldt for dette tror jeg ikke. 4 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Hjemmelsgrunnlaget for abneldelse er nok også litt tynt sidan fu ikkje gjekk i vegen som er skilta med forbud for gåande. Hadde du blitt anmeldt så hadde du fått beskjed om dette. Grunnen til at politiet ville ha personopplysningar på deg var nok berre for å kartlegge omstendigheitene. Du kunne jo vært ein rømt psykiatrisk pasiente, når det viste seg at du ikkje var det så kjøyrde politiet deg heim sidan dette var tryggast og dei tydeligvis hadde tid til dette. 2 Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Nei, dette vil ikke få noen konsekvenser for deg. Det er rutine å spørre om personopplysninger når politiet må rykke ut. Men dette er fillesak som ikke vil føres til noe forelegg. Ellers ville de bedt deg om å godta forelegget der og da. Men du slapp unna med en advarsel. 6 Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 (endret) Det værste som i teorien kan skje er vel at du får en bot - noe jeg sterkt betviler. Da hadde de vel kanskje nevnt det allerede. Det er når du blir straffedømt du kan få problemer og da skal det nok adskillig værre ting til. At det blir loggført har bare å gjøre med at politiet bruker logg selv om de skulle redde en katt, altså alt de gjør. Tviler at navnet ditt er med engang. Tror ikke du trenger være nervøs heller om du mot for modning skulle få en innkallelse. PS: Det er på Juss du skulle tatt dette, men skitt au Endret 5. juli 2015 av Fjellvåken Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Tror nok politiet bare var snill som kjørte deg hjem, kan hende de som ringte var redd du var en beruset person som valset rundt ved motorveien. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Og de skriver vel alltid opp personalia fordi de skriver rapport på slutten av skiftet, og dersom f.eks. du har for vane å vandre rundt på motorveien, men alltid blir oppdaget av forskjellige politibetjenter vil jo mønsteret aldri bli oppdaget. 1 Lenke til kommentar
Dungeon Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 I politiets loggføring kan de skrive at det var snakk om en suicidal mann, men på ditt rulleblad kan det være omformulert. Det politiet loggfører er ikke så viktig for det gjemmes i en bunker utenfor Oslo, den er atom sikret. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 suicidal mann blir noe upresist i dette tilfellet. Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 dette blir som de andre sier bare loggført. Skulle du i fremtiden gjøre noe eller blir sjekket opp så får de bare opp "personen har vandret på motorveien". Du blir ikke anmeldt eller får problemer på grunn av dette Gjør du det om og om igjen til tross for at de har sagt fyfy så blir det nok anmeldelse i fremtiden for å ikke etterkomme pålegg fra politiet om å ikke gå på motorveien som du har fått tidligere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå