Gå til innhold

Trenger tips angående reise til Paris

Anbefalte innlegg

Hei,

Sliter litt med å bestemme meg for hvor jeg skal reise i sommer, og det begynner vel å bli tid for å ta en avgjørelse. Har lenge hatt lyst til å besøke Paris så tenker litt på det, men trenger noen tips.

Det jeg lurer på er hvor lenge er passe etter deres erfaring? Tenkte på rundt ti dager i utgangspunktet. Så lurer jeg på i hvilke områder det er bra å bo som turist, steder det er lett å ta utgangspunkt fra når en ønsker å komme seg rundt i byen? Tenker at om jeg bare velger et tilfeldig rimelig hotell på en nettside så kan jeg jo havne i et industriområde langt utenfor sentrum.

Har også et begrenset budsjett, jeg ser jo lett hva hotell og flyreise kommer på, men alt det andre som mat, transport, inngangspenger, etc. Er det rimeligere enn i f.eks. Oslo?

Må jeg belage meg på veldig lange (les flere timer) køer til severdigheter som Eiffeltårnet og kjente museer?

Er det dumt å reise dit midt på sommeren?:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var der to dager i Mai. Louvre gikk greit å komme inn, ikke så mye kø. Notre Dame gikk greit og. Eiffel tårnet var vell 3 timer for å komme opp på første nivå, og enda en for å komme helt opp. 

Betalte 160 euro for et dobbeltrom, for en natt. Mat og transport er nok litt billigere enn Oslo. Inngangspenger varier, så der må du nok søke opp hvor du vil! 

Frankrike er VARMT nå. I dag er det bare 31 grader, og et lite vindpust av og til, men i går og fredag var det 36/37 grader! 

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale denne: http://www.newparistours.com/daily-tours/paris-free-tour.html

Gikk rundt i paris med andre turister og fikk sett og opplevd mye. Guidene ber bare om litt tips på slutten, ellers er det gratis.

Vi var der i 4 dager, Da rakk vi mye. Eiffeltårnet, Notre Dame, Moulin Rouge, Versailles, Sacré-Cœur.

Paris er en fin by, enkelt å komme seg rundt i da det er t-bane. Så noe du burde se etter når du skal besille hotell, er om det er kort vei til t-bane. Sjekk gjerne på tripadvisor hva andre sier om hotellet(avstander er ikke alltid riktig på bestillingssidene)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...