Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT-UiB

Anbefalte innlegg

Er det noen andre som har NGT sitt student-tilbud i Bergen?

Tenkte jeg skulle prøve å kjøre hub på Direct Connect, men det funket jo ikke. Man må vist åpne opp port i modemet for at det skal kunne gå.

Jeg har 2 ip-adresser, den ene er bak en PAT-basert brannmur (ngt sin), den andre har jeg fått fra UiB.

Spørsmålet mitt er om det er noen som vet om det finnes en vei rundt denne brannmuren og om det går å åpne noen port i modemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurdterte dette tillbudet, men droppet det når jeg ikke fant noen måte å åpne porter på. Jeg snakket med Ngt og de sa at det ikke var mulig. Grunnen er at alt går gjennom Uib, som derfra NAT'er videre ut til deg. Eneste mulighet måtte vært å bli godvenn med administrator på Uib og fått han til å Forwardet porter fram til deg. På den andre siden måtte du da hatt samme lokale IP, men det er kansje bare å la maskinen stå på mesteparten av tiden så den lokale IP en ikke blir raportert ledig til Dhcp-poolen?

Lenke til kommentar

*På den andre siden måtte du da hatt samme lokale IP, men det er kansje bare å la maskinen stå på mesteparten av tiden så den lokale IP en ikke blir raportert ledig til Dhcp-poolen?*

Hva mente du med dette?

Har snakka med en på UiB, han sa at de ikke hadde lov av NGT å røre modemet mitt.

Så snakka jeg med NGT å de sa at om UiB ville så kunne de åpne port til meg, men han tvilte på de ville gjøre det. Etter å ha snakket med både UiB og NGT så fikk jeg følelsen av at de ikke hadde samme informasjon om den avtalen jeg er på.

Plager meg litt dette. Er altså eneste utvei å konvertere abm mitt til standar type? Det vil koste meg 400 kr mer i mnd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...