EngineeringStudent Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 Hei, Skal male gjerdet bak huset mitt hvitt og lurte på om dere har noen tips til å finne ut hva slags tre det er? Jeg har fått høre at man må vite hva slags tre det er, og kan ikke heller skjære av et stykke og ta den med til butikken. videre har dere noen råd til hvor jeg burde kjøpe malingen? - med tanke på kvalitet og pris. Lenke til kommentar
Ursidae Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 bilde av treverket?hvor som helst de selger maling skal ha god peiling på hvilken type maling som trengs 1 Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Bilder er alltid en fordel. Og her er det naturlig med et oversiktsbilde, som viser gjerdet. Og et som viser nærbilde av stor kvist, gjerne i nærheten av en ende på bordene. Hvis dette er et vanlig luftig (spalter) tregjerde, er det normalt brukt gran. Men om det så var brukt furu, har dette lite betydning. Kun i de tilfellene der det er nye bord, med store "feite" kvister. Da kan malingen "koke" ut, der kvistene er. (I praksis så slipper malinge feste og malingen flakker av over kvistene). Dette går ann å forhindre, men jeg tviler på at det er furubord, så jeg "går" ikke inn på det. Utvendig maling, er beregnet for alle typer treverk! Er treverket ubehandlet, bruk grunning først. Visier er vel fremdeles det beste en får kjøpt. Så kan du male med minst 2 strøk maling. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Til tross for at jeg jobbet ganske mange år i malingsbutikk var det aldri aktuelt å spørre om hva slags treverk det var. På utvendige gjerder er treverk treverk og det er dem samme type maling som brukes på alt av treverk. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå