Espp Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Jeg fikk 3 måneder for 108 i en 70 sone for 4 år siden. Ble tatt i en helt trygg forbikjøring, men klart over hastigheten. Fort gjort det der altså. Sjansen for å få beholde førerkortet = 0, hvis du ikke har medisinske grunner til å beholde det. Jeg var 99% sikker på at jeg kom til å miste jobben, men det var absolutt ikke en gyldig grunn til å få beholde lappen. Var å snakket med juristen og det var han som sa hva som skulle til. Han hadde gitt en person lappen tilbake én gang i løpet av alle sine år, og der var fordi han hadde en datter som var avhengig av å komme seg til sykehuset veldig hurtig av og til. Mista ikke jobben siden jeg ble sendt på reisejobb sammen med en kollega som kunne kjøre. Lykke til. Lenke til kommentar
R3v0 Skrevet 5. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2015 Det er ikke helt sant. Tiden som gjellder er helt fra beslag uansett, men med fratrekk fra tiden man eventuelt har fått det tilbake. Så 6 måneder fra de tok lappen, eller 6 måneder etter jeg har mottatt forelegget + antall måneder jeg mister førerkortet? (Kan fort gå 2 måneder før jeg får det brevet gitt, noe som da teknisk sett vil gi en total tid på 8 måneder?). Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 6 måneder fra den datoen dem tar lappen din, dersom du får tilbake lappen noen midlertidig vil disse dagene legges til. Får du lappen tilbake lørdag eller søndag vil du få den fredag. Lenke til kommentar
R3v0 Skrevet 5. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2015 Hmm, ok... Men hva om både jeg og arbeidsgiver sender en søknad om å korte ned på tapstiden? Om hvordan jeg er helt avhengig av bil i jobb. Eller bare bruke bil under jobbomstendigheter? Er det mulig å få en sånn ordning? Noen som kan snakke av erfaring på det? Hva med den gjennomsnittsmålingen som UP bruker, trekker det systemet de bruker automatisk fra de 5% fra speedometeret? Jeg kan ikke huske at de nevnte det da jeg satt i bilen... Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Når jeg var i samme situasjon sjekket jeg ut litt dette med søknader, men sendte aldri noen søknad. Jeg fikk dog beholde jobben da jeg kunne gjøre jobber internt i stede for den perioden. Dessverre er ikke alle like heldige. Vel, jeg har som sagt undersøkt litt tidligere, og tingen er at om du så mister jobben har det ikke en dritt å si, du vil ikke få noen avkorting. Begrunnelsen jeg har lest er at "du burde i så fall være ekstra påpasselig med å ikke miste lappen". Siste spm kan jeg ikke svare på. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Da mister jeg jobben... Bilutleie, bruker bil hver eneste dag. Stillingsvernet ditt er nok litt sterke enn som så. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Hmm, ok... Men hva om både jeg og arbeidsgiver sender en søknad om å korte ned på tapstiden? Om hvordan jeg er helt avhengig av bil i jobb. Eller bare bruke bil under jobbomstendigheter? Er det mulig å få en sånn ordning? Noen som kan snakke av erfaring på det? Hva med den gjennomsnittsmålingen som UP bruker, trekker det systemet de bruker automatisk fra de 5% fra speedometeret? Jeg kan ikke huske at de nevnte det da jeg satt i bilen... Du kan sjølvsagt søke, det har du ingenting å tape på. Men du vil heilt sikkert få avslag. Vanligvis blir du avfeia med at dersom førarkortet var veldig viktig for deg så burde du ta betre vare på det. Den beste argumentasjonen er om du kan vise til at din feil får store konsekvensar for andre eller langt større konsekvensar enn kva som er rimelig. Typisk dersom du har barn eller foreldre med akutte transportbehov, at arbeidsgiver er avhengig av at du har førarkort kan kanskje fungere, men det krever nok at arbeidsgiver skriver ein attest som er overbevisande nok. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Det er lurt å sette seg inn i politiets instrukser på dette feltet, og be om dokumentasjon på hvordan målingen ble utført.. Vedlagt er denne instruksen. GP 4027 versjon februar 2013.pdf Lenke til kommentar
R3v0 Skrevet 6. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2015 Det er lurt å sette seg inn i politiets instrukser på dette feltet, og be om dokumentasjon på hvordan målingen ble utført.. Vedlagt er denne instruksen. GP 4027 versjon februar 2013.pdf Bingo! Takker^^ Lenke til kommentar
R3v0 Skrevet 8. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2015 (endret) Tenkte jeg skulle oppdatere saken min litt... Siden jeg fremdeles er i prøvetid for klasse B, fikk jeg en bot på 8000,- og 6 måneder, men etter et omfattende brev fra både meg og arbeidsgiver har jeg fått redusert til 3 måneder. Det kan overleves^^ Så de i lignende situasjoner, det er fullt mulig og få redusert... Endret 8. juli 2015 av R3v0 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 8. juli 2015 Del Skrevet 8. juli 2015 Vel, får bare gratulere, ikke barebare å få redusert på den måten 1 Lenke til kommentar
R3v0 Skrevet 9. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2015 (endret) Ser ut at til politijuristen har hatt en god dag på jobben Endret 9. juli 2015 av R3v0 Lenke til kommentar
Khaledbadawi Skrevet 1. mars 2020 Del Skrevet 1. mars 2020 R3v0 skrev (På 8.7.2015 den 14.54): Tenkte jeg skulle oppdatere saken min litt... Siden jeg fremdeles er i prøvetid for klasse B, fikk jeg en bot på 8000,- og 6 måneder, men etter et omfattende brev fra både meg og arbeidsgiver har jeg fått redusert til 3 måneder. Det kan overleves^^ Så de i lignende situasjoner, det er fullt mulig og få redusert... Hei, kan jeg spør hva du skrev i breven? ligger i samme situasjon nå, og lurer på hvordan jeg kan få redusert straffen fra 6 måneder til 3 måneder, jeg trenger også lappen for jobb siden jeg jobber som en taxi sjåfør Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 1. mars 2020 Del Skrevet 1. mars 2020 Khaledbadawi skrev (7 timer siden): Hei, kan jeg spør hva du skrev i breven? ligger i samme situasjon nå, og lurer på hvordan jeg kan få redusert straffen fra 6 måneder til 3 måneder, jeg trenger også lappen for jobb siden jeg jobber som en taxi sjåfør Du har sjølvsagt ingenting å tape på å søke om redusert tapstid, men vær oppmerksom på at det å jobbe som sjåfør ofte blir avfeid med at då skulle du vært ekstra påpasseleg med å ikkje bryte lova. Du vil ha meir å hente når tapet av førarkortet får meir indirekte konsekvensar som feks at arbeidsgiver må velge mellom å spesialtilpasse arbeidsdagen din eller gi deg sparken, at du ikkje har kollektivtilbod, osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå