R3v0 Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 Hei! Fikk etførerkortbeslag i går kveld. Ble stoppet av UP for å ha kjørt i 76,53(mener det var dette) km/t i en 50-sone. Dette fører til at jegakkurat mister lappen i 6 måneder. (Var det jeg ble fortalt)De stoppet meg etter å ha kjørt 2,3 km bak meg etter de utførtemålingen. Da de fratok førerkortet nevnte de forsvarer og alt dette juridiske.De nevnte også om jeg godtok å gi fra meg førerkortet osv. Han enepolitibetjenten var veldig direkte, på en litt frekk måte. Hanvirket veldig sur og var ikke direkte hyggelig.Jeg tilsto "under press", men jeg angrer på at jeg "tilsto". Erdet mulig å trekke innrømmelsen? Hva er sjansene for å evt. "få" tilbake førerkortet? I med og at dette rammer meg så altfor mye, siden jeg bruker bil daglig til jobb og på selve jobbene Tapsforskriften § 1-3 åpner for at det kan hensyntas ved utmåling av taptiden den virkning tap av førerkort får for den enkelte, f eks problemer med jobb, økonomi, nødvendig transport mm. Bestemmelsen er imidlertid ment som en unntaksregel og det skal en del til for å få rett til reduksjon i tapstid. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 Husk å varsle arbeidsgiver(!), samt å sjekke bussrutene da. I første omgang. Kanskje gå over til noe samkjøring med noen, eller sykling. Godt mulig krikkert har noen vise ord. 1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 Som det står "det skal en del til for å få rett til reduksjon i tapstid", ikke få forhåpninger. Ja du skal kunne trekke tilbake tilståelsen, men om du kommer noen vei med det tviler jeg på. De har målt det, grensen for besalg er vel 26km/t over her, så med unntak av feilmåling er du fucked. Lenke til kommentar
R3v0 Skrevet 5. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2015 Leste et sted at straffen var fra 3-6 måneder, stemmer det? I så fall, siden jeg var en halv km over grensa, burde ikke jeg få 3 måneder da? Hvorfor skulle jeg få 6 måneder? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Om du trekker tilståelsen, vil du måtte møte i retten, hvor du må forklare hvorfor politiet og hva politiet har gjort feil... Om de har bevis så må du også dekke kostnaden til retten samt trolig få en høyere bot om du taper.. Tilståelsedom er alltids det enkleste og det billigste alternativet om man faktisk har gjort noe galt... Eneste forskjellene, er at du kan kreve å få tilbake førerkortet etter 2 uker frem til en eventuell rettsak... Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Det er vel samtykket det her er snakk om, dette er det lurt å trekke umiddelbart. Det er tre uker som er fristen for politiet til behandling etter at samtykket er trukket. Lenke til kommentar
R3v0 Skrevet 5. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2015 Husk å varsle arbeidsgiver(!) Da mister jeg jobben... Bilutleie, bruker bil hver eneste dag. Lenke til kommentar
R3v0 Skrevet 5. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2015 Om jeg trekker samtykket, vil jeg da få tilbake førerkortet frem til politiet sender saken over til tingretten? Hvor store tror dere sjansene er får å få redusert tapstiden? I med og at jeg basically mister alt av inntekter og levebrød pga dette Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 (endret) Ble stoppet av UP for å ha kjørt i 76,53 (mener det var dette) km/t i en 50-sone. Du fortjener å miste lappen, 6 måneder er latterlig mildt. Det er en grunn til at vi har fartsgrenser. I 50-sonen er det ekstra viktig at politiet er strenge på dette da denne grensen er satt pga fotgjengere etc. Du kan argumentere alt du vil om forholdene rundt deg når du kjørte men det har ingenting å si om det var midt på natten uten noen form for trafikk, fotgjengere eller syklister. 50-sone er 50-sone! Ta straffen som en mann! Du fortjener ikke sympati på dette. Personlig synes jeg de er for milde på førerkortbeslag i 50-sonen. Edit; Jeg pleier å si at det er bedre å kjøre litt sakte å faktisk komme frem til dit man skal istedenfor å kjøre fort å ikke komme frem i det hele tatt. Det er visst ganske sant Endret 5. juli 2015 av Dante's Inferno 8 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 (endret) Du kan dog trekke aksept for førerkortbeslag selv om du ikke trekker tilståelse. Det kan være lurt da det nok vil gjøre saksgangen raskere. Skjer det ikke noe på 14 dager får du tilbake lappen, men du vil sannsynligvis måtte levere den tilbake senere. Tid hvor du har fått lappen tilbake vil ikke gjelde som tapstid, så det blir på en måte utsettelse av straff. EDIT; Korrigering, 3 uker, ikke 14 dager, eller 14 dager? husker ikke Ble stoppet av UP for å ha kjørt i 76,53(mener det var dette) km/t i en 50-sone. Du fortjener å miste lappen, 6 måneder er latterlig mildt. Det er en grunn til at vi har fartsgrenser. I 50-sonen er det ekstra viktig at politiet er strenge på Det er latterlig strengt Endret 5. juli 2015 av Evelen! Lenke til kommentar
R3v0 Skrevet 5. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2015 (endret) Ble stoppet av UP for å ha kjørt i 76,53 (mener det var dette) km/t i en 50-sone. Du fortjener å miste lappen, 6 måneder er latterlig mildt. Det er en grunn til at vi har fartsgrenser. I 50-sonen er det ekstra viktig at politiet er strenge på dette da denne grensen er satt pga fotgjengere etc. Du kan argumentere alt du vil om forholdene rundt deg når du kjørte men det har ingenting å si om det var midt på natten uten noen form for trafikk, fotgjengere eller syklister. 50-sone er 50-sone! Ta straffen som en mann! Du fortjener ikke sympati på dette. Personlig synes jeg de er for milde på førerkortbeslag i 50-sonen. Det var en rett strekning, ingen overganger eller kryss på strekninga. Forkjørsvei og et fortau som er skilt med en stor grøft og et kollektivfelt, og ja, det var på natta. Personlig synes jeg ikke kjøringa mi var uaktsomder og da. 0,54 km/t over grensa... Jeg kjører aktsomt hele tiden ellers! Det har jeg til og med gode referanser på Endret 5. juli 2015 av R3v0 Lenke til kommentar
Populært innlegg Zash Skrevet 5. juli 2015 Populært innlegg Del Skrevet 5. juli 2015 Du kjørte ikke 0.54 km/t over grensen! Du kjørte 26.53 km/t over grensen. Synes det bra at du mistet lappen, siden din oppfatning av å kjøre aktsomt er å gjøre så fort at du akkurat ikke mister lappen... Dust! 11 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 (endret) 76,53km/t i en 50-sone er faktisk 26,53km/t for fort det. Jeg ventet på svaret der du prøver å forsvare kjøringen din Takk takk Edit; Zash vant mattekonkuransen med noen sekunder der gitt. Grats Endret 5. juli 2015 av Dante's Inferno 6 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Du kan trekke samtykket til førerkorbeslag for å få fortgang i saka, men det er nesten ingen praktisk forskjell anna enn at risikerer ei større bot når du må gjennom rettsystemet, det du kan tjene er at dersom politiet ikkje får behandle saka så kan du ha flaks slik at saka blir henlagt. Lenke til kommentar
R3v0 Skrevet 5. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2015 Så hvis jeg trekker samtykket til førerkort beslag, og de bruker mer enn 3 uker på å videresende saken, så blir saken henlagt? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Det er nok dessverre en myte. Snakker av erfaring Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Så hvis jeg trekker samtykket til førerkort beslag, og de bruker mer enn 3 uker på å videresende saken, så blir saken henlagt? Ikkje nødvendigvis, men då kan du kreve å få førarkortet tilbake inntil saka kjem opp i retten eller eventuelt blir henlagt. Det er ikkje ofte slike saker blir henlagt fordi det eigentleg ikkje er noke å etterforske, så med mindre saka blir gløymt og forelda så slepp du ikkje unna. Fordelen med å samtykke til førakortbeslaget er at du får trekke frå dette på den totale tapstida. Dersom du ikkje samtykker så vil tapstida fyrst starte når du får dommen. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Det er ikke helt sant. Tiden som gjellder er helt fra beslag uansett, men med fratrekk fra tiden man eventuelt har fått det tilbake. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Hvor store tror dere sjansene er får å få redusert tapstiden? I med og at jeg basically mister alt av inntekter og levebrød pga dette 0, null, mindre enn en snøballs sjanse i helvete. 3 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Han ene politibetjenten var veldig direkte, på en litt frekk måte. Han virket veldig sur og var ikke direkte hyggelig. Var han ikke hyggelig! Det er det verste... Politimenn har ikke lov til å være sure, og skal alltid være hyggelige, spesielt når englebarn uforskyldt kommer i politiets søkelys. Forbrytere, derimot, som setter uskyldiges liv og lemmer i fare, dem får politiet lov til å være litt avmålt imot. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå