LAEN Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 Flue på et Blad Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Nå er jo ikke macro "my cup of tea" som det heter på internasjonalt da jeg foretrekker tele med litt avstand til motivet. Men vi får se i og med at TAMRON 16-300mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD B016 som sitter fast på kamera nå for tiden har alt i ett. Men slikt som dette kommer nok aldri fra min hånd og det er vel derfor jeg beundrer de som får til slikt. Likevel tillater jeg meg av og til å pirke litt for at kanskje kompen også skal komme helt på plass. Her tenker jeg meg et venstrekutt på 1 cm i V1 og V2 samt Ca. 5 mm. i V3. Dette for i de to første å unngå linje direkte ut i hjørnet som sjelden blir bra når det gjelder de to første. Når jeg også tar med V3 så er det fordi ved å kutte skjærer ramma inne i bladet og kutter diagonalen slik at den går ut på venstre ramme med litt luft ned til hjørnet og derigjennom øker bildets spenning. At man får et enda mer inntrykk av at flua er på vei inn i bildet fordi avstanden bak minker er vel heller ikke noe drawback. Bare noen skærve forslag til vurdering dette. Roar Lenke til kommentar
LAEN Skrevet 5. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2015 (endret) Hei Roar, Tusen takk for konstruktiv tilbakemelding Når jeg nå ser på bildet så er jeg helt enig i din konklusjon. Jeg har lagt inn en alternativ versjon under. Endret 5. juli 2015 av LAEN Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Hei Roar, Tusen takk for konstruktiv tilbakemelding Når jeg nå ser på bildet så er jeg helt enig i din konklusjon. Jeg har lagt inn en alternativ versjon under. Ja, der satt'n perfekt. Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Honnør for et godt macrobilde ! Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
Torbjørn Milje Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 For et monster du har knipset. Meget flott makro (v1) hvor farger, beskjæring og skarphet sitter som et skudd Mvh Torbjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg