Jan Høydal Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 Sommertid Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 4. juli 2015 Del Skrevet 4. juli 2015 Bare rett og slett Hærlig! Godt jobba og god sommer til deg og dine:-) Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Et barnebilde som jeg vil betegne som koselig. Greit å ha hatt en god fotograf til pappa når man en gang skal studere bilder fra sin egen barndomshistorie. Nå vet jeg jo ikke om dette hadde blitt bedre med helskarp forgrunn for å holde meg til gamle klassiske regler. Men har jo merket meg at opptil flere gamle regler står for fall - deriblant som de gamle fotografer sa: "Uskarpheten hører bakgrunnen til. Uskarpt både i front og bakgrunn er en uting". Mer og mer ser man at et hovedmotiv faktisk "rammes inn" med uskarpt slik som du har gjort her. Du er proff derfor tillater jeg meg å nevne kanskje en noe mjukere overgang det to siste centimeterne opp og tilsvarende fram mot høyre ramme da du er mann for å ha kunnskapene og ferdighetene. Nå er dette kosmetisk pirk som jeg ikke ville dratt fram til hvem som helst så take it or leave it. Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 5. juli 2015 Del Skrevet 5. juli 2015 Et bilde som vil egne seg i familiealbumet. (Dessuten godt over gjennomsnittlig kvalitet ) ! Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 5. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2015 Et bilde som vil egne seg i familiealbumet. (Dessuten godt over gjennomsnittlig kvalitet ) ! Vennlig hilsen Ragnar Ja, det blir litt sånn familiealbumpreg over det. Men litt artig å betrakte de små hvordan de utforsker de små ting som vi voksne ofte tar for gitt ? Mvh Jan Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 5. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2015 Det var et lavt hofteskudd for å si det slik. Så den store fotoprestasjonen er det ikke Takker for sommerhilsen, og det samme til deg. Det blir mye familie i ukene som kommer, men har nå meldt meg på en foto workshop på Harastølen nå i juli - det ser jeg frem til Mvh Jan Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 5. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2015 (endret) Et barnebilde som jeg vil betegne som koselig. Greit å ha hatt en god fotograf til pappa når man en gang skal studere bilder fra sin egen barndomshistorie. Nå vet jeg jo ikke om dette hadde blitt bedre med helskarp forgrunn for å holde meg til gamle klassiske regler. Men har jo merket meg at opptil flere gamle regler står for fall - deriblant som de gamle fotografer sa: "Uskarpheten hører bakgrunnen til. Uskarpt både i front og bakgrunn er en uting". Mer og mer ser man at et hovedmotiv faktisk "rammes inn" med uskarpt slik som du har gjort her. Du er proff derfor tillater jeg meg å nevne kanskje en noe mjukere overgang det to siste centimeterne opp og tilsvarende fram mot høyre ramme da du er mann for å ha kunnskapene og ferdighetene. Nå er dette kosmetisk pirk som jeg ikke ville dratt fram til hvem som helst så take it or leave it. Roar Ja, dette ble som du sier en type koselig familiebilde. Og som du helt riktig påpeker, lider av en god del som kunne vært langt bedre. Men slik blir det når jeg roper på kona - "fort, hent kameraet" og foretar et regulært markkrypende skudd med for stor blender Men når du sier det, så er det jo en trend dette med uskarp innramming. Tror mye kan skyldes to fotografer som Lisa Holloway og Ryan Brenizer - som begge har blitt kjent for denne stilen. Sistnevnte bruker jo en metode hvor han lapper sammen mange bilder med høy blender. Helt berettiget kritikk Roar Mvh jan Endret 5. juli 2015 av Jan Høydal Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Et vakkert og dust sommerportrett av den søte jenta!! Hilsen Tove Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg