fileboy Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Hei!! har tenkt til å kjøpe et kamera, men vet ikke hvilket jeg skal velge. Har noen noen tips å komme med?? Vil bruke ca 7000-10000 kroner. Har lenge vurdert Panasonic NV-GS50, synes det ser fint ut og jeg tror det har mange greie funksjoner, men lurer litt på hvordan det funker i dårlige lysforhold. Er det noen som har erfaring med dette kamera??? Spørsmål: Trenger man både analog inn/ut, og hva er forskjellen på de??? Er Infrarød nødvendig, trenger man det for å få bra resultat i mørket?? Har noen noen andre kamerar å anbefalle, evt. selge så skriv!! Håper på mange svar.. Mvh Nils Lenke til kommentar
isen Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Sony trv 33E er et knall kamera. Mye berdre i dempet belysning enn GS-50. Har infrarød nattmodus og svært gos bildekvalitet. Les testen på http://www.dinside.no/php/art.php?id=88744&f=katnav Mvh Lenke til kommentar
fileboy Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 Tusen takk for raskt svar!! sony TRV-33E høres ikke så dumt ut, har alltid vært litt skeptisk til den digitale zoom'n på 120x, men den har kanskje ikke så mye å si eller??? Koster de omtrent det samme?? Lenke til kommentar
isen Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Den digitale zoomen på 120 har ingen ting å si. Jeg tror faktisk jeg kunne greid meg uten digital zoom, ok det er greit med litt D. zoom, men 120 er mer enn nok. Ekstreme zoomnivåer som 500 eller 700 er helt ubrukelige. Det blir bare rotete piksler og det er umulig å se hva det er i hele tatt. Sony trv 33e har fått litt kritikk for støy fra drivverket. I forumet er det noen som sier de ikke hører noe støy i det hele tatt, mens andre synes det er helt forferdelig. Uansett kan du jo koble til en ekstern mic. Da blir de berdre lyd uansett. Jeg har planer om å kjøpe trv33E jeg også, tror det er veldig bra til prisen. Infrarød modus gjør at du kan filme i totalt mørke. Bildet blir svart,hvit,grønt, så det er nok mest til moro. Men sonys kamera er kjent for å være bra i dempet belysning også. Har ikke helt greie på de analoge kontaktene, men den ene gjør at du kan ta opp fra tven eller VHS på kameraet. Kjekt hvis du vil digitalisere noen analoge filmer. Den andre (husker ikke hva som er inn og ut) gjør at du kan ta opp fra kameraet på VHS spilleren din. Mvh Isen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå