Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Anbefalte innlegg

Jeg har bredbånd fra GET og opplever stadig vekk at nettet faller ut, gjerne annethvert minutt. 

Etter kontakt med GET skyldes dette for sterk signalstyrke til modemet slik at nettet ikke kan opprettholdes. 

Selvfølgelig gjør fellesferien at teknikerne deres kun er tilgjengelig hverdager 08-16, og det er helt umulig i den jobbsituasjonen jeg er i. 

Er det noen som vet om man kan redusere signalstyrke selv, eller har andre løsninger på problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må koble på et dempeledd for coax før modemet. Disse finnes i flere forskjellige styrker, men siden signalet er for sterkt bør det ikke være et problem med et ledd på 10 dB. Be dem om å dumpe et slikt i postkassa di når de er i området.

Hvis konnektorene er skrudd så hardt til som de skal være, kan det hende at du trenger en fastnøkkel eller skiftenøkkel for å løsne dem. Vær forsiktig så du ikke ødelegger noe.

En mer elegant/permanent løsning er å bytte veggkontakten til en med innebygd demping, men det er litt mer jobb.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Oss meg nektet de blankt og sende i posten,   jeg fant at den "adapteren" de har har innebygget demping så klarte få ned styrken ved hjelp av en slik, er du heldig kan du få en av spaceworld i oslo da de har mase get søppel oss seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...