Gå til innhold

Betaling for BankId, kun Telipol?


Anbefalte innlegg

Fikk mail fra Telipol i dag som inneholder følgende:

 

 

Varsling om prisendringer fra 1 august 2015:

 

Grunnet endringer fra vår leverandør Telenor, foretar vi enkelte prisendringer fra 1 august.

 

 

 

Alle abonnement:Mnd Abo BankID 0,-, Bruk av BankID - indentifisering 0,49,-, Signering 0,49,- Betaling 0,49,-

Gjelder dette alle Telenor operatører tro, eller kun Telipol?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk mail fra Telipol i dag som inneholder følgende:

 

 

Varsling om prisendringer fra 1 august 2015:

 

Grunnet endringer fra vår leverandør Telenor, foretar vi enkelte prisendringer fra 1 august.

 

 

 

Alle abonnement:Mnd Abo BankID 0,-, Bruk av BankID - indentifisering 0,49,-, Signering 0,49,- Betaling 0,49,-

Gjelder dette alle Telenor operatører tro, eller kun Telipol?

 

Ikke slik hos Talkmore.

Lenke til kommentar

Telenor driter på draget gang på gang! De som styrer prisene, tar en kalkulert risiko, og finner ut at de kan spare noen ekstra kroner, men vil også miste ganske mange kunder. Men de økte inntektene veier opp for de tapte kundene.

Telenor lever av eldre og stabile kunder som "alltid" har brukt dem, og tror alt er vel der.. De prisbeviste finner alltid bedre alternativer..

 

Husker når bredbåndet kom, så satte telenor tak på forbruk, og man måtte kjøpe ekstra pakker. Så kom andre aktører å hadde fri bruk, og det gikk lange tider før telenor måtte gi seg og begynne med fri bruk dem og. Men da hadde de allerede mistet enormt mange kunder.

Så har de alltid holdt igjen på fri bruk på mobilnettet, noe som man nesten får hos andre selskaper. Der mister telenor stadig flere.. Vi måtte ha det på lageret vårt, da ingen kunne tilby noe bredbånd med mer enn 0,4 Mb i opplasting, og da var 4G eneste mulighet, når vi skulle ha direkte kameraoverføring og annet. Men telenor hadde store begrensninger, så vi måtte velge andre.

 

De begynte med betaling for Bankid på mobil, noe de og vil tape mange kunder på. Men de driter de i, fordi de har kalkulert med at de vil tjene på det.

 

Man kan selge pordukter billig, men må selge mange for å tjenen nok, eller man kan selge produkter dyrt, og klare seg med færre salg. Det er og mindre arbeid.. Men fornøyde kunder får man ikke. Man beholder bare de mest trofaste "idiotene"..

 

FOLKET BESTEMMER! IKKE LA OS BLI STYRT! GJØR NOE MED DET! SKIFT LEVERANDØR!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Telenor-hater ja? Kjedelig at dette er Telipol, ikke Telenor...

Tingen er vel at i følge Telipol kommer dette som følge av endrede vilkår fra Telenor, så vil anta at Telenor har hatt en finger med i spillet her.

 

Men synes likevel det er litt rart om Telipol skal være den eneste leverandøren som får disse vilkårene.

 

Så om Talkmore, Hello, Xito, Phonero etc... fortsatt kommer til å tilby gratis BankId, så kan det være det er Telipol som bare kommer med dårlige unnskyldninger?

Lenke til kommentar

Ja jeg fikk melding fra Xito at de øker prisene fra 1. august, og de bruker telenor sitt nett. De tar fortsatt ikke betalt for bankid, men de doblet prisene på det abonnementet jeg bruker, så jeg sa opp mitt på dagen.

 

Så det virker som det er telenor som driver med noe prisjusteringer for utleie av nettet sitt ja.

Lenke til kommentar

Telenor driter på draget gang på gang! De som styrer prisene, tar en kalkulert risiko, og finner ut at de kan spare noen ekstra kroner, men vil også miste ganske mange kunder. Men de økte inntektene veier opp for de tapte kundene.

Telenor lever av eldre og stabile kunder som "alltid" har brukt dem, og tror alt er vel der.. De prisbeviste finner alltid bedre alternativer..

 

Husker når bredbåndet kom, så satte telenor tak på forbruk, og man måtte kjøpe ekstra pakker. Så kom andre aktører å hadde fri bruk, og det gikk lange tider før telenor måtte gi seg og begynne med fri bruk dem og. Men da hadde de allerede mistet enormt mange kunder.

Så har de alltid holdt igjen på fri bruk på mobilnettet, noe som man nesten får hos andre selskaper. Der mister telenor stadig flere.. Vi måtte ha det på lageret vårt, da ingen kunne tilby noe bredbånd med mer enn 0,4 Mb i opplasting, og da var 4G eneste mulighet, når vi skulle ha direkte kameraoverføring og annet. Men telenor hadde store begrensninger, så vi måtte velge andre.

 

De begynte med betaling for Bankid på mobil, noe de og vil tape mange kunder på. Men de driter de i, fordi de har kalkulert med at de vil tjene på det.

 

Man kan selge pordukter billig, men må selge mange for å tjenen nok, eller man kan selge produkter dyrt, og klare seg med færre salg. Det er og mindre arbeid.. Men fornøyde kunder får man ikke. Man beholder bare de mest trofaste "idiotene"..

 

FOLKET BESTEMMER! IKKE LA OS BLI STYRT! GJØR NOE MED DET! SKIFT LEVERANDØR!

Haha, snakk om å dumme seg ut  :lol:

Lenke til kommentar

Husker nå jeg sa opp mitt Djuice abonnement pga. bankID, så kom de med ett tilbud om å redusere månedsprisen med hele 10 kr, som skulle gjelde for 20 innlogginger. Merkelig praksis.

Ser nå på Talkmore at jeg har rundt 20-50 innlogginger med BankID iløpet av en mnd.

 

Ikke at det er mye penger, men er mest prinsipp for min del

Lenke til kommentar

Telipol har for meg vært et greit selskap med abonnementet Fri Bruk 3GB, men kommer jeg til å bruke BankID på mobil hvis den koster kr 1.47 pr gang?

 

Fordrar ikke å hoppe fra selskap til selskap hele tiden heller og vil iallfall ha Telenor-dekning.

 

Man får ta en totalvurdering og i det minste vente litt på utviklingen - kommer fks. Talkmore etter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...